20 Reacties

5 jaar geleden

Tsjaa, dat is maar net wat je zelf wil. Als jij voor jou gevoel minder kan hebben als hij vaker weg is geweest, lijkt me dat niet heel ideaal. Wat voor de 1 vaak uit logeren is, vind een ander weer minder. Mijn kinderen gaan eigenlijk vrij weinig uit logeren. We gaan wel heel regelmatig overdag naar de opa's en oma's toe. Ik denk dat mijn oudste van 2,5 misschien 4 nachten in totaal ergens anders heeft geslapen. Dus dan vind ik 3 nachten per week wel vaak. Ik moet er zelf ook nog niet aan denken dat ik mijn jongste uit logeren laat gaan. Maar dat is dus weer heel persoonlijk. Wel fijn dat je goede nachten zo af en toe kan maken op deze manier. Maar het moet niet zo zijn dat jij daardoor juist een korter lontje krijgt. Dat is voor niemand leuk of goed.

5 jaar geleden

Waarom zou je hem zovaak weg doen? Als hij veel weg is went hij natuurlijk nooit ( of duurt langer) aan zijn eigen bedje. Ik moet er persoonlijk zelf niet aan denken om mijn baby voor de nacht weg te doen. Die band komt er ook wel als die tguis slaapt. Mijn zoontje was 3 toen hij voor het eerst een nachtje ging logeren bij opa en oma. Hoe moe ik ook ben.

5 jaar geleden

Is er een reden dat je zo vaak laat logeren? Als je daarna zelf merkt dat je een kort lontje hebt misschien niet zo'n goed idee? Lijkt me voor de binding niet echt super. Zo af en toe om even bij te slapen is natuurlijk super fijn!

5 jaar geleden

Op het moment dat je gaat schreeuwen naar je baby omdat je het niet meer gewend bent dat hij thuis is denk ik dat je daar al je antwoord hebt toch? Dan lijkt het mij verstandiger dat hij meer bij jou is en jullie samen in een ritme komen. Een keer oppassen en uitslapen is natuurlijk fijn. Maar een gezonde band met je kind is nog veel fijner.❤️

5 jaar geleden

Ik denk dat het een vraag is voor jezelf. Jij bent de mama en jij voedt jouw kindje op. Ik persoonlijk zou mijn baby nooit zoveel weg laten zijn, laat staan meerdere nachten ergens anders logeren. De band tussen moeder en kind komt op nummer 1, die van oma en de rest komt veel later lijkt me. Maar nogmaals; doe waar jij je goed bij voelt.

5 jaar geleden

Ik heb m'n dochter, nu 3, ook regelmatig een nachtje laten logeren, zeer zelden 2 nachten toen ze baby was. Maar was wel blij als ze weer terug was. Denk idd dat de band tussen moeder en kind belangrijker is dan je slaapgebrek oplossen. Dat komt wel weer. Dus, wat anderen al zeggen: als je merkt dat je kribbig wordt als hij weer terug is, zou k daar eerst naar kijken en de band tussen jou en je kind verbeteren. Daar heb je later veel profijt van :)

5 jaar geleden

Je zou denken dat je relaxter bent met zoveel slaap haha. Heel simpel blijf rustig en laat je zoon meer bij jou slapen, zodat je in het ritme blijft. Ik weet niet of het nodig is zoveel bij oma?

5 jaar geleden

Wij hebben afgelopen zaterdag ons zoontje voor het eerst bij oma en opa laten logeren zo dat wij een avondje konde feesten zoals er voor 🤣 ze zou hem zondag vroeg terug brengen alleen toen kwam het nood weer. Heb niet geslapen had constant buikpijn omdat hij weg was. Iemand gebeld met winterbanden om hem te halen .... voor ons was het teveel 2 nachten achter elkaar ,of standaard 1 keer in de week. maar dat moet ieder voor zich weten. . . . Wat vind je vriend er van ????

5 jaar geleden

Reactie op K_nov

Wij hebben afgelopen zaterdag ons zoontje voor het eerst bij oma en opa lat ...
Mijn man vind het helemaal niet zo erg en zei dat hij het zelfs goed vind voor we band etc maar ik heb het gevoel dat ik em teveel "wegstuur" en voel me daardoor echt een gefaalde mama..

5 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Op het moment dat je gaat schreeuwen naar je baby omdat je het niet meer ge ...
Sluit me hier volledig bij aan 🙏.

5 jaar geleden

Reactie op meliah

Mijn man vind het helemaal niet zo erg en zei dat hij het zelfs goed vind v ...
Je bent sowieso geen gefaalde mama als je iets doet wat je helpt om beter voor je kindje te zorgen en het feit dat je je dit nu afvraagt, geeft aan dat dat is wat je wil. Het klinkt alsof het nu voor jullie beter is het wat minder te doen, maar dat is meer door hoe je zelf verteld dat je reageert dan het aantal keer.

