5 Reacties

4 jaar geleden
Bakfiets ze zijn niet goedkoop maar wel een goede optie. Ik heb een dochter van 2,5 en een baby van 3mnd. Maar hoef eigenlijk nooit 4 km. Wissel hier gewoon af met de wandelwagen of de draagzak. Heb een jas die erover kan met zo'n tussenstuk.

4 jaar geleden
Wij hebben nu een kindje van 3,5maand. Wij doen eigenlijk alles lopend. (Heel zelden een keer met de auto, tot dus ver 2x) Hier ligt ze vaak in de kinderwagen. Supermarkt, centrum, consultatiebureau en gastouder zitten allemaal op 5 tot 15minuten lopen. Met de kinderwagen kan ik makkelijk spullen meenemen. Al wandelend valt ze vaak in slaap thuis leg ik haar dan vanuit de wagen in bed aangezien ze in de wagen thuis niet door wil slapen en bij in bed plaatsen wel.
Als we net na bedtijd van de kleine ergens heen moeten laat ik haar vooraf in de draagdoek in slaap vallen en ga ik wandelend op pad. Afhankelijk van waarheen neem ik de kinderwagen mee zodat ik haar daarna kan overplaatsen als ze wakker is.
Doek hoef ik eigenlijk nooit te herknopen en honger op weg naar huis probeer ik te voorkomen door het weggaan te plannen buiten de voedingen (borstvoeding) om. Mocht ze wel trek hebben onderweg dan krijgt ze bij thuiskomst pas haar eten. Ofwel moet ze een paar minuutjes geduld hebben

4 jaar geleden
Ik doe alles ook met de fietskar (bv supermarkt, doktersafspraak...) en doe mijn draagdoek aan vooraf. Ze wordt eventjes wakker als ik haar erin stop of eruit haal, maar als ze al sliep voordien dan valt ze weer snel in slaap.
Ik probeer ook alles tussen voedingen te plannen, maar als ik langer onderweg zal zijn, neem ik afgekolvde moedermelk in een flesje mee. Geen gedoe met je doek ;)