7 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben eerst 2-3x met m naar m鈥檔 ouders geweest, alles uitleggen terwijl (voornamelijk) mijn moeder deed alsof ze het alleen moest doen. Toen voelde ik vertrouwen dat het wel zou lukken en toen een keer 3 uurtjes gebracht. Ging prima, ik had me meer zorgen gemaakt dan nodig was.
Net voor een dagje (10-5) weggebracht, hij was huilerig, jengelig en z鈥檔 tandje komt door. Kreeg net foto鈥檚 van een blij ventje bij opa op schoot, had een dutje gedaan en lekker z鈥檔 flesje gedronken!
Zelf weggaan was voor mij de crux, anders lijkt het verwarrend voor hem.
5 jaar geleden
Hetzelfde gedaan... 3 laatste weken 2dg per week een uur tot 4uur bij de grootouders geweest. In de opvang deze week 4x geweest van een half uur tot 3u. Heeft ze heel goed gedaan en telkens brabbelend en lachend naar huis gegaan! 馃グ
Maandag begin ik terug voltijds te werken en is Cilou naar de opvang en grootouders... 馃崁
5 jaar geleden
Vanaf maart 1x per week bij oma wennen. Eerst begonnen met een halve dag en later ochtend en middag tot 4u. Vanaf april hele dag! De kleine, oma en mama gewend 馃槈 Had/heb ik gelijk even een momentje voor mezelf!
5 jaar geleden
Vandaag hebben voor het eerst opa en oma opgepast. Hij had ze alleen gezien met kerst en een aantal keer thuis bij mij. Ging eigenlijk gelijk goed, opa's en oma's verwennen en overladen ze met liefde denk ik dan maar. Hij sliep ook voor het eerst in zijn eigen ledikant bij hun en ging in 1x goed terwijl het hier al dagen drama is om in ze bedje te slapen馃槄
5 jaar geleden
Na 8 weken kwam mijn moeder af en toe een paar uurtjes bij ons thuis 'oppassen'. Mijn moeder wilde zelf ook weer even wennen aan zo'n kleintje. Ging super goed. Met 9 weken alvast een oefenmiddag bij haar thuis en na 12 weken elke week 1 dag, toen ging ik weer aan het werk. Ook de opvang rustig aan opgebouwd. Eerst 2 ochtenden een paar uurtjes, de week erna een halve dag, de derde week ongeveer 3 kwart dag en de vierde week (toen ik weer ging werken) hele dagen. Blij dat ik het zo lekker heb kunnen opbouwen. Hij was telkens best moe, maar vond hij het wel goed. Nu valt het qua vermoeidheid mee, krijg een blij kindje mee naar huis 馃
5 jaar geleden
Hier ook een eenkennige baby. Ik heb gemerkt dat het vooral moeilijk is in het begin van de oppas dag. Wat hier goed werkt is brengen rond etenstijd dat oma meteen een flesje kan geven daar haalt de kleine man troost uit en hij merkt meteen dan oma veilig is. Moet natuurlijk wel kunnen met de tijden. In de praktijk kwam het er hier op neer dat ik om 8.00 uur op het werk moest zijn en in plaats van dat we eerder opstonden om alles gedaan te hebben heb ik hem zo lang mogelijk laten liggen en met pyjama naar oma gebracht. Daar een flesje gemaakt en oma die laten geven. Met 3 minuten was hij weer rustig en kon mama met een gerust hart gaan.