6 Reacties

8 dagen geleden

Mijn zoontje gaat volgende week maar geeft aan wel graag te willen. Hij ging ook altijd met heel veel plezier naar peuteropvang voor 2 ochtendjes. En is ook een tijd geweest dat hij ineens 3 weken niet wilde, iedereen om mij heen zei dat ik hem gewoon moest brengen want anders word t erger. Maar ik had besloten om hem toen thuis te houden omdat hij er heen ging omdat hij t altijd leuk vond en na 3 weken ging hij ook gewoon weer met veel plezier. Dus wat t was nog steeds geen idee. Is jouw dochter naar opvang of peuterspeelzaal geweest? Lijkt me erg lastig voor haar en voor jezelf.. t liefst heb je dat je kindje plezier hebt op school en hopen is t gewoon een kwestie van wennen. Maar mocht mijn zoontje dit hebben zou ik er persoonlijk voor kiezen om hem om de dag te brengen, aangezien ze nog niet leerplichtig zijn.. Zou t aangeven bij de juf om dit paar weken zo te doen kijken hoe dat gaat.. de juf zal t vast wel begrijpen aangezien ze je al belde om eerder te halen met wennen. Hopelijk gaat ze t snel leuk vinden! Veel succes!

8 dagen geleden

Ja het is niet dat ze het niet leuk vind. Want ze komt wel met hele verhalen thuis. Alleen ze mist me heel erg. Ze ging 2 dagen in de week naar een kinderdagverblijf. Daar gaat het super goed. De laatste paar weken ook wat vaker huilen tussendoor. Maar ook zij zeiden, ze vind het allemaal heel spannend. Maar het lijkt wel alsof de spanning alleen maar erger wordt. Ik hoop dat het na 1 week school weer een beetje normaal is en dat ze dan gewend is aan alles dat het niet zo spannend is. Maar fijn is anders. Zeker als je kind zo hard huilt en er ouders naar je kijken hoe je dat aanpakt...

VRIEND

7 dagen geleden

Hier blijft het mamma missen ook lastig . Op dchoolplein keert ze om om weg te rennen en moet haar naar binnen tillen. Dan ook echt even buj de juf zitten anders kan ik nier weg. Daarna gaat het wel goed en heeft ze et naar haar zin en vind school wel erg leuk. Is echt het gemis. Soms ook tussendoor en ook even met juf knuffelen. Dit nu al 3 weken. Hier speelt ook mee dat vanaf week voor school mijn man ernstig ziek blijkt te zijn (kanker) en ik opeens alle zorg (met wat hulp) op mij heb en man met hevige pijn op bed ligt tot operatie komende week. Hierdoor denk ik extra aanhankelijk naar alleen mamma. Ts, Lastig dat ze nu ook weetdat juf je kan bellen. Enerzijds fijn dat ze weer dat je er altijd bent. Maar moet dat geen laagdrempelige gewoonte worden. Dan zou ik eerder een week wat kotmrtere dagen doen om dit bellen voor te zijn en dan week erna hele dagen proberen. Maar dat moet dan maar passen icm oa werk.

5 dagen geleden

Een hartje tekenen op de hand van je kindje en die van jou. Als je kindje je dan mist dan kan je kindje even het hartje aanraken en dan is mama ( of papa) toch even dichtbij. Het is ook lastig afscheid nemen. Benoemen we komen je ophalen en alles zo voorspelbaar mogelijk maken. Er gebeurd nu ook veel voor onze kinderen 🥹

4 dagen geleden

Bij ons raadde de juf aan dat, zolang het kan, mn dochter de eerste weken om 12 uur op te halen. Even laten landen, thuis samen lekker bijkomen. Ik merk dat het mijn dochter goed doet. Zeker in deze periode, met verjaardag en alle feestdagen. Dat is sowieso al onrustig en laat staan dat je in een hele nieuwe omgeving weer je draai moet vinden. Wij hebben het geluk dat we dit hebben kunnen regelen. Daarnaast is het op onze school gebruikelijk dat je bij de kleuters nog 10 minuutjes in de klas met ze speelt zodat ze zich er weer vertrouwd voelen. Dat vind ik ook een fijne opstart van de dag 😊

3 dagen geleden

Hier is het in het begin heel gebruikelijk dat ze alleen de ochtend gaan. Thuis energie is toch anders dan energie om zich op school aan al die nieuwe regeltjes te houden. Qua missen heb ik matchende sokken gekocht voor haar en mij van Many Mornings. Zijn 2 verschillende sokken die wel bij elkaar horen. Dan ‘s ochtends benadrukken dat we dezelfde aanhebben en als we elkaar missen dan we gewoon even naar onze sokken kunnen kijken. Werkt hier perfect.