28 Reacties

4 jaar geleden

Wij kiezen bewust niet voor de nipt. Wij zijn heel stellig. Vinden wij het erg als ons kindje iets heeft? Nee, dan laten wij het alsnog niet weghalen. Met de 20 weken echo kunnen ze ook een hoop zien. Die doen wij wel.

4 jaar geleden

Hii, ik zit met dezelfde kwestie. Een vriendin van me kreeg tot 2 keer toe een negatieve uitslag, beide kinderen zijn echter kerngezond. Ik weet van mezelf dat zodra ik een negatieve uitslag krijg dat ik tot de geboorte leef in stress.. Ik twijfel nog enorm, maar denk dat ik alleen ga voor de 20 weken echo. Daarop kunnen ze ook een hoop zien. Ik wil niet leven in stress als het achteraf 100% positief zou kunnen zijn.

4 jaar geleden

Wij als stel hebben zonder nadenken besloten het absoluut niet te doen. Ons kindje mag komen zoals hij/zij is

4 jaar geleden

O ja bij mijn vorige zwangerschap ook niet gedaan, precies om die reden. En een kern gezond kind gekregen. Nu ga ik hem wel doen.. puur omdat we al een kindje hebben, en mocht er iets zijn we dan zelf kunnen bepalen of het wel haalbaar is om het kindje een goed thuis te geven.. helemaal omdat ik ook de oudste niet wil ondersneeuwen met de zorg van de jongste zegmaar.. Maar hopelijk word dit ook gewoon een kern gezond kindje! Ik ben nog steeds wel jong. 😊

4 jaar geleden

Wij doen hem ook bewust niet. Motivatie is er eigenlijk niet duidelijk... voel de behoefte niet; dit wordt ons 2e kindje en het kindje mag er zijn no matter what.

4 jaar geleden

Ik heb er nooit voor gekozen bij alle 3 en bij dit kindje ga ik het ook niet doen. Als het zo is dan is het zo ik hoor genoeg verhalen waar ze zeide dat kindje van alles zou mankeree en het gezond is geboren. S6

4 jaar geleden

Hier bewust gekozen om hem wel te doen, maar bij een afwijking waarschijnlijk geen vervolg omdat we de kans op een miskraam niet willen vergroten. Toch ga ik liever de bevalling in en in mijn achterhoofd dat er grote kans is dat het niet goed is of juist de kans heel groot is dat het goed is dan de onzekerheid dat ik helemaal niets weet. Maar ik ben altijd banger voor het onbekende denk ik.

4 jaar geleden

Wij hebben bij ons eerste kindje ook bewust gekozen om de NIPT niet te laten doen en nu bij de tweede ook niet. Wij willen geen testen laten doen waarbij er risico is op stilgeboorte en aangezien de NIPT een bepaald percentage weergeeft moet je eigenlijk altijd invasief vervolg onderzoek doen om meer zekerheid te krijgen. Wij willen dat risicio niet nemen. En inderdaad, omdat je dan mogelijk de hele zwangerschap met stress zit terwijl we niet veder willen onderzoeken, leek het ons beter om het niet te doen.

4 jaar geleden

Hier ook bewust de keuze om geen testen te doen. Ik heb alleen bij de eerste een nekplooi meting gedaan. Maar vind het onnodig. Ik vertrouw mijn lichaam. Ik heb drie gezonde jongens op de wereld mogen zetten en heel eerlijk wanneer er de risico er is dan zou er een moeilijke keuze gemaakt moeten worden en dan is de kans ook groot dat er een keuze wordt gemaakt bij een alsnog gezond kind. Mijn vriend en ik zien wel wanneer de kleine ter wereld komt en gaan er voor vechten mocht er toch onverhoopt wat mis mee zijn.

4 jaar geleden

Hier ook bewust de keuze om geen testen te doen. Ik heb alleen bij de eerst ...
Wel heb ik bij alle drie de 20 weken echo gedaan en die ga ik nu ook weer doen.