5 jaar geleden

Een nachtje bijtanken is nooit mis. Maar dit klinkt alsof jullie niet samen in een ritme komen. Als jij gaat schreeuwen tegen je kindje omdat je hem thuis niet gewend bent, lijkt me dit ook niet bevorderlijk voor jullie band. Je bent overigens geen gefaalde mama maar ik denk wel dat je even goed moet overwegen waar jij je fijnbij voelt.

5 jaar geleden

Ik persoonlijk moet er niet aan denken om hem bij wie dan ook te laten overnachten zodat ik rustig kan slapen ik denk dat ik dan juist geen oog dicht zal doen. Ik denk dat je beter met het thuisfront/vriend afspraken moet maken om langer te kunnen slapen misschien dat hij de zorg paar uurtjes alleen kan opnemen of ga als je baby overdag zijn dutjes doet met hem mee slapen. Maar als je gaat schreeuwen tegen een baby gaat er zeker iets niet goed. Hij gaat bang worden en is zeker geen beschermend gevoel voor hem. Daarnaast zal hij het ook niet begrijpen huilen is voor hem enige manier van communiceren

5 jaar geleden

Ieder ouder doet t op zijn of haar manier , en geen manier is fout als t voor jou goed voelt ! Ik had bij me 2 de kindje een postnatale depressie, en kon niet aarden met me kindje , ipv haar toen naar me ouders te brengen , had ik me oudste die kant opgebracht zodat ik wel moest binden met me dochter , met goede begeleiding en medicatie is t me gelukt , maar was niet makkelijk, maar als jij t gevoel heb dat je minder een band krijgt met je kindje probeer t dan op te pakken , en onthou we zijn t allemaal wel eens zat , niemand zegt dat een baby makkelijk is , maar wel zo veel de moeite waard 🥰

5 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje ook wel eens bij oma laten logeren, maar merkte dat als ik dit te vaak doe ik hem ga missen en hij onrustig is + we raken samen uit ons ritme en dat vind ik echt niet fijn. Nu logeer ik gewoon een aantal dagen per week bij mijn ouders (wanneer mijn man werkt), zij nemen dan een aantal voedingen over overdag of 's nachts en een aantal momentjes zorg op de dag zodat ik kan slapen of even iets voor mezelf kan doen. Dit werkt heel goed voor ons. Ik deed dit in principe eerst omdat ik overspannen was en nu is het ook een beetje gewenning/luiheid, maar ik denk dan ook why not? Er is niet zoveel te doen in deze corona tijd en mijn ouders genieten er ook heel erg van. Ik vind het zelf ook heel gezellig. 😊

5 jaar geleden

Reactie op meliah

Mijn man vind het helemaal niet zo erg en zei dat hij het zelfs goed vind v ...
Misschien 1 nacht in de week doen ? Kunnen jullie bij tanken en

5 jaar geleden

Ik vind dat persoonlijk wel veel... Hier is mijn dochter nog nooit ergens gaan slapen en ben dit ook alleen maar van plan als wij een feestje hebben ofzo. Je moet toch vooral zelf voor je kind zorgen en gewend raken aan het ritme met baby? Sorry als dit grof overkomt..

5 jaar geleden

Het meeste is al gezegd maar wat ik je graag mee zou willen geven is dat een baby niet 'lastig' doet om je te pesten, maar omdat hij je nodig heeft. Ook al heb je niet door wat hij precies wil (honger/moe/luier/pijn), er simpelweg voor hem zijn is het allerbelangrijkste wat je als moeder nu kunt doen. Schreeuwen hoort daar niet bij.

5 jaar geleden

Als je merkt dat het moederschap je zwaar valt en je je zorgen maakt over de band tussen jou en je zoon zou ik je bovendien aanraden dit boek te kopen of te lenen bij de bieb (sorry voor de onderbelichte foto, ik zit te voeden en kan niet bij het knopje van de grote lamp 😂). Het gaat over hoe je als moeder een band schept met je kind en geeft goede handvatten over wat te doen op welke leeftijd van je kind. Maar het belangrijkste wat deze auteur je mee wil geven als rode draad door het boek: geef je baby liefde. Altijd.

5 jaar geleden

Ik moet niet eens aandenken om hem te laten logeren hoe erg ik mijn ouders vertrouw maar mijn kind hoort bij mij te zijn. Als je schreeuwt, misschien is er toch meer aan de hand dan alleen slaap te kort? Is de relatie met je man wel goed? Hoe lastig mijn zoontje soms ook is, nooit neiging gehad om te willen schreeuwen.