32 Reacties
5 jaar geleden
Onze kraam raadde aan om tussendoor luier te verschonen. In het begin is de kleine toch al wakker en alert. En dan halverwege bij de borstwissel bij BV of halverwege de fles luier verschonen. Dat activeert de kleine weer en is hij weer wakker en alert voor de rest. Bij ons is het de 3e en nieuw en werkt prima.
5 jaar geleden
Ik wissel hier een beetje in. Als m’n zoontje echt veel honger heeft ga ik eerst voeden. Anders krijst hij alleen maar tijdens luier wissel. Mocht hij in slaap vallen aan de borst doe ik toch nog een luierwissel. Vaak wordt hij dan weer wakker, wil nog paar slokjes drinken en dan is ie weer ko. Mocht hij wel wakker blijven slaapt hij vrij snel in. Mocht hij wakker zijn en ik voel een volle luier doe ik gewoon zn luier.
5 jaar geleden
Wij kregen ook als advies tijdens. Ook zodat hij weer wakker werd, en doen dat eigenlijk nog steeds.
Ongv halve fles, even boeren en dan verschonen en weer fles en boeren.
Helaas soms nog een keer erna want dan heeft meneer de schone luier vol gepoept (poept toch het lekkerste he een schone luier😂😂)
5 jaar geleden
Ik doe tussendoor. Ik geef bv en de fles en bij beide doe ik halverwege verschonen. Eerste helft voeding, boertje tussendoor, even wat stimuleren. Gaat ze lekker knetteren en dan verschonen. De tweede helft voeding doe ik de kleine weer lekker warm inpakken dat ze rozig wordt.
5 jaar geleden
Ervoor, en als die zich dan weer meld en het is een poepluier of goeie volle plas luier verschoon ik hem nog een keer, 9 van 10x valt hij dan weer in slaap
5 jaar geleden
Ik doe ook ervoor, 's nachts verschoon ik niet. Alleen als ze een poepluier heeft maar is eigenlijk nooit.
5 jaar geleden
Ons zoontje heeft reflux. De preverbale logopedist heeft ons geadviseerd om hem voor het voeden te verschonen. Dit doen wij nu twee weken. Hij is veel rustiger en geeft geen zure melk meer terug. Het nadeel is wel dat je weet dat je babytje snel weer een volle luier heeft. Zn huidje is nu wat dikker (8 weken) en 2 uur met een plasluier heeft hij helemaal geen last van.
5 jaar geleden
Hoe vol is de pamper? Bij een plas leg ik hem terug in bed. Als hij gepoept heeft wacht ik eerst minimaal 20 min ofzo na de voeding en verschoon hem dan voorzichtig. Maar 9 van de 10 keer spuugt hij en krijgt de hik. Ik verschoon daarom eigenlijk altijd van tevoren maarja als de pamper vol zit met poep leg ik hem zeker niet terug. Ik moet wel zeggen dat ik geluk heb dat hij na 't stoppen van de hik redelijk snel weer in slaap komt.
5 jaar geleden
In de avond doe ik het voor het drinken. In de nacht tussendoor. Overdag altijd na de voeding. Ze poept niet meer zo vaak, maar het is altijd wel een gokje of ze dan in de avond niet ook net haar pamper vol maakt tijdens het drinken
5 jaar geleden
Wij verschonen voor de voeding. Anders gaat hij erna spugen. Als jij na de voeding alsnog gepoept heeft verschonen we wel, anders lekker laten slapen.