27 Reacties
2 jaar geleden
Hoe gaat het bij jullie en gebaren? Ik merk dat ons mannetje wel gebaren begrijpt (eten, drinken, wassen, wil je meer?, klaar) maar zelf gebaren doet hij niet.
Nou ja, hij gebruikt vooral 1 gebaar namelijk "de wijsviger" 👉 die gepaard gaat met dwingend geluid als het te lang duurt 🤦♀️
2 jaar geleden
Reactie op Louise 030
Hoe gaat het bij jullie en gebaren? Ik merk dat ons mannetje wel gebaren be ...
Hij heeft een tijdje eten gebaard en naar huis, maar inmiddels niet meer. Van de week dachten we dat hij klaar gebaarde maar werd boos toen we zijn bord weghaalden, toch niet klaar dus…
Vooral klaar en nog meer zou ik erg graag hebben dat hij gebruikt, maar helaas
VRIEND
2 jaar geleden
Ik gebruik de gebaren op, klaar, dankje, sorry en kom maar hier heen. Hij lijkt deze al goed te snappen en kijkt goed naar wat ik doe. Hij begint nu zelf op en klaar te gebaren met mij sinds weekje. Liedje klappen in de handjes kan hij al zelf en in de manenschijn al enkele stukjes. Ook knikt hij ja en nee. We komen dus al een heel eind :)
2 jaar geleden
Reactie op dasksideofpink
Hij heeft een tijdje eten gebaard en naar huis, maar inmiddels niet meer. V ...
Ja precies, die gebaren zou ik ook heel handig vinden. Lijkt me voor hem ook fijn als hij dat goed kan aangeven.
2 jaar geleden
Hier nog meer mini's die (meer) gebaren?
Leon geeft inmiddels helder aan dat hij "meer wil" (vaak tijdens het eten), "waar is" gebaart hij en "gezicht wassen". En soms meen ik "helpen" te zien maar ben er nog niet zeker van. Jammer genoeg kan hij nog niet gebaren wanneer hij genoeg heeft of klaar is, die moeten we echt nog even oefenen.
Gebaren begrijpen gaat al heel best 👍🏻