8 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Hoi, ik zou mbt de berekening van de toeslag even met belasting telefoon bellen. Zelf hebben we het conservatief ingevuld, oftewel met een hogere schatting van salaris. Dan hebben we meer kans dat we bij krijgen aan eind van jaar dan dat we moeten bij betalen (bijbons een schatting ivm weekend toeslagen etc). Fles etc gaven we eerst mee maar die hadden ze daar hetzelfde type aangeschaft. Ze letten daar op hygiëne dus vind zo wel prima. Thermometer meegeven vind ik persoonlijk overdreven. Want als ze kapjes zouden vergeten zouden ze ook vergeten dst jou kindje een eigen heeft. En ze letten hier echt goed op hoor Ziek worden ze toch van elkaar door samen te spelen, op zelfde ondergekwijlde speeltjes te spelen (die vaak worden schoongemaakt maar als ze naast elkaar zitten hou je dat toch niet tegen). Misschien zal hij aan het begin wat vaker ziek worden maar daarna heeft hij weer extra weerstand tegen want rond dwaalt. Onze ervaring is dat ze bij de opvang toppers zijn en erg allert. In ons geval moet dat ook ivm allergieen. Daar gaan ze ook heel goed en strikt mee om. Een toen ze een keer ziek werd (niet hun schuld was late reactie van iets van thuis) hebben ze adequaat gereageerd. Loslaten is spannend. Ik vind het nu zo leuk als ik haar ophaal lekker naar haar te kijken terwijl ze speelt. Ze heeft het dan zo naar haar zin en is lekker bezig. En als ze opeens door heeft dat ik of pappa er is rent ze heerlijk op ons af 😍.

VRIEND

2 jaar geleden

Oja, en bespreek je angsten ook met de medewerkers. Misschien kunnen zij je geruststellen of bijv aangeven dat meerdere kindjes een eigen thermometer mee hebben. Is niet gek, je bent gewoon mamma en vindt het spannend.

2 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Hoi, ik zou mbt de berekening van de toeslag even met belasting telefoon be ...
Fijn om te horen dat jij een goede ervaring hebt met de opvang! En bedankt voor je reactie 🤩

2 jaar geleden

Ik zou de berekening gebruiken op de website van de belasting dienst en minder snel de rekenmodule van de opvang. Als je gemiddeld verdiend is het 52 weken pakket goedkoper dan 46 weken pakket omdat het uuratief hoger ligt bij 46 weken. Wij betalen voor onze zoon voor 2 dagen per week 834 euro en daarvan moeten we 281 euro zelf betalen, de rest is toeslag.

2 jaar geleden

Wij hebben niet echt ergens 'op gelet', ik was allang blij dat er plek was, dat is hier een drama namelijk.

2 jaar geleden

Wij geven mee: zonnebrandcreme, reserve kleding, speen en fles, verder niks.

2 jaar geleden

Wij geven mee; fles of drinkbeker, luiers, slaapzak, speen, knuffel en slaapzak. Setje reservekleding zit standaard in een tas.

2 jaar geleden

Mijn tip is om het vooral even te overleggen 😊 veel van de dingen die hier genoemd worden zijn bij ons standaard aanwezig. (Fles, drinkbeker, slaapzak, luiers, zonnebrand wordt allemaal door hun geregeld) Ze hebben bij ons 1 type fles en 1 type flesvoeding, wil je wat anders, moet je het meegeven. Wij hebben een andere fles, dus die hebben we een daar staan en zorgen zij dat schoon blijft. Ook het speentje blijft daar. Zonnebrand hebben ze in een dispenser aan de muur en luiers hebben ze ook gewoon. Nou heeft ons zoontje de laatste tijd steeds luier uitslag als hij daar is en thuis niet. We hebben dus als test een pak luiers (ander merk) van thuis meegegeven. Als dat de oorzaak blijkt te zijn gaan we ntl wel luiers mee blijven geven.