88 Reacties

3 jaar geleden

Nee, helemaal niet zelfs

3 jaar geleden

In het begin van de eerste corona golf was ik wel banger. Maar nu niet meer. Ben a.s zaterdag 32 weken maar ik werk in een winkel, mensen houden totaal geen afstand meer en doen alsof er niks aan de hand is (ondertussen wel klagen op socialmedia) dus heb nu zoiets van anders had ik t allang gehad ivm werk. Maar moet nog 2 weken dus even volhouden. Maar ben er niet meer bang voor!

3 jaar geleden

Angst zaait de mensen. Nee ben niet bang en ga ook niet bang worden , ik ben zelf ook regen de 1.5 meter regeling ondanks ik risico patiënt ben waarom... omdat ik niet van mening ben dat corona meer toevoegd dan een goeie griep virus!

3 jaar geleden

Ben zelf longverpleegkundige in het ziekenhuis. Ik zoek het niet op maar blijf er ook niet voor thuis. Het griepseizoen staat ook weer voor de deur. En alle tig verkoudheden. Ik ben er dus niet bang voor. Maar houd me wel aan de (meeste) regels.

3 jaar geleden

Ik ben zeker onrustig door het oplopend aantal besmettingen. Wij gaan om die reden niet naar feestjes die binnen zijn of naar restaurants etc. Alle afspraken die we maken zijn buiten en houden veel afstand.

3 jaar geleden

Ik weet niet waar je woont? Ik kan mij wel voorstellen dat als je in de randstad woont, het niet heel handig is om met 25 man in een restaurant te gaan zitten eten. Ik woon zelf op het platteland in het noorden, hou mijn 1,5m afstand en goed handen wassen. Dan kom je al een heel eind 🙂 ik blijf er inderdaad ook niet voor thuis, maar zoek het ook niet bewust op.

VRIEND

3 jaar geleden

Zoals ik lees ben ik een schijterd🙈 ik ben er wel bang voor en ga verlopig niet naar verjaardagen/familiebezoek. Nu het zo aan het oplopen vind ik het maar eng, ook de gedachten " stel je voor dat ik straks met corona moet bevallen " vind ik super eng. Moet ook wel zeggen dat ik zo'n persoon ben die ook in de supermarkt met een mondkapje op loop terwijl vele dat niet doen. Maar ik snap tegelijkertijd ook men die al met mensen werken er anders over nadenken🤔

3 jaar geleden

Ik ben er ook bang voor en ik moet nog zo'n 7 weken tot dat ik beval. Ik doe op rustige momenten boodschappen en zoek de drukte echt niet op. Ik word vaak een keer verkouden in een jaar en krijg makkelijk de griep. En ben risicogroep, dus wat een ander ook vind of zegt erover. ik let echt wel op. Soms is het ook wel even goed dat je, er even uit bent. Ik let op mensen die in mijn buurt zitten en of ze afstand houden. Dat is wat ik doe.

3 jaar geleden

Ik merk dat ik er wel een beetje bang voor ben , maar dan niet voor het virus zelf maar voor de maatregelen die worden getroffen. Ik ben bang dat er zometeen toch iets van een lockdown komt en daardoor het moeilijk wordt om mensen op kraambezoek te laten komen. Voor de rest ben ik voor mezelf niet bang voor Corona en houd ik me ook eigenlijk niet heel erg aan de regels. Ik merk we dat ik de laatste tijd meer bang word dat de kleine het krijgt (omdat ik niet weet hoe zij en ik op het virus reageren).

3 jaar geleden

Heel bang en voorzichtig. Lijkt me zo naar om besmet te moeten bevallen. Ben bang dat me man er dan niet bij mag zijn en dat ik me baby niet tegen me aan kan houden. Een maand voor de uitgerekende datum gaan wij meer thuis blijven.

3 jaar geleden

Reactie op Bitterballetje

Ik weet niet waar je woont? Ik kan mij wel voorstellen dat als je in de ran ...
Ik woon ook in het noorden en toch heeft mijn buurman positief getest op corona. In het noorden loopt het ook op op het moment.

