7 Reacties

5 jaar geleden

Ik had hier voor de zwangerschap al last van, maar met de fysio werd het alleen maar voor een paar uurtjes opgelost. Uiteindelijk ben ik 2x per week naar een chiropractor gegaan en dat langzaamaan afgebouwd naar 1x per 3 maanden. Nu sinds de zwangerschap (nog) helemaal geen last!

5 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Ik had hier voor de zwangerschap al last van, maar met de fysio werd het al ...
Ja hij vermoed dus ook dat het voor m鈥檔 zwangerschap al een ding was maar dat ik t niet heb gemerkt of er doorheen liep maar nu door de druk dat het erger is geworden. Wat doet zo鈥檔 chiropractor precies?

5 jaar geleden

Reactie op MendyMilanNoah

Ja hij vermoed dus ook dat het voor m鈥檔 zwangerschap al een ding was maar d ...
Hij drukt alles wat scheef zit weer op zijn plaats, op een tafel met beweegbare delen. Niet door continu kracht uit te oefenen, maar door af en toe een stoot te geven op de juiste plek. Ik heb het zelf nooit als pijnlijk ervaren, eerder als verlichtend. Ik heb ook lange tijd tweemaals per dag voor zo'n 20 minuten op zijn aanraden gebruik gemaakt van warmtecompressen, om de spieren warm te houden.

5 jaar geleden

Ik ben nu 16,4 en heb het zelfde. Ben bij fysio geweest en mijn bekken stond ook scheef omdat mijn been blijkbaar langer is. En de spier in mijn bil doet daardoor zeer en trek uit naar mijn been. Einde van de dag met werk en savonds in bed is het niet te doen, kan niet draaien niks. Oplossing is zoals fysio zegt elke x een afspraak en gaat ze die spieren los masseren. En tegen mij is gezegd dat het zwangerschaps isias is. En idd mijn bekken stonden ook altijd al scheef alleen doordat er nu meer druk op komt heb ik er nu pas last van. Maar na 1 behandeling ging het die dag goed maar volgende dag z茅lfde pijn weer en ze zij dat het minder zou worden. Mja we zullen zien!

5 jaar geleden

Kan ook eens bezoek aan een osteopaat brengen. Deze gaan iets voorzichtig om met je botjes dan een Chiropractor Osteopaat kijkt ook naar het geheel plaatje. Heb jaren terug bij mij super geholpen met nek klachten. Nu bijna 16 weken zwanger en al vanaf week 7 buikpijn. Verklevingen en litteken weefsel van eerder keizersnedes. Nu is het stukken erger en heb ik sinds een week een bekkenband. Deze helpt ook echt wel maar nog steeds pijn en het gevoel een bal tussen de benen te hebben. Denk dat ik ook maar moet bellen met osteopaat en hopen dat het stukken minder wordt. Anders worden het nog een paar hele lange maanden zo

5 jaar geleden

Reactie op my3thbaby

Kan ook eens bezoek aan een osteopaat brengen. Deze gaan iets voorzichtig ...
Hier ben ik het mee eens, ik ga al jaren niet meer naar fysio鈥檚: te lang gekwakkel en te weinig resultaat. Mijn scheve stuitje was met een bezoekje aan de osteopaat ook gelijk verholpen (laat daar trouwens ook gelijk naar kijken, kan een hoop problemen voorkomen want soms staat het scheef zonder dat je het merkt/weet!). Snel bellen, want een osteopaat zit meestal erg vol in de agenda en na een x aantal weken mag je met je zwangerschap niet meer behandeld worden. P.S. De baby en dus je buik kunnen ineens een groei krijgen ook: er komt veel doorbloeding vrij bij de osteopaat omdat knellingen worden verlost. Dus schrik niet als je na twee of drie dagen ineens meer buik krijgt... 馃槄

5 jaar geleden

Ik heb begrepen dat manuele therapie (inclusief botten en gewrichten zetten) vanaf week 20 afgeraden wordt. Evt als ze vol zitten de zielige huilende zwangere vrouw uitgangen en je dan alsnog terecht kunt? 馃槈