26 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees even mee

4 jaar geleden

Ja Sophie slaapt ook vanaf 18.00/18.30 tot ong 4.00 uur. Dan de fles en dan komt ze vaak om 7 uur weer. Als ik haar dan weer naar bed doe dan slaapt ze ook nog weer tot half 10! Moet wel zeggen als wij haar savonds niet zo vroeg doen hebben wij echt geen blije baby meer na 19.00 uur😅

4 jaar geleden

Ja, onze ook. We geven hem een schone luier, maken zo min mogelijk wakker, fles er in, en terugleggen. Ik laat hem ook ingebakerd met de fles. Hij valt al half in slaap dan en drinkt zn fles op. Heb 1x niet wakker gemaakt, wel alweer week of 6 geleden hoor, en toen hadden we 2 nachtvoedingen ipv 1 rond 4 uur 😭🤪 dus nu gewoon altijd rond 21.00, 21.30 een fles. Nu ook geen nachtvoeding meer. Hoe drinkt hij overdag zn fles? Bij ons eerst niet zo lekker en hij kreeg rond 04.00u nog een volledige fles. CB gaf als tip als hij rond die tijd komt een kleine fles te geven: 120 met 3 schepjes of 90 met 2. Dan drinkt hij overdag (hopelijk) beter en blijft hij uiteindelijk (hopelijk) snachts weg. Bij ons werkte het, na 2 dagen geen nachtvoeding meer, alleen soms rond 4 a 5 uur even speen terug en om 6 uur eerste fles 👌🏻

4 jaar geleden

Overigens, wilde je hem wakker gaan houden? Dat zou k niet doen namelijk, oververmoeid werkt averechts op zn slaap uiteindelijk. :)

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Heb hier vorige week al eens een topic over gestart. Onze dochter slaat nu regelmatig de laatste avondfles over en begint dan rond 19.00/20.00 aan haar lange slaap. Ik heb haar wel eens wakker gemaakt voor de laatste fles in de hoop dat ze 's ochtend later wakker wordt, helaas meldt ze zich dan evengoed in de nacht. Rekken met de speen wil ook niet. Ze zal de voeding dus gewoon nodig hebben. Zal vanzelf wel opschuiven als ze daar aan toe is. Ik neem de tip wel mee om 's nachts een kleinere fles te geven. Vraag mij alleen af of ze daar genoegen mee neemt 🤭🍼 we gaan het ervaren.

4 jaar geleden

Ik lees mee: onze man gaat ook om 18.00u naar z’n nachtritme. Wat we hem ook voor tijd nog daarna geven, hij komt standaard rond 3 en dan ergens tussen 5.30-6.30. Dan start z’n dag. Ik durf hem niet na 18.00u nog wakker beneden te nemen, laat hem z’n nacht in gaan omdat hij dat zelf heeft gedaan zo.. Wellicht iemand die daar anders over denkt? Dus wel wakker maken nog keer en dan uurtje wakker houden en terug leggen? Hoe dan anderen de avond zodat ze sochtends wat langer liggen? 😂😅

4 jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Ja, onze ook. We geven hem een schone luier, maken zo min mogelijk wakker, ...
Oh dat is een goede tip! Hier drinkt hij overdag namelijk ook niet heel fanatiek. Hij laat altijd wat over in tegenstelling tot de nacht. Dus dat wil ik heel graag omgedraaid hebben:) ik ga het eens proberen! Nee we willen hem nooit wakker houden! Inderdaad even kort wakker maken voor de fles. Maar ik hoopte eigenlijk dat hij rond die tijd uit zichzelf nog eens wakker zou worden, en dan later aan de lange ruk begint 😊

4 jaar geleden

Yes heb ik ook! En ik geef borstvoeding dus ik kan niet echt een kleinere portie geven ofzo. Maaaar het heeft ook z’n voordelen: we hebben de avond voor onszelf en ik kan lekker vroeg naar bed. We hebben haar wel eens geprobeerd wakker te maken om 23u maar dat was error: onrustige voeding, lastig in slaap vallen etc. En.. ze heeft zelfs een enkele nacht doorgehaald van 18u tot half 6😳. Elke nacht dit doorslapen is wat ambitieus, maar ik denk dat dit vanzelf wel gaat komen.

4 jaar geleden

Hier vanaf 19:00 in de diepte slaap. We zouden haar ook echt niet later naar bed kunnen brengen want ze heeft het wel gehad met de dag rond die tijd. S avonds wakker maken voor drinken was missie kansloos en hielp ook niet om haar door te laten slapen.

4 jaar geleden

Reactie op pma

Ik lees mee: onze man gaat ook om 18.00u naar z’n nachtritme. Wat we hem oo ...
Ja precies! Mijn dilemma is dus inderdaad ook of ik hem niet beter kan laten slapen ipv hem nog een fles te geven... 🤷🏼‍♀️ van te voren nooit gedacht dat slapen en dutjes zoveel energie kosten en vragen oproepen 😂

4 jaar geleden

Hier eentje die om 20u naar bed gaat en word ergens tussen 2u en 5u 1x wakker voor voeding. Is haar ritme.