3 jaar geleden

Niet zozeer voor het virus zelf, maar voor de maatregelen. Een ziekenhuis bevalling is toch niet zo relaxt meer als je zelf positief getest wordt. En de kraamperiode wordt er ook niet leuker op. Om die reden vermijd ik verjaardagen e.d op het moment. Ga dan wel een dagje later op verjaardag zonder grote groepen. En ik let toch wat meer op. Maar ben door de zwangerschap al best benauwd. Heb daarom nu ook echt geen zin meer om ziek te worden.

3 jaar geleden

ik ben nu niet meer bang voor corona, maar vooral voor de mensen om me heen in winkels etc. en dan vooral voor de jongeren die bijvoorbeeld aan karretjes gaan likken want dat is grappig (heb lichtelijk smetvrees). woon in code rood gebied (volgens België en Duitsland, duitsers waren hier ook ineeeeens weg) maar voel me hier niet "onveilig" zoals met de eerste golf. daarbij als jij niet wil eten in een restaurant met 25 man, omdat je dat niet prettig vind. lekker niet doen dan toch? bij twijfel niet doen ;)

3 jaar geleden

Reactie op selfiex2

Ik merk dat ik er wel een beetje bang voor ben , maar dan niet voor het vir ...
voor die lockdown ben ik idd ook bang🙈. helemaal door die "bners" met #ikdoenietmeermee.

3 jaar geleden

Ik ben eigenlijk helemaal niet bang. Maar goed zit ook niet op n besmetting te wachten uiteraard. En ik hoop heel erg dat de bevalling en kraamtijd gewoon zo normaal mogelijk gaan. Het is de 3e en laatste hier en ik wil er gewoon graag van genieten.. als t blijft zoals t nu is krijgen we ook gewoon kraam visite.

3 jaar geleden

Ik heb wel besloten om liever thuis te willen bevallen ipv ziekenhuis vanwege corona en houdt me aan de maatregelen. Geen drukke verjaardagen etc. En ben me langzaam aan t instellen op raambezoek ipv kraambezoek, kan het alleen maar meevallen. Sta voor een kleuterklas dus zal die laatste 3 weken dat ik nog moet werken wellicht nog wel verkouden worden met al die snotneuzen om me heen🙈

3 jaar geleden

Ik ben wel wat voorzichtiger. Dus heb gezegd dat ik mijn naasten ook geen knuffel of kus meer geef. Ik hou wat meer afstand. Maar wij hebben sinds corona sowieso al goed opgelet. Vermijden de hele drukke plekken en kiezen een restaurant/terras er ook echt op uit dat er ook wel. Echt afstand gehouden wordt. Ik denk dat het dan prima kan. In de supermarkt wordt er minder rekening mee gehouden en daar ga je ook naartoe neem ik aan. Maar je moet vooral je gevoel volgen

3 jaar geleden

Ik zeg niet dat ik bang ben. Maar echt ergens heen gaan. Ja ik weet het niet. Maar uit eten moet wel kunnen. De restaurants zijn al bang om weer dicht gaan dus die houden zich wel aan de richtlijnen.

3 jaar geleden

Ik ben er niet bang voor. Ik vind dat we angstig gemaakt worden. Ik vind het wel jammer dat mijn dochtertje straks niet naar het ziekenhuis mag komen als de baby geboren is. Daar zie ik tegen op dat ik haar een dag of 3 niet mag zien. En maar hopen dat mijn man niet verkouden ofzo is tegen die tijd .... Ik zoek geen druktes op, maar probeer nog wel wat onder de mensen te komen (boodschappen doen, yogales, kleine verjaardag, fysio) want als ik alles en iedereen ga vermijden heb ik straks helemaal geen weerstand meer als er een verkoudheidje of griepje heerst.

3 jaar geleden

Wij zijn wel super voorzichtig. Ik mag vanaf week 28 ook niet meer op de werkvloer komen, dus doe wat taken thuis en verder lekker wat meer vrije tijd. Sinds week 28 gaan we ook niet meer naar verjaardagen en groote groepen. Ik kom in geen een winkel en restaurant meer. Ja is misschien overdreven vind ik zelf ergens ook maar mijn partner vind dit erg belangrijk. Wel moet ik zeggen dat ik nu het weer oploopt bang ben hoe dat dalijk met de bevalling zal gaan. Voor in het ziekenhuis, wij hebben er namelijk een doula bij, als dat dan hopelijk nog steeds mag, duimen maar. En ook hoe het zal gaan met kraambezoek. Hopen op het beste!!