28 Reacties

3 jaar geleden

Doe je een olie in het water? Ik merkte dat als ik badolie vd kruidvat in bad deed dat de kleine meid daarna een geurtje had in haar haren. Niet vies, maar zeker ook niet mijn favoriete geur. Weleda is een heel fijn merk vind ik, vooral met de Calendula erin

3 jaar geleden

Naïf is ook een fijn merk/natuurlijk alternatief!

3 jaar geleden

Ik herken het wel, maar is hier wel berg. Ik doe in de ochtend wat haarlotion op zijn hoofdje, dan ruik je het niet.

3 jaar geleden

Ik gebruik de Zwitsal gel, erg lekker :) heb hetzelfde sinds kort

3 jaar geleden

Berg?

3 jaar geleden

Hier merk ik dit ook maar kan de haartjes niet vaak wassen omdat hij een gipsje rond zijn been heeft. Dat is dan een heel gedoe. Dus was ik dit 2x/week en de andere dagen gewoon met klaar water. Ik dacht dat het door het gemakkelijk terug geven is.

3 jaar geleden

Reactie op MamaKate

Doe je een olie in het water? Ik merkte dat als ik badolie vd kruidvat in b ...
Hier sluit ik mij bij aan. Ik heb ook de producten van kruidvat en idd met olie in het badje ruiken de haartjes niet lekker nadien.

3 jaar geleden

Herkenbaar, bij ons zijn de schilfertjes beginnende berg op haar hele hoofdje...

3 jaar geleden

Mijn baby had het ook, simpel opgelost door wat babyolie op zijn hoofdje te doen en zachtjes met een babybosteltje erover. Hierdoor gaan de schilvertjes los en ruikt het weer heerlijk (was na een paar keer al over).

3 jaar geleden

Ik doe 1x per dag haarlotion zwitsal, en dan met een zacht borsteltje erover. Zodra er wat schilfertjes zijn is dat zo weg

3 jaar geleden

Reactie op Rachel1989

Naïf is ook een fijn merk/natuurlijk alternatief!
Ja daar gebruik ik idd ook alles van. Ruikt echt heerlijk!

3 jaar geleden

Herkenbaar... bij mijn kleine man is het wel een klein beetje berg. Ik smeer het is met huidolie voor baby’s. En soms met wat creme van de babylijn van Rituals 🥰

3 jaar geleden

Misschien was je te vaak de haartjes? Ik was ze zelfde alleen als er wat opgedroogde melk in zit. Had van de week dr haren gewassen en toen kreeg ze ook een beetje schilfertjes

3 jaar geleden

Misschien was je te vaak? Vindt 3x per week ( persoonlijk) wel veel. Zo vies worden de haartjes niet.

3 jaar geleden

Reactie op Trace

Berg?
Inderdaad.. Wat is berg, hoe herken je het en door wie wordt dit gediagnosticeerd?

3 jaar geleden

Berg zijn gewoon dode huidcellen die blijven zitten. Niks ernstigs maar kan je wel ruiken. Baby huidolie erop masseren en weg borstelen

3 jaar geleden

Reactie op Mamavtwee

Inderdaad.. Wat is berg, hoe herken je het en door wie wordt dit gediagnost ...
Berg is een soort ophoping van talg en ver op de huid, vooral waar haar groeit. Eerst had mijn zoontje alleen maar schilfers maar daarna echt een dikke ophoping/plakkaten op z'n hoofdje. Ik heb het met olie ingesmeerd en gekamd met een zachte babyborstel, toen was het snel weg. Diagnose heb ik zelf gedaan, tis iets onschuldigs en toen ik bij het CB was heb ik het nog nagevraagd. Het ruik een beetje muf, maar dat is denk ik vooral door de olie die het vettig maakt.

3 jaar geleden

Reactie op MamaKate

Doe je een olie in het water? Ik merkte dat als ik badolie vd kruidvat in b ...
Ik doe zeepvrije spul in het badje. Maar spoel alles nadien met water uit. Ga proberen met huidolie en borsten hoewel valt weinig te borstelen

3 jaar geleden

Mijne heeft dit ook! Probeer het nu maar te maskeren met haarlotion van zwitsal

3 jaar geleden

Is denk ik toch berg. Mijn zoontje heeft dat ook en heeft ook berg. Ook niet veel schilfers maar toch berg. Begint het nu ook op zn oren te krijgen. Bij de etos krijg je berg zalf van de dermatoloog die helpt hier goed