4 jaar geleden

Ik ga hem niet doen. Ik ben zwaar tegen abortus! Dus de vk heeft al in het systeem gezet dat wij hem niet willen. Hij is voor eigen kosten, geef dat geld liever uit aan de baby kamer of andere dingetjes.

4 jaar geleden

ik begrijp het heel goed als mensen ervoor kiezen de nipt wel te doen. Wij kiezen ervoor dit niet te doen. Wij willen de natuur de kans geven een gezond kindje te ontwikkelen. Hopelijk lukt dat. Daar gaat iedereen vanuit. Maar mocht het toch niet goed zijn dan hebben wij in ieder geval geen keuze over hoeven te maken en heeft de natuur bepaald dat het kindje een beperking heeft of niet levensvatbaar is. De 20 weken echo doen we wel. Dit doen we vooral omdat hier ook bijvoorbeeld hartafwijkingen op te zien zijn waardoor er na de geboorte gelijk de juiste zorg geboden kan. Je moet doen wat voor jou/julloe goed voelt.

4 jaar geleden

Wij hebben er bewust voor gekozen om het wel te laten doen, omdat wij toch iets ouder zijn. Het kan pas na de termijnecho, dus nog even wachten....

4 jaar geleden

Denk dat wij wel NIPT gaan doen. Hey lijkt ons prettig te weten waar we aan toe zijn. Maar we zijn nog niet zover.

4 jaar geleden

Reactie op mmje

ik begrijp het heel goed als mensen ervoor kiezen de nipt wel te doen. Wij ...
Dit is ook precies ons argument. Ik had gevraagd of het belangrijk was voor de bevalling of direct de juiste zorg erna. Dit was niet het geval. Daarom ervoor gekozen het niet te doen.

4 jaar geleden

Wij doen het niet! Mijn buurvrouw heeft het gedaan en ze vertelde dat het kindje meteen overlijd als het uit haar kwam omdat het een open ruggetje had en niet levensvatbaar zou zijn. Ze zou ook een handicap hebben gehad. Ze twijfelde om het weg te laten halen en opnieuw zwanger te worden! Achteraf is ze bevallen van een prachtige dochter kern gezond. De test is 99% betrouwbaar. In onze beide fam komt het niet voor en wij zelf als ouders zijn kerngezond dus wij doen het niet. Bovendien vind ik het veel geld kostte. 178 euro.

4 jaar geleden

Wij gaan waarschijnlijk wel de NIPT test doen, dit omdat we voor deze zwangerschap heel kort achter elkaar 2 miskramen hebben gehad. Nu gaat deze zwangerschap tot nu toe goed, maar de miskramen houden we in ons achterhoofd en die hebben we niet voor niets gehad.

4 jaar geleden

Na lang wikken en wegen hebben we besloten geen nipt test te doen. We hebben hem overwogen zonder nevenbevindingen, maar ook dat doen we niet. De reden: na jaren ziekenhuistrajecten zijn we eindelijk zwanger. Dat alles heeft ons veel stress bezorgd. Mocht de uitslag van de test (vals)negatief zijn, dan moet er vervolgonderzoek komen en gaan we weer een stressvolle periode tegemoet. Misschien is dit de eerste en laatste keer dat ik zwanger wordt, dus we laten de natuur bepalen of dit kindje (gezond) geboren mag worden. Dus wij steken onze kop in het zand wat nipt betreft en hopen op een gezond kindje. Controle echo’s gaan we wel allemaal doen.

4 jaar geleden

Wij hebben besloten om het niet te doen. Het komt zoals het komt. Wanneer het een handicap heeft komen we hier wel weer uit en zal het net zoveel liefde krijgen. ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Wij hebben besloten om het niet te doen. Het komt zoals het komt. Wanneer h ...
Doe je dan de 20 weken echo ook niet?