79 Reacties

5 jaar geleden

Moet het van jullie kraamzorg echt 80cm zijn? Bij ons vertelde ze dat 70cm ook prima is. Dus een wat dunner één persoonsmatrasje erop en het is goed genoeg voor hun. Kan me voorstellen dat 80cm echt te hoog is om in te komen nu..

5 jaar geleden

Ik heb een plastic opstapje van Ikea, die is antislip, misschien is dat een idee?

5 jaar geleden

Antislip matje tussen trappetje en laminaat? Wij gaan ook opstapje gebruiken.

5 jaar geleden

Wij hebben houten krukje van ikea, schuift niet weg, of met dopjes er onder gaat het ook..

5 jaar geleden

Er MOET NIKS! Dan doet ze geen bed verschonen en dan doet ze de controles moeder maar op de bank... dat 80 cm is complete onzin ! Als je bed dat niet red red je dat niet dit "moet " alleen omdat ze anders moeten bukken bij opmaak of controle

5 jaar geleden

Als je via een keizersnede gaat bevallen zou ik het bed zeker niet hoger zetten. Dan is het namelijk echt te pijnlijk om in bed te komen. Dat weet ik van mijn eerste. Waarschijnlijk doet de kraamverzorgster er niet moeilijk over en mocht dat wel zo zijn dan vinden jullie er dan wel een oplossing voor. Ik zou me er vooral niet druk om maken.

5 jaar geleden

Dit bericht is verwijderd
Haha 🤣🤣🤣

5 jaar geleden

Reactie op grace81

Ik heb een plastic opstapje van Ikea, die is antislip, misschien is dat een ...
Die heb ik ook! Ideaal

5 jaar geleden

Reactie op tmr20

Moet het van jullie kraamzorg echt 80cm zijn? Bij ons vertelde ze dat 70cm ...
Is ook arbo technisch voor kraam verzorgende heb ik begrepen.

5 jaar geleden

Bij onze kraamzorg gaven ze aan dat de hoogte minimaal 60 cm moest zijn.

5 jaar geleden

Reactie op tmr20

Moet het van jullie kraamzorg echt 80cm zijn? Bij ons vertelde ze dat 70cm ...
Ja hebben er zelfs al een paar keer over gebeld. Het is gewoon absurd. 70 cm is al veel beter. Maar wel een goede tip matrasje erop dank je wel

5 jaar geleden

Reactie op Anoniempje2

Bij onze kraamzorg gaven ze aan dat de hoogte minimaal 60 cm moest zijn.
Ga toch nog maar eens terug bellen dan.

5 jaar geleden

Als het niet gaat, dan gaat het niet. Als je er nu bijna niet op komt, weet ik niet hoe je het straks na de keizersnede moet hebben. Dan slaan ze het bed opmaken maar over. Eventueel zou je nog een hoog/laag bed kunnen huren.

5 jaar geleden

Reactie op Bitterballetje

Als het niet gaat, dan gaat het niet. Als je er nu bijna niet op komt, weet ...
Ja dat zeiden ze ook maar daar hebben wij helemaal de ruimte niet voor.

5 jaar geleden

Ons bed is 68cm en wil kraamzorg zelfs liever niet (!) verhoogd! Ze zei: 70cm is prima, maar als je jullie bed nu gaat verhogen is het juist eerder te hoog voor ons ;)

5 jaar geleden

Mijn zusje is ook zwanger en kan haar bed ook niet verhogen, advies van haar kraam bureau was om een 1 persoons luchtbed aan te schaffen wat ze op bed kan leggen voor de controles. Weet alleen niet of je daar makkelijk op komt na een keizersnee... Bed verschonen doen ze dan idd niet.

5 jaar geleden

Mijn man verschoond het bed maar. En controles zien we dan wel weer. Ons bed kan niet hoger. En extra matras erop zou ik niet kunnen slapen. Vorige x ook niet bed omhoog gedaan. Hadden toen maar 2x kraamzorg ivm ziekenhuis opname

5 jaar geleden

ik moest dat ook bij mij vorige zwangerschap maar ik heb het niet gedaan. Ze doen toch niet veel op je bed ik zou niet te veel je druk om maken.

5 jaar geleden

Bij onze eerste hebben we het niet omhoog gedaan. Dit zorgde er wel voor dat ze mij niet konden helpen op bed. Ook het verschonen van het bed deden ze niet. Gezien ik nu een verhoogde kans op thuis bevallen heb, dient er hey bed wel omhoog. Ik heb een houten opstapje van IKEA. Bij ons is de minimale hoogte 70cm, dus dat ga ik aanhouden. Maar wel pas het bed omhoog met 37 weken ofzo

5 jaar geleden

Ik ga het bed ook niet verhogen. Het bed is 70cm hoog. Voor zover ik weet doen ze niks anders dan het bed verschonen (dat kan mijn vriend wel) en een keer van onder kijken of je geen infectie hebt, nou dan kijk ik zelf wel met een spiegeltje. Wat een gedoe. Mocht het zo ver zijn dat ik weeën heb en onverhoopt toch thuis moet bevallen (mijn wens is het ziekenhuis) dan staat het bed 10 cm te laag. Ik weet wel zeker dat ze in ‘the heat of te moment’ echt niet zeggen ‘ja die bevalling doen we niet op deze manier’ 😂