168 Reacties

4 jaar geleden
www.smikkels.nl vol lekkere recepten incl leeftijdsindicatie
Dit doet me even denken aan mijn zoontje toen hij 3jaar was. Hij noemde smarties altijd smikkeks.

4 jaar geleden
Hier ook 2/3 groenten + 1/3 aardappel. Alles wat ik al gemaakt heb is een groot succes. Flink etertje dus! 🤩
Wortel - spinazie - courgette - bloemkool - witloof - butternut - venkel - knolselder - broccoli - appelmoes - avocado - prei

4 jaar geleden
Wij zijn met 4 maanden begonnen met hapjes, nu bijna een week. 🤩 We zijn begonnen met pompoen, dit heb ik gestoomd en met de staafmixer gepureerd en in ijsblok vormpjes gedaan. Ik heb dit 3 dagen gegeven, en nu zijn we bezig met sperzieboontjes. Sperzieboontjes ook gestoomd, en gepureerd. Onze zoon vind het echt heerlijk allemaal, en eet een heel ijsblokje en boos als het op is! 😊
Vanmiddag ga ik weer koken, en dan ga ik courgette, en bloemkool proberen. Ik geef het iedere keer 3 dagen, en 2 weken lang groente en dan geef ik een hapje extra. Ik geef nu het groentehapje in de ochtend tussen 2 voedingen door, straks met fruit wil ik het fruit in de ochtend geven en dan rond einde middag zijn groente.

4 jaar geleden
Hier afgelopen weekend ook begonnen met oefenhapjes. Tot nu toe wortel en bloemkool geprobeerd. En inderdaad ook 3 dagen achter elkaar hetzelfde en dan andere groente. Tot nu toe is mn meiske nog niet echt enthousiast. 🤭
Ik heb het tot nu toe zo gedaan: op de avond dat ze nieuwe soort groente krijgt, maak ik het hapje dan klaar. 1 portie om meteen te eten, 1 portie in de koelkast en de rest gaat de vriezer in. Ik gebruik ook een ijsblokjesvorm. Als t bevroren is, doe ik de blokjes in zo'n zakje van de Ikea. En dan kan ik de ijsblokjesvorm weer gebruiken voor de volgende groente.
Nu krijgt ze nog maar 1 blokje per keer. Maar dat gaat nog echt niet helemaal op, ze kijkt er vooral heel moeilijk bij. 😅