32 Reacties

4 jaar geleden
hier zelfde probleem maar ik voed op vraag kan me kind geen honger laten hebben

4 jaar geleden
Wat is te veel? Kan het zuigbehoefte zijn? Wat doet hij als je een speentje geeft na de fles?
Ik had een beetje hetzelfde "probleem", wat heel erg heeft geholpen is meer regelmaat aanbrengen. We zaten eerst op zo'n 7 voedingen van 120, maar daarmee bleef hij vragen en moest elke keer bij geven, kwam elke 3 uur. Nu naar 6x 150, elke 4 uur ongeveer, en gaat veel beter gek genoeg... misschien helpt het om ook zoiets te doen?
Of eventueel dus speen aanbieden en andere optie is klein beetje extra water bij de voeding doen, dan krijgt hij meer volume binnen, voller gevoel, en zuigbehoefte bevredigd maar niet meer voedingswaarde, dus groeit hij niet te hard.

4 jaar geleden
Hier word ook teveel gedronken volgens de theorie. Forte deed helaas niets, behalve constipatie. Nu was cb hier al bang voor, maar op eigen iniatitief toch geprobeerd...
In overleg besloten het maar op zijn beloop te laten. Liever wat teveel drinken, een happy kindje en happy ouders, dan allemaal gestresst.
Zoontje drinkt sommige dagen 900ml verdeeld over 7 voedingen.

4 jaar geleden
Reactie op Carly90
Het consultatiebureau heeft tegen mij gezegd dat je een baby niet teveel ka ...
Van kv kan je wel teveel geven. Borstvoeding kan een baby niet teveel van krijgen aangezien dit licht verteerbaar is. Kv is veel zwaarder en denk ook aan de maagvolume.
Wellicht helpt het om kv therapeutisch te geven. Baby rechtop zitten en flesje horizontaal geven, pauzes tussen het drinken door. Ong na 20 min krijgen de hersenen een signaal van voldaan gevoel.

4 jaar geleden
Reactie op Thereforyou
Wat is te veel? Kan het zuigbehoefte zijn? Wat doet hij als je een speentje ...
Wij hebben het zelfde goeie tip wat jij hebt! Dit wouden wij ook gaan proberen. Ons zoontje is 3 weken en krijgt ook 6 a 7 x 120cc maar hij komt sinds 3 dagen overdag bijna elke 2 uur. Ga dan toch zoals jou proberen 150cc 6x

4 jaar geleden
Mijn baby dronk ook veel meer dan het rekensommetje, cb zij dat het minder moest en de kinderarts heeft mij gezegt dat een baby geen rekenmachine is en hij het blijkbaar nodig heeft. En wat blijkt uit zijn groei dat zijn gewicht nog steeds laag zit en zijn groei in de boven curve. Ik ben blij dat ik heb gegeven waar hij om vroeg en nu drinkt hij weer minder

4 jaar geleden
Hier heeft het consultatiebureau de regel los gelaten van 150 x. Ze vinden dat je op verzoek kan voeden en kijken wat je kindje nodig heeft. Als ze echt teveel krijgen spugen ze het ook uit werd me verteld. En als je kindje het nodig heeft is het prima toch. Wij geven ook teveel maar hij heeft het ook nodig want groeit erg langzaam. Nu 9 weken en nog geen 4 kilo

4 jaar geleden
Liam drinkt ook veel en met name 's avonds. Heeft ook veel last gehad van krampjes. Wij geven nu nutrilon samen met kruidvat reflux voeding. Hier doen we dan 1 schepje van bij de nutrilon zodat het wat dikker wordt en dit werkt redelijk. Ook krijgt hij 3 flesjes afgekolfde melk ongeveer op een dag hier heeft hij geen last van verder.
We gaan nu uitproberen of hij alleen op de kv savonds minder vaak drinkt, want we denken dat mijn borstvoeding misschien te weinig voeding bevat. Hij komt soms om het uur/anderhalf uur en drinkt 60 tot 100 cc per voeding.

