15 Reacties

4 jaar geleden
Heb je de temp anaal gemeten? Misschien zat de thermometer niet diep genoeg?
En anders na een uur nog een keer meten?

4 jaar geleden
Ik zou inderdaad over uurtje nog een keer tempen. En als je zo’n snelle thermometer hebt ook pas aan doen als hij in de anus zit.

4 jaar geleden
Reactie op Petra81
Ik zou de sokjes uitdoen, warmte verliezen ze vaak door voetjes.
Is er verd ...
Nou het was meer omdat die vaak snachts zo laag was dat ik een beetje zat te kijken wat nou aan te doen

4 jaar geleden
Reactie op Petra81
Ik zou de sokjes uitdoen, warmte verliezen ze vaak door voetjes.
Is er verd ...
Ik temp enkel als er ergens iets aan me knaagt. Meestal is het voor niets. Maar dan ben ik wel weer geruster.
Deamon slaapt nu met een slaapzak daaronder een romper met lange mouwen, (kamer is 18-20°) ik moet is nakijken welke tog het is. Maar hij ligt de eerste 5-10min dat proberen weg te stampen, omdat hij gewoon is met een deken te slapen en dat kon hij weg stampen, dat vond hij leuk 🤭 kreeg hij aandacht van mama omdat het dekentje weg was.
Maar daar hij hij zo'n kou voetjes van en dat vind mama niet zo leuk..

4 jaar geleden
Ik zou haar niet nog warmer aankleden. Ik denk dat ze prima was aangekleed. Het is normaal dat in de nacht, tijdens de diepe slaap, de temperatuur zakt. Als ze niet koud aanvoelt, dan is er geen probleem. Alleen als ze echt koud aanvoelt, zou ik maar meer kleertjes aangeven of een dekentje erbij. Waarschijnlijk als je haar over een paar uurtjes nog eens checkt, en ze uit haar diepe slaap is, is de temperatuur vanzelf weer gestegen 😊

4 jaar geleden
Onze zoon heeft dat in de nacht ook Kan helemaal geen kwaad hij voelt dan Prima aan en slaapt heerlijk. Overdag is hij rond de 37.
Ik denk dat je haar prima aankleed. Zoals je zelf zegt ze is kalm. Ik zou me geen zorgen maken..

4 jaar geleden
Reactie op Kyuubi
Ik temp enkel als er ergens iets aan me knaagt. Meestal is het voor niets. ...
Altijd leuk als je aandacht van mama krijgt. Hihi. Idee om deken erbij te leggen als hij slaapt? Of een kruikje erbij leggen den daarna een deken? Die van mij heeft het nooit koud, alleen handjes boven het dek. .. daar valt niks mee te beginnen. Wat ik ook doe koude handen,heel soms kan ik tijdens haar slaap de handjes onder dek doen.

4 jaar geleden
Met een temperatuur van 36,3 °C heeft je baby het niet te warm. Dit is zelfs iets aan de lage kant. Bij warmte stuwing loopt de lichaamstemperatuur op en kan je kindje zichzelf niet meer afkoelen. Zo warm dat er te weinig zouten en electrolieten overblijven voor het juist functioneren van het lichaam. Hierna ontstaat warmte stuwing. Je kan het ook herkennen aan slapte, misselijk, braken, overmatig transpireren, spierkramp, vermoeidheid.
Als haar nekje niet warm en zweterig aanvoelt, dan gaat het goed. Mijn dochtertje voldoet ook niet aan de richtlijnen qua kleding. Ze is wat koudbloedig. Kamer is 19 graden, ze draagt een pyjama, romper met lange mouwen, slaapzak tog 3,5, dekentje tog 1,0 en een lakentje. Nog wordt ze wakker met ijskoude handjes en zweet helemaal niet. Ze is eerder wat fris.

4 jaar geleden
Ze hebben een dag en een nacht temperatuur. De eerste twee weken hebben wij iedere nacht moeten kangoeroeën om Toms temperatuur weer boven de 36,5 te krijgen. Hij draagt s nachts rompertje met lange mouwen, sokken, pyama met voetjes, de Puckababy Teddy slaapzak, lakentje en fleecedeken. Hiermee komt hij in ieder geval niet meer onder de 36,5. Overdag is zijn temp 36,9/37,0. Nu hij wat ouder is maken we ons niet meer meteen grote zorgen en zijn we minder gefocust op de cijfertjes,we kijken naar wat onze jongen nodig heeft. Sinds een week heeft hij een grote hekel aan mutsen en draait net zo lang met zn hoofd tot ie af is, dus die krijgt ie alleen nog buiten op.

4 jaar geleden
Reactie op Cooking Baby Nr3
Met een temperatuur van 36,3 °C heeft je baby het niet te warm. Dit is zelf ...
Ja ik bedoelde er meer mee dat ik bang ben dat ze het te warm krijg als ik zoveel aan doe maar dat is een angst van mij. En omdat ze wel plakkerig is maar haar temp laag waarom is ze dan plakkerig dus beetje tegenstrijdig

4 jaar geleden
Reactie op Maricarmen
Ja ik bedoelde er meer mee dat ik bang ben dat ze het te warm krijg als ik ...
Voor jezelf de symptomen van warmte stuwing vaak toetsen op een dag en jezelf gerust stellen dat het prima gaat. Op een dag krijg je steeds meer vertrouwen en inzicht over wat voor jouw kindje werkt 😘