61 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op 17112020

Tweeling??
Jep. Help

4 jaar geleden

Reactie op phoebee

Jep. Help
Wouw super leuk! Gefeliciteerd. Wel een mooie verassing je verliest er niet 1 maar je komt thuis met 2 😍

4 jaar geleden

Reactie op phoebee

Verassing
Wow ik volgde even mee met conversatie. Wat een verassing 😲😲 Een dubbele proficiat!!

4 jaar geleden

Reactie op 17112020

Wouw super leuk! Gefeliciteerd. Wel een mooie verassing je verliest er niet ...
Nou zo blij ben ik niet. Ik ben bang dat ik de zwangerschap moet eindigen. Ik ben vanaf november pas na 7 jaar zonder sondevoeding. 1 kindje zou al een aanslag zijn 2 gaat mijn lijf. Niet trekken.

4 jaar geleden

Reactie op phoebee

Verassing
Jeetje meid, ik had bij mijn laatste zwangerschap ook flinke bloeding en krampen dacht ook een miskraam te hebben. En bij de eerste echo zagen ze (zoals je foto) een zwarte lege vruchtzakje en aan de andere kant een embryo (alleen die liep met de berekening een week in groei achter) Waarschijnlijk ben ik dus eentje wel kwijt geraakt en is de ander gewoon doorgegroeid. En nu heb ik een gezond zoontje van bijna 10 maanden. Breek alsjeblieft niet te snel je zwangerschap af. 🙏🏻

4 jaar geleden

Reactie op phoebee

Nou zo blij ben ik niet. Ik ben bang dat ik de zwangerschap moet eindigen. ...
Wil je de zwangerschap gaan afbreken omdat het er 2 zijn..?

4 jaar geleden

Sterkte in deze slopende onzekerheid! Misschien voor je eigen gemoedsrust goed om komende weken om de dag even een test te doen? Dan kan je je n beetje voorbereiden op die echo over 2,5 wk.. take care! 💛

4 jaar geleden

Reactie op phoebee

Nou zo blij ben ik niet. Ik ben bang dat ik de zwangerschap moet eindigen. ...
Hoe heftig je verleden ook os geweest...Ik ben het hier zo niet mee eens. Bij iedere zwangerschap zou je in acht moeten nemen dat het een meerling zou kunnen zijn. Als er bewust is gekozen voor een zwangerschap zou ik dit zo oneerlijk vinden om het af te breken. Dan had je eerst voor jezelf moeten kiezen alvorens zwanger te raken. Hoeveel mensen welniet een lang en zwaar traject in moeten om dit überhaupt mee te kunnen maken. Sorry voor de misschien wat harde woorden maar dit is mijn mening.

4 jaar geleden

Hoe heftig je verleden ook os geweest...Ik ben het hier zo niet mee eens. B ...
@phoebee in navolging op co91 Dit kan er idd bij komen kijken als je zwanger wordt. Zwanger worden brengt grote verantwoordelijkheid met zich mee over een leventje dat in je groeit, in dit geval leventjes. Je hoort de meest bizarre verhalen over abortussen, bijv bij hazelipjes. Maar abortus omdat het een tweeling is heb ik nog nooit van gehoord... Ik zou goed nadenken voor je een onomkeerbare keuze maakt.. Mocht je hulp nodig hebben, of het nou financieel is of mentaal, laat het me weten en ik koppel je aan de juiste mensen. Sterkte!

4 jaar geleden

Hoe heftig je verleden ook os geweest...Ik ben het hier zo niet mee eens. B ...
zo met je eens!

4 jaar geleden

Daar is de kleine! Met spoed nog vnv naar het zk geweest. Er waren wat klachten van evt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus dat moest met spoed gecontroleerd worden. De kleine zat helemaal goed, hartje klopte al! Eierstokken ook helemaal goed. Nu afwachten of de krampen niet heviger worden en de bloedingen niet meer doorzetten. Nu we de kleine hebben gezien wil ik haar extra extra niet kwijt..... Spannend nog steeds, gelukkig iets meer geruststelling. Bedankt voor alle steun. @phoebee Spannend twee, het lijkt me inderdaad een verassing zo. Hoop dat je je lichaam zo kan instrueren dat ze het trekt om er twee groot te brengen.

4 jaar geleden

Reactie op Melanie Maria

Daar is de kleine! Met spoed nog vnv naar het zk geweest. Er waren wat klac ...
Super goed nieuws! Meer rust voor jou idd, hopelijk zijn het onschuldige krampen. Ik duim voor je... het komt allemaal wel goed🙏🏼

4 jaar geleden

Hoe heftig je verleden ook os geweest...Ik ben het hier zo niet mee eens. B ...
Geen probleem CO91 het is geen bewuste zwangerschap, maar wel welkom. Ik heb een heel medisch verleden en dat maakt dat 1 zwangerschap al alles van mijn lijf zou vragen. Ik ga niet a la minute een beslissing maken en ik ga eerst in goed overleg met mijn behandelende artsen.

4 jaar geleden

Reactie op Melanie Maria

Daar is de kleine! Met spoed nog vnv naar het zk geweest. Er waren wat klac ...
@Melanie wat een mooie echo. Hoe ver ben je nu precies?

4 jaar geleden

Reactie op phoebee

Verassing
Mijn lichaam heeft ook een tweeling op de wereld gezet. Ze zijn nu bijna 2. In het begin ik ook bang maar het een tweeling op de wereld zetten is ECHT het mooiste wat ik ooit gedaan heb. Ik ben zo vreselijk blij met deze 2 lieve en makkelijke kindjes. Ze hebben elkaar, zijn zo gek op elkaar, spelen met elkaar. Echt meis voel je gezegend!

4 jaar geleden

Reactie op Melanie Maria

Daar is de kleine! Met spoed nog vnv naar het zk geweest. Er waren wat klac ...
Ah wat fijn!! Dat moet heel geruststellend zijn om te zien en horen. Hopelijk ben je ook snel van je krampen af. Ik heb gisteren ook met de VK gebeld en ze liet me weten dat het waarschijnlijk onschuldig is (omdat ik ook geen krampen had) en het waarschijnlijk komt doordat alles beter doorbloed is. Zal waarschijnlijk binnen 24 over moeten gaan en zou een beetje bruinig kunnen worden zei ze. Indien het doorzet of erger wordt (menstruatieachtige bloeding, kan eventueel ook slierterig zijn zei ze) moet ik wel weer bellen. Gisterenavond had ik bij het afvegen was het gelukkig niet meer rood maar meer beige-achtig, en vanochtend