32 Reacties

9 maanden geleden

Wij gaan nu pas kijken bij de scholen scheelt het misschien ook dat wij in een dorp wonen met relatief veel basisscholen waar wachtlijsten niet bestaan. dus altijd plek op de school van je keuze. wij hebben recent een tussentijdse beoordeling van de peuterspeelzaal gehad. waaruit het advies kwam ook goed te vragen naar de plusprogramma's van de school omdat ons ventje echt uitgedaagd moet worden omdat hij anders gaat dwalen en niet meer mee doet. zijn cognitieve ontwikkeling werd ook flink hoger gescoord. dus ik vind het wel prettig dat we dat kunnen meenemen. nu hebben we hier een jenaplan school met combinatieklassen en een openbare basisschool met een enkele leerjaar per klas. qua afleiding in de klas lijkt dat laatste me fijner. Alleen kan die in de combinatie klassen ook makkelijker al met een andere groep mee doen met de vakken die hij makkelijk vind. war zouden jullie doen?

9 maanden geleden

Reactie op Colet

Wij gaan nu pas kijken bij de scholen scheelt het misschien ook dat wij in ...
Hier een zelfde situatie. De school die wij gezien hebben had groep 1&2 gecombineerd. Juist omdat altijd een deel langer wilt spelen en een deel al sneller wilt leren. Lijkt ons een ideale combi. Ze gaan in het begin wel goed uitvoelen daar of er nog dingen zijn waar ze zich wel in kan ontwikkelen op groep 1 niveau zoals bijv aandachtsspanne oprekken (vooral voor dingen waar ze op dat moment geen zin in heeft 馃槄)

9 maanden geleden

Reactie op Colet

Wij gaan nu pas kijken bij de scholen scheelt het misschien ook dat wij in ...
Vond ik ook heel lastig, want ik was zelf geen combiklassen gewend. Onze dochter gaat nu toch naar de basisschool met combiklassen, omdat die overall beter aanvoelde. Voor de scholen hoefden we trouwens ook niet heel vroeg in te schrijven, maar voor de bso was dat wel een aanbeveling (vanaf 3 jaar). En bso inschrijven kan hier pas als de basisschool bekend is.

9 maanden geleden

Reactie op Liescodeluxe

Vond ik ook heel lastig, want ik was zelf geen combiklassen gewend. Onze do ...
ahja dat is logische van de BSO daar heb ik helemaal nooit aan gedacht maar wij hebben geen bso nodig. ik ben momenteel in verwachting van ons 3de wondertje. een klein cadeautje. maar we hebben wel besloten dat jk voorlopig stop met werken en er lekker voor de kinderen ben want voor 3 kinderen opvang en/of bso betalen ben ik toch me hele salaris kwijt.

9 maanden geleden

Reactie op Ellen3

Hier een zelfde situatie. De school die wij gezien hebben had groep 1&2 ...
gelukkig hebben onze kinderen al.bij voorkeur het voordeel van nog instromen in groep 1 en beginnen ze niet helemaal bij 0. hoe fijn het ook is dat hij makkelijk leert en heel leergierig is. Soms vind ik het ook wel lastig dat ze dus op de psz bijvoorbeeld al wel moeite hebben hem uitgedaagd te houden. dus hoop echt een school te vinden die hem daarin goed kan ondersteunen.

9 maanden geleden

ik heb zelf in het onderwijs en de kinderopvang gewerkt. Ik wordt zelf blij van gedeelde groepen (dus bijvoorbeeld 1 en 2 samen), werken met thema's, tablets en laptops vind ik niet erg want dat is nu eenmaal de tijd waarin we leven en in hun toekomstige carri猫re leven is het alleen maar een groot voordeel als je goed met computers om kan gaan. Programmeer les wordt ik dan ook blij van; dat heeft niet alleen maar te maken met het leren programmeren maar de hele denkwijze die je leert bij programeren is heeeeel breed inzetbaar. Dat er veel verwacht wordt van kinderen ben ik met je eens, maar gelukkig is het tegenwoordig ook heel normaal als een kind een jaartje mag blijven zitten wanneer hij/zij nog niet mee kan komen (ook daar ben ik groot voorstander van). Ik was zelf altijd de jongste in de klas en durf achteraf echt te zeggen dat ik er als kind veel baat bij gehad zou hebben als ik een jaartje had mogen blijven zitten. Door de worsteling kreeg ik als advies VMBO/Speciaal onderwijs. Uiteindelijk VMBO-T en daarna met 2 vingers in m'n neus de HAVO gehaald.

8 maanden geleden

kijk ook goed of de visie/missie van de school bij jullie past. wij hebben gekozen voor een kleinere school met combi klassen. je mag geloof ik pas vanaf 3 jaar je kindje in laten schrijven op een school, dus je hebt nog even als je in Nederland woont

8 maanden geleden

Reactie op Carly90

zou kunnen 馃榿

8 maanden geleden

Reactie op Dani毛lleS

kijk ook goed of de visie/missie van de school bij jullie past. wij hebben ...
Mijn berichtje was van een jaar geleden 馃槅 Maar nee, het kon bij ons al eerder. Ik heb hem met 2/2,5 jaar ingeschreven.

8 maanden geleden

In ons is 1 school. We hebben niets uit te zoeken 馃槄

VRIEND

8 maanden geleden

hier ook niet zo veel keus maar wel wat keuze. De hervormde was voor ons te christelijk (seksuele voorlichting, daar doen we niet aan. We zijn niet tegen andere geaardheid maar promoten het niet 馃ぃ). Gisteren ingeschreven bij de openbare school in het dorp. Hier geen wachtlijsten dus hadden nog alle tijd voor inschrijven.