4 jaar geleden

Hier ook 1 die om 8 uur naar bed. Maak hem voor de fles helemaal klaar voor de nach. Slaapt dan tot een uur 3/4. Hij slaapt zo diep, vind het dan sneu om wakker te maken. Overdag slaapt hij niet zo veel, daarom laat ik hem vooral lekker liggen. Hij krijgt 5 voedingen per dag van 200 cc. Krijgt genoeg binnen.

4 jaar geleden

Hier was het juist tussen 19 en 20 naar bed doen gewoon een no go. Ze sliep toch niet haha. Laatste flesje is nu van 00.00 verschoven naar 22.00 uur. En sinds deze week slaapt ze ongeveer 10 uurtjes per nacht. Daarvoor was het ongeveer 8 uurtjes. Maar ik doe ook pas bij laatste fles slaapitueel: pamper verschonen, slaapzakje aan, flesje in donker op onze slaapkamer, na flesje naar eigen kamer in bed speentje in en muziekdoosje aan zodat ze weet dat het nu tijd is voor het lange slaapje. Meestal moet ik nog 1x terug voor speen. Heb nog niet nog een keer geprobeerd haar eerder naar bed te doen. Omdat ik haar tussen 18 en 21 toch wel een beetje onrustig vind en ze vaak wakker is deze uurtjes.

4 jaar geleden

Het is bij ons afgelopen nacht opgeschoven. Ze heeft om 23.00 (op haar verzoek) nog een fles gehad, en wilde zelfs nog wat meer, en is om 0.30 in slaap gevallen. Ze is pas om 7.00 wakker geworden. Ben benieuwd of dit komende nacht ook weer zo gaat.

4 jaar geleden

Sinds 3 dagen wil ons kindje nu ook eerder slapen, rond 18.30/18.45. Dan is hij ook echt moe. Om 21.45u doen we dan de laatste fles. Maar nu is hij elke ochtend om 05.00u wakker en was hij voorheen nooit. Dan werd hij vaak rond 7u half 8 wakker. Hopelijk moet hij eventjes wennen en komt dat straks weer terug, of zal het toch honger zijn.... hij zit al heel lang op 5x 180cc.

4 jaar geleden

Ik zou het wakker houden even, mijn eerste zoon deed dat ook. bezighouden helpt, afleiden kijk wat werkt. Tot een uur of 9 en dan laten slapen!

4 jaar geleden

Reactie op Hortensia86

Hier eentje die om 20u naar bed gaat en word ergens tussen 2u en 5u 1x wakk ...
Hier precies hetzelfde

4 jaar geleden

Hier het volgende dilemma: Bibi slaapt overdag vaak niet langer dan een uurtje achter elkaar. Na de fles van een uurtje of vier is ze echt moe en breng ik haar naar bed. Maar vervolgens slaapt ze dan zo 3,5 uur achter elkaar tot de volgende fles! Is dit dan al haar avondslaap? Ze is namelijk wel elke dag tussen vijf en zes klaarwakker! Maar niet naar bed brengen na die middag fles kan niet toch? Want dan is ze straks oververmoeid en slaapt ze weer niet.😩 Herkenning? Tips?

4 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Hier het volgende dilemma: Bibi slaapt overdag vaak niet langer dan een uur ...
Hoe lang slaapt ze in de nacht achter elkaar?

4 jaar geleden

Reactie op EllieB

Hier precies hetzelfde
Hier ook zoiets. Meestal tussen 2-4 komt mijn kindje voor 1 nachtvoeding. Eerst begon hij ook al rond 17:00/18:00 aan zijn nacht en kwam dan 2x voor nachtvoeding. Maar dit is vanzelf (zonder er ook maar iets voor te doen) plots verschoven naar 19/20 uur. Overdag drinkt hij ook wat meer en vaker nu. Slaapjes van max een uur, soms 1,5 uur in de draagzak. Ik maak hem niet wakker voor de “laatste fles” en vertrouw gewoon op zijn ritme en volg hem. En tot nu toe gaat dat goed! Hij is nu bijna 3 maanden. Het verschuift dus vanzelf vaak. Lekker met je kindje meebewegen werkt hier echt het allerbeste. Lastig wel dat hij al zo vroeg wakker wordt.. en dan niet meer slaapt. Tip: begin de dag elke dag op dezelfde manier en rond hetzelfde tijdstip. Dat heb ik vanaf het begin zo geprobeerd met mijn zoontje. Tussen 7/8 ging ik “aan”. En open ik de wereld voor hem. Dus gordijnen open, lichtjes aan, kletsen, zingen. En van pyjama naar overdag kleding. Ook voor de avond is een soortgelijk ritueeltje fijn. Even handjes wassen/badje, pyjama aan etc etc.