14 Reacties

5 jaar geleden
In het begin doe je ze gewoon met kleren aan in bed. Dat omgekleed is voor die kleintjes helemaal niet leuk. Althans zo heb ik het bij de eerste wel gedaan op advies van de kraamhulp.

5 jaar geleden
Kleintjes slapen geloof ik gewoon in hun kleren. Ik heb van vriendinnen gehoord dat je geen pyjama nodig hebt

5 jaar geleden
Hier ook gewoon in de kleertjes in bed. Meeste kleertjes die zulke kleintjes aan hebben zijn super zacht en toch al pyjama achtig, dus het is niet nodig om ze om te kleden in een ander zacht outfitje. Geloof dat mijn zoontje wel tot 6 maanden in zijn gewone kleding sliep, met eventueel een slaapzak eroverheen (hing van de temperatuur af).

5 jaar geleden
In het begin leggen wij de baby met kleertjes aan in bed (zonder capuchon).
Pyjama's zijn gemaakt van dunner (vaak) katoen. Als ze iets groter zijn is dit wel fijn, als je ook een slaapzakje gaat gebruiken. Wij starten met de slaapzak, als ze te beweeglijk wordt om onder de deken te blijven liggen

5 jaar geleden
Ik heb een aantal boxpakje en een paar slaapzakken.
Ik kijk wel op dat moment wat ik het meest handige vind voor overdag, maar 's nachts doe ik wel vermoedelijk een slaapzak en een romper. Ligt er ook aan hoe warm het is in huis.

5 jaar geleden
Ik heb geen pyjama's ( van die 2 delig zeg maar) wel onecees ( een boxpakje met voetjes aan en wat dunner dan boxpakje) Ik vond ze bij mijn dochter heel handig met verschonen namelijk. Knoopjes los bij de beentjes, luier verschonen, knoopjes dicht.
Verder in eerste maanden (wollen) dekentje met laken en als die te bewegelijk wordt een slaapzak.

5 jaar geleden
Pyjama of slaapzak is geen keuze. Je wilde je kindje toch niet zonder iets aan in een slaapzak leggen?

5 jaar geleden
Ik begreep dat je de slaapzak niet gebruikt vanaf geboorte. Later pas. Ik haal geen pyjama's wel boxpakjes. Hij slaapt gewoon in wat hij draagt die dag. Ga hem niet hele tijd omkleden voor alle slaapjes😊

5 jaar geleden
Ik heb heel veel pyjama’s/boxpakjes achtige kleding wat lekker comfortabel zit voor de eerste paar maandjes. Ze slapen nog zo vaak in het begin. Die dragen ze overdag en ‘s nachts om te slapen lekker strak onder een dekentje. Eens wat ouder, lees vanaf ogv 3/4 maandjes ogv vond ik een slaapzak veel handiger. Zo weet ik zeker dat ze veilig zijn en warm. Ideaal ook gezien we herfst/winterbabies krijgen.

5 jaar geleden
Dag allemaal,
Over dit onderwerp is een aantal dagen geleden een ander topic aangemaakt. Ik wil jullie vragen om op dat topic verder te gaan met het delen van vragen/tips/ervaringen.
Je vindt het topic onder de naam 'Slapen baby' of via https://community.24baby.nl/geboorteclubs/geboorteclub-november-2020/slapen-baby-LJz5g4
Dit topic sluit ik dan bij deze. Mocht je het niet eens zijn met mijn beslissing, laat het me dan weten.
Lieve groet,
Anna