11 Reacties

4 jaar geleden

Yep trekt bij mij door vanaf mn bovenbeen naar mn bil. Ik heb nu oefeningen vanuit de fysio om het tegen te gaan en werkt bij mij goed. Bij mij is er een bovenbeenspier dusdanig gespannen dat tie tegen een zenuw aanzit en dat voel ik in mn bil

4 jaar geleden

Ja ik heb dit ook. Dit is mijn 2e zwangerschap en bij de 1e zwangerschap had ik dit pas met 30 weken het was een zenuw die knel zat gaven ze aan. Bij mij was het geen bekkeninstabiliteit. Ik kon dit met oefeningen paar dagen weg krijgen maar moest de oefeningen wel blijven doen. De oefening die het meest hielp was op een grote fitness bal zitten en dan op en neer rollen. Ik ben nu 7 weken zwanger en heb t zelfde gevoel nu al het is niet constant maar met steken nu. Is dit herkenbaar voor jou?

4 jaar geleden

Ik heb ook een dergelijke pijn bij 7w. Welke oefeningen doen jullie nog ?

4 jaar geleden

Zo een plekje dat je precies kan aanwijzen en als je erop drukt je door de grond kan zakken vd pijn? Dat heb ik, ook paar dagen echt heel veel last v gehad niet kunnen lopen, zitten, liggen. Nu gaat t wel beter en alleen dat plekje wat pijn doet en doortrekt na benen of soms boven 🤦‍♀️ Afgelopen maandag vk geweest en die zei dat alles nu aan oprekken is en daarom zo een pijn doet, met 12 wk moet het weer over zijn om in de laatste 12 weer de kop op te steken 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ja heb ik ook, linker bil aan bovenkant... nu 7 weken zwanger

4 jaar geleden

Gisteren postte ik een topic over stekende pijn rechts met uitstraling naar de bil. Het kan bandenpijn zijn! https://www.babyopkomst.nl/article/menstruatie-achtige-buikpijn/

4 jaar geleden

Reactie op 17112020

Yep trekt bij mij door vanaf mn bovenbeen naar mn bil. Ik heb nu oefeningen ...
Is dat zo’n grote ‘skippy bal’ of echt een ander soort bal? Ja dat is wel herkenbaar, ik merk het vooral als ik een tijdje zit (ik werk thuis/kantoorwerk) dus zit lang op de dag. Als ik dan op moet staan, kost dat me ook veel kracht en dat bij 8+2 weken.

4 jaar geleden

Reactie op MGG

Zo een plekje dat je precies kan aanwijzen en als je erop drukt je door de ...
Oh dat is een goed vooruitzicht haha! Ik zal niet echt door de grond van de pijn, maar af en toe moet ik wel even stil blijven staan, omdat t dan echt gevoelig is. Maar kan het plekje wel precies aanwijzen... heb je geen oefeningen oid moeten doen van de vk? Ik moet over twee weken naar de vk, als ik het dan nog heb, geef ik het wel aan ook

4 jaar geleden

Reactie op Momsboy

Oh dat is een goed vooruitzicht haha! Ik zal niet echt door de grond van de ...
Nee geen oefeningen gekregen, was ook een hele gekke situatie ivm corona. Bij binnenkomst gelijk de echo en ik kon weer gaan, zelfs geen bloeddruk gemeten en de vragenlijst moest ik zelf op bureau leggen ivm die 1.5 meter. Hopelijk de 14e wel een normale intake incl vriend. Ik heb gwn zelf rustiger aangedaan door n paar vrije dagen te nemen (zit in thuiszorg en veel afzeggingen v clienten dat kwam nu even mooi uit) Mn rug is altijd al een aandachtspunt geweest door mn werk. Normaal neem ik 2 naproxen en kan de hele dag pijn vrij door maar dat kan nu dus niet. Bij hoge nood paracetamol genomen en laten masseren, heb zo een soort tril/warmte arm en dat voelde wel erg fijn. Verder niets bijzonders gedaan, nu nog wel wat last maar is te houden en kan mn werk weer doen.

4 jaar geleden

Dit heb Ik bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, soms kon ik tijdens het lopen spontaan geen stap meer verzetten. 1x naar de fysio geweest maar daar kon ik niks mee. Vervolgens wekelijks mijn bilspier laten losmasseren, gelukkig werk ik in de wellness dus dat was makkelijk geregeld 😁 Heel veel sterkte ermee! Het heeft bij mij destijds echt geduurd tot ze geboren was. Nu weer zwanger en er ook af en toe alweer last van. Gelukkig is diezelfde masseur nog steeds een collega 😅

4 jaar geleden

Reactie op 2ndMAMA2be

Dit heb Ik bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, soms kon ik tijdens het ...
Oh dat scheelt! Maar wel vervelend!! Hopelijk gaat het over rond de 12 weken, zoals hieronder ook stond 😊 anders kijken wat de vk kan doen.