32 Reacties

5 jaar geleden

Mijn dochter lijkt soms gefrustreerd te zijn dat ze nog niet kan zitten of kruipen. Ik entertain haar veel met liedjes, dansjes, voorlezen en noem maar op. Maar ik zet haar ook soms voor de tv. Of ik zet haar in een wipstoel zodat ze me kan zien en dan klets ik tegen dr.

5 jaar geleden

Ja herkenbaar, onze zoon ook. Wordt echt kwaad in de box en vecht tegen z'n slaap. Tilt z'n hoofdje op als hij op zijn rug ligt en trekt zich op aan je vingers om te kunnen zitten of staan

5 jaar geleden

In het stoeltje voor baby tv als het voor mij teveel word. Ik snap dat veel mensen het hier niet mee eens zijn maar weetje, alleenstaand met een baby die gefrustreerd raakt als dingen niet lukken of bezig gehouden wil worden, soms is dit de makkelijkste optie. Of filmpjes op een tablet of telefoon. Alles bij elkaar is het nooit meer dan een uurtje per dag maar net even genoeg tijd voor kop koffie en om een wasje te draaien.

5 jaar geleden

Reactie op Lise1607

Ja herkenbaar, onze zoon ook. Wordt echt kwaad in de box en vecht tegen z'n ...
Oja herkenbaar, hij wil zich ook optrekken aan mijn vingers. En zet echt kracht om op z'n benen te blijven staan.

5 jaar geleden

Reactie op ApmMuilenburg

In het stoeltje voor baby tv als het voor mij teveel word. Ik snap dat veel ...
Tv heeft hier ook een grote aantrekkingskracht. Ik zet m er nooit bewust voor, maar snap wel dat dit soms even handig kan zijn. Gewoon doen wat goed voelt toch:) Als ik even aan het eten ben hij hengelt en raakt afgeleid door de tv in z'n ooghoeken draai ik m ook echt niet bij hoor haha

5 jaar geleden

Nou hier hetzelfde. Volgens mij wil hij het liefste al aan de wandel 😅 heb ondertussen spierballen van hem rechtop houden. En weet dat het nog niet mag maar heb een loopstoeltje en soms even erin..nog geen 5 minuten. En dan is hij dolgelukkig 🙈 kinderwagen ligbak al een tijdje omgeruild voor de zit versie en nu is wandelen ook weer leuk. Verder in de box onder de babygym. Soms maar gewoon door het huis wandelen en van alles laten zien. Hij heeft nu een knuffel met een muziekje en licht en is die nu steeds aan het proberen zelf te pakken. Naja van alles en nog wat maar mijn inspiratie is soms ook op😅

5 jaar geleden

Jup, bij alle 3 mijn kinderen herkenbaar 😅 Maar bij mijn zoontje is het ook nog eens overduidelijk dat hij met zijn zussen mee wil doen. Hij volgt hen continu als ze in zijn buurt spelen.

5 jaar geleden

Reactie op Kimvg

Nou hier hetzelfde. Volgens mij wil hij het liefste al aan de wandel 😅 he ...
Onder de babygym vind hij ook wel even leuk, boekjes lezen doet het hier ook wel even goed, samen zingen. Inderdaad de kamer rondlopen en dingen benoemen. Ah de zitversie al dat is hier nog iets te vroeg denk ik. Ze moeten dan goed kunnen zitten toch of niet?

5 jaar geleden

Jup hier hetzelfde !!

5 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Onder de babygym vind hij ook wel even leuk, boekjes lezen doet het hier oo ...
Het is inderdaad beter als ze goed kunnen zitten, maar soms heb je geen keus. Mijn oudste paste met 4 mnd niet meer in de ligbak (mede door een Pavlik bandage voor de heupjes), zitten kon ze zeker nog niet, maar heb wel het zitgedeelte erop gezet toen. Gelukkig kunnen die vaak ook plat of bijna plat, dan kun je afwisselen 😉

5 jaar geleden

Same story!!!! Nieuwschierig aagje is het 😂😝🤪

5 jaar geleden

Reactie op ApmMuilenburg

In het stoeltje voor baby tv als het voor mij teveel word. Ik snap dat veel ...
Ik doe het ook hoor... Soms ben je gewoon kapot en heb je even die time-out nodig.

5 jaar geleden

Pas op met al laten staan. Mijn neefje wilde dat ook heel graag, zette gewoon zijn knieën op slot als je hem op schoot had. Maar uiteindelijk heeft hij als kleuter fysio nodig gehad hierdoor.

5 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Pas op met al laten staan. Mijn neefje wilde dat ook heel graag, zette gewo ...
Oh oké.. ik laat m nooit z'n eigen gewicht tillen zegmaar. Ik til m altijd en hij strekt z'n beentjes, je voelt zegmaar dat hij kracht zet in zijn beentjes. Is dat bij je neefje ook zo gebeurd?

5 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Oh oké.. ik laat m nooit z'n eigen gewicht tillen zegmaar. Ik til m altijd ...
Ja hier hebben we hetzelfde advies gekregen. Wij vonden het ook al heel wat, ondanks dat ze uiteraard niet echt stond. Maar het schijnt dat ze daarbij echt 'schade' aan de heupjes en knietjes kan krijgen.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde. Voor ons eigenlijk niks nieuws. M'n zoontje doorliep hetzelfde pad. Hij liep dus ook met 6 maanden al aan de hand. Tja wij oefenen gewoon veel met ze. Dus op de rug liggen en optrekken aan de armen. Eerst tot zit en dan tot staan. Bij de middel pakken en de baby laten squatten. Veel in de babygym en veel op de buik leggen etc.

5 jaar geleden

Onze dochter wil ook rechtop zitten probeert het zelf maar lukt natuurlijk niet en kan dan behoorlijk gefrustreerd raken, ze wil ook graag staan en wil alles zien en observeren 😊 wippertje vind ze soms wel fijn, ik laat haar soms naar de tv kijken en ik loop soms een rondje door het huis en praat over waar we zijn en wat we zien, naar buiten kijken vind ze ook heel interessant. En in de box liggen en kijken naar speelgoed wat geluid maakt vind ze leuk dan draait ze op haar zij om er naar te kijken.

5 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Hier hetzelfde. Voor ons eigenlijk niks nieuws. M'n zoontje doorliep hetzel ...
Jeetje met 6 maanden dat is snel😱

5 jaar geleden

Hier ook en enorm gefrustreerd waneer het niet lukt🤣 vandaag probeerde hij zijn voetjes te pakken maar hij kwam er net niet bij hij boos ik lachen haha

5 jaar geleden

Hier precies het zelfde. Mijn vriendin haar dochter, zelfde leeftijd heeft dat totaal niet???! Mijn zoontje wilt idd niet in de wagen maar wel in de maxi cosi , ziet hij meer denk. Thuis zit hij het meest in zijn stoel die hoger komt dan de bank zo kan hij alles volgen.. wij proberen hem nu meer uit te dagen door met hem te spelen en dingen in zijn handen te drukken. Veel babbelen .merk wel dat hij sneller moe daar van word .