27 Reacties
3 jaar geleden
Hier is al een topic over 😊
Je bent zeker nog niet te laat. Ze kunnen pas vanaf 6 maanden gebaren, alles ervoor is om interesse te wekken voor je handen en vooral om zelf te oefenen. Wij zijn al twee maanden bezig en ik heb het gevoel dat mijn zoontje nu echt geïnteresseerd naar onze handen kan kijken. Heel soms wordt hij rustiger bij een gebaar, maar denk dat dat nog meer de aandacht is dan dat hij zich begrepen voelt.
Ik heb het boek van gebarenstem gelezen en we gebruiken de kwebbl app
3 jaar geleden
Ik gebruik deze, vriendinnen gebruiken het ook. Ik kon nergens nederlands vinden en dit is wel een makkelijke. Plus dat het gratis is natuurlijk. Hopelijk hebt het! 🤞
https://youtu.be/flXsU4V0zz8
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op ApmMuilenburg
Ik gebruik deze, vriendinnen gebruiken het ook. Ik kon nergens nederlands v ...
Zijn wel echt andere gebaren dan het nederlansgebaren taal. "Gebaar van de dag" op youtube is een fijne. Deze komen meer overeen. Ook heb je daar een app van en facebook pagina
3 jaar geleden
Reactie op KnR
Zijn wel echt andere gebaren dan het nederlansgebaren taal. "Gebaar van de ...
Oh top! Ga ik daar eens kijken, thanks!
3 jaar geleden
Ik heb de cursus van Minitolk gekocht.
Ik ben al van heel jong begonnen met het gebaar voor eten en mijn kleine man kan dat gebaar vanaf 4.5 nu zelf. 🥰 Heel handig. Hij huilt dus niet meer, maar maakt het gebaar. Tenzij ik het daarna natuurlijk niet oppak of te laat ben 😜
VRIEND
3 jaar geleden
Net nog even internet af gespeurd, ik heb nu ook besloten gebaren in te gaan zetten, en heb de 50 kaartjes op taal voor taal gekocht (15 euro..). Wil iedere week een gebaar uitlichten. Ik werk in gehandicapte zorg en gebruik veel ondersteunende gebaren wat heel fijn is om elkaar goed te begrijpen. Ik wil dat thuis ook gaan inzetten.
3 jaar geleden
Reactie op Kleintjeonderweg
Ik heb de cursus van Minitolk gekocht.
Ik ben al van heel jong begonnen me ...
Oh echt waar? Wat leuk! Mijn zoontje is 3.5 maand, vond de 6 maanden al wel oud als ik merk hoeveel interesse hij er nu al in heeft.
Hij heeft ook al een keer twee keer tegen zijn gezichtje getikt, voelde alsof hij papa of mama wilde zeggen maar nog de motoriek in zijn hand niet had
VRIEND
3 jaar geleden
Vanaf morgen ga ik beginnen met gebaren taal. Heb nu 8 gebaren op te beginnen. 4 setjes. Melk-drinken, slaber-eten, luier-slapen, bal-spelen. Deze onder de knie hebben en dan weer een setje er bij. Zijn er meer mamas van november babys die zijn begonnen? Ben erg benieuwd naar jullie beleving
3 jaar geleden
Reactie op KnR
Vanaf morgen ga ik beginnen met gebaren taal. Heb nu 8 gebaren op te beginn ...
Advies van het boek wat ik heb is dat je minstens 12 gebaren moet doen om het kind door te laten hebben dat het een manier van communiceren is.
Wat bedoel je trouwens precies met setjes? Het zijn toch gewoon 8 woorden?
3 jaar geleden
Reactie op dasksideofpink
Oh echt waar? Wat leuk! Mijn zoontje is 3.5 maand, vond de 6 maanden al wel ...
Te lief!!
Ja ze geven er toch een beetje hun eigen draai aan. Mijn zoontje kan nog niet het officiële eet gebaar maar steekt 2 vingers in z'n mond en haalt ze er weer uit en er weer in.
3 jaar geleden
Ik heb het met mijn dochter gedaan vijf jaar geleden en had echt zotte resultaten!!! Ik doe het nu ook met m’n kleinste dochtertje en heb net mijn opleiding achter de rug om cursus te mogen geven Hierover. Kijk gerust eens op m’n site voor meer info over baby en kind gebaren of je mag me altijd contacteren als je er meer over wil weten verder. Www.schattigehandjes.nl
3 jaar geleden
Reactie op kimop
Ik heb het met mijn dochter gedaan vijf jaar geleden en had echt zotte resu ...
Zotte resultaten?
3 jaar geleden
Zotte resultaten?
Ja, ik had er nog nooit van gehoord en twijfelde ook of da wel werkte maar op de opvang gebruikte ze het dus ik deed maar mee. Toen mijn dochter net 1 jaar was kon zij perfect aangeven dat zij een boterham wilde en er vlees of jam op wilde. Ze ‘vertelde’ wanneer ze water wou drinken of liedjes wilde horen (en kon bij veel liedjes ook aangeven welk liedje door dit te gebaren) en ga zo maar door, ik kon echt hele conversaties houden op 1 jaar! (Nou ja hele conversaties niet maar ik snapte wat zij wilde aangeven dat bedoel ik) ik stond echt versteld! Scheelde hele hoop frustraties bij mij en haar omdat ik haar begreep. zij begon ook heel snel te praten hierdoor en kende heeel snel een grote woordenschat
3 jaar geleden
Reactie op kimop
Ja, ik had er nog nooit van gehoord en twijfelde ook of da wel werkte maar ...
Ok, ik zou dat niet zit noemen, maar goed.
Mijn zoontje kan inmiddels vragen om zijn voeding 😊
3 jaar geleden
Ok, ik zou dat niet zit noemen, maar goed.
Mijn zoontje kan inmiddels vrage ...
Is een uitdrukking.. mss niet overal in dezelfde manier gebruikt maar bij mij een heel normale manier om te zeggen dat het dus kei goed werkte, dat bedoel ik ermee.
Ik had nooit verwacht dat op 12 maand mijn dochter kon ‘praten’ en zonder te wijzen (want alles staat ni altijd in het zicht) kon ‘zeggen’ dat ze brood met kaas wou ipv vlees dat ik gaf of vandaag liever een appel had dan een banaan, of een blauwe beker ipv een groene. En zo op alle vlakke kon converseren, ik vond en vind het nog steeds geweldig de gebarentaal 😊
3 jaar geleden
Reactie op kimop
Is een uitdrukking.. mss niet overal in dezelfde manier gebruikt maar bij m ...
Gaaf! Onze zoontje kan aangeven als iets klaar is en snapt wanneer we melk gaan pakken en hem gaan wassen. Leuk om te zien dat het effect heeft, ben heel benieuwd hoe het over een paar maanden gaat