16 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb van de week de haakaa aangeschaft en als er veel druk op mijn borst zit, zet ik die er even een minuutje op om de hoogste druk er wat af te halen. Tot nu toe werkt dat hier best goed.
5 jaar geleden
Mijn baby had hier ook last van en ze heeft geleerd hiermee om te gaan. Ze stopt even met zuigen nu als de melk toeschiet. Ik heb haar hier een beetje mee geholpen door het vacuüm te verbreken als ik voelde dat de melk toeschiet. Klein nadeel is dat ik nu wel altijd een doekje bij haar mondhoek niet leggen, want de melk loopt dan wel uit gaat mondje. De tips die je noemt van de lactatiekundige heb ik ook gehad, naar werkten voor mij niet, mijn dochter bleef zich verslikken. Daarnaast wil ik niet elke voeding liggend doen. Overdag zit ik het liefst het gewoon in de huiskamer op de bank.
5 jaar geleden
Probeer je borsten te masseren en er echt uit persen, je voelt normaal een (stekende) druk als teken. Mijn dochters verslikken zich ook tijdens het borstvoeden. Het is normaal volgens mijn vroedvrouw.
5 jaar geleden
Herken dit! Liggend voeden werkt echt niet prettig en het eerste stukje afkolven lijkt ook nog niet echt te werken. Ik lees mee voor dé tip🙃
5 jaar geleden
Ik had het probleem ook en gebruik nu een tepelhoedje! Hierdoor schiet het niet gelijk in zijn mond en kan hij ook pauze nemen tijden het drinken! Het voeden duurt hierdoor wel iets langer maar dit neem ik voor lief
5 jaar geleden
Ik kreeg dezelfde tips, maar hij kan het zelf ook steeds beter managen. Wat ook kan is frequenter voeden zodat je borsten niet zo vol zijn. En anders ook af en toe de kleine even van de borst halen tijdens het voeden. Van dat verslikken krijgt hij lucht binnen en dat geeft krampen. Dus zeker enkele keren tijd nemen om te boeren, tussendoor en achteraf
5 jaar geleden
Vanmiddag een borstvoeding overgeslagen omdat ik ben gestart met afbouwen. De voeding daarna verslikte ze zich zo erg dat ze geen adem meer kreeg en dus zelfs ook niet meer kon hoesten. Gelukkig kon ze het zelf herstellen na een paar sec maar toch schiet je meteen in paniek 😢. Ze verslikt zich wel vaker met hoesten maar zo erg is het nog niet geweest.
Ga de volgende keer maar proberen om haar steeds even af te koppelen zodra ik het naar binnen hoor gutsen.. Als dat niet werkt maar proberen om eerst wat te kolven.
5 jaar geleden
Reactie op Bateau
Vanmiddag een borstvoeding overgeslagen omdat ik ben gestart met afbouwen. ...
Mijn dochtertje heeft dat hele erge verslikken zoals je beschrijft bijna iedere voeding.. wel met de fles maar met avent speentje nummer 0 , super zielig en krijg steeds een hartaanval 😢
5 jaar geleden
Reactie op Schorpioentje2
Mijn dochtertje heeft dat hele erge verslikken zoals je beschrijft bijna ie ...
Onee wat vreselijk zeg!! 😞
Sinds vandaag hebben wij dus voor het eerst een flesje gegeven en dit ging ook met hoesten. Vanmiddag ook de kleinste maat speen gekocht, de preemie van dr Brown. Hopelijk gaat dat morgen beter.
5 jaar geleden
Reactie op Schorpioentje2
Mijn dochtertje heeft dat hele erge verslikken zoals je beschrijft bijna ie ...
Bij de fles heeft m'n dochtertje het ook (ook met de borst). Het lijkt wel iets te helpen als we haar recht op voeden en er "weinig" melk in de speen staat. Ook mag ze maar een paar slokjes nemen en dan houden we de fles plat, zodat er geen melk in de speen staat.
5 jaar geleden
Ja ik! Onze dochter heeft het ook. Ik geef gedurende 3 uren dezelfde borst ivm veel melk. Dat helpt vooral omdat ze dan de borst leger drinkt en dan harder moet werken er iets uit te krijgen. Ik voed ook wat schuin, dus hoofd hoger dan voetjes...