4 jaar geleden
Onze kleine man was ‘s avonds ook ontroostbaar. Wilde dan zijn tut hebben, maar na 10 sec deed hij hem uit en was het opnieuw smakken, duidelijk honger dus. Nu geven we ‘savonds wat extra en slaapt hij sneller en huilt hij niet de hele buurt bij elkaar tot het tijd is voor zijn volgende fles.

4 jaar geleden
Hier ook een hongerig ventje. Ons zoontje is 1 maand en weegt inmiddels iets meer dan 4 kg (geboortegewicht was 3360). CB gaf aan dat we in ieder geval met zijn gewicht in de gaten moeten houden dat hij per dag niet meer dan 1 liter kv binnen krijgt. Hij zit nu volledig op Forte voeding (Kruidvat eigen merk) en krijgt nu 6 a7 flesjes van meestal 135 ml (incl. melkpoeder) en soms 100 ml. Sab Simplex geef ik ernaast om darmkrampjes minimaal te houden. Met zijn ontlasting gaat het uitstekend.
Nu ik probeer hem ook meer rust te geven (door hem bijv. veel in draagzak te dragen) merk ik dat hij nu wel beter, tot vaak 3 uur, kan volhouden tussen voedingen (eerder kwam hij gauw na anderhalf uur al). 's Nachts redt hij goed 5 uur tussen te laten zitten. (Overigens slaapt hij wel op mijn borst.) Hij krijgt flesjes in zijligging en met pauze ertussen, hij drinkt namelijk vrij snel.

4 jaar geleden
Hoelang doet hij over een fles? Als bij mijn zoontje de fles te snel leeg is heeft hij nog zuigbehoefte en geef ik ze speen. Tevens heeft hij in de namiddag meer honger dus ik geef nu 4x 120... 2x 150. Heb een paar dagen alle flessen op 150 gehad maar dan gaat hij spugen. Dat was dus teveel dus weer terug naar 120. Je weet zelf het beste wat je kindje wil. Ik let op de tijd en probeer hem af en toe te paaien met een speentje. Dat lukt soms redelijk en soms niet en dan krijgt hij ze fles gewoon een uur eerder.

4 jaar geleden
Reactie op Boysmom2023
Wij hebben het zelfde goeie tip wat jij hebt! Dit wouden wij ook gaan probe ...
Hoop dat het helpt! Als hij gaat spugen na die 150 is het wellicht nog te veel voor hem. Ben Benieuwd of hij dan niet meer elke 2 uur komt :)

4 jaar geleden
Mijn zoontje is bijna 5 weekjes oud. Hij drinkt vanaf zijn geboorte eigenlijk al "te veel" (ook kunstvoeding). Als hij bij wijze van 550cc moest hebben, dronk hij wel 750cc op een dag. Ik zie dat hij echt honger heeft, wij "dringen" voeding nooit op dus hij zal het nodig hebben☺️ Ik zou me er niet te druk om maken!

4 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! We hebben al best veel van de tips geprobeerd, nemen heel erg de tijd voor het voeden en diverse houdingen. Enige dat we inderdaad nog kunnen doen is meer regelmaat proberen aan te brengen. Wat dat is ver te zoeken

4 jaar geleden
Reactie op Thereforyou
Hoop dat het helpt! Als hij gaat spugen na die 150 is het wellicht nog te v ...
Hebben net geprobeerd en hij dronk 125 op, maar blijven t wel doen kijken hoe t gaat!

4 jaar geleden
Hier ook een hongerige baby. Wij geven kunstvoeding op verzoek. Voor mij is het heel simpel, honger =eten. Dus ik kijk niet zo nauw naar de hoeveelheden. De ene keer drinkt ze heel veel en dan laat ze weer paar keer wat staan. Ik denk dat ze echt zelf wel pakken wat ze nodig hebben, zo lang je maar niet gaat 'dwingen' de fles op te dringen. Zo lang ze niet veel te zwaar zijn zou ik me geen zorgen maken.

4 jaar geleden
Ik maak me ook een beetje zorgen. Mijn zoontje is 3,5 week en drinkt al makkelijk 120+4 😰 af en toe vraagt hij meer. Ik weet niet of hij qua gewicht meer mag? Want zijn geboorte gewicht was 4 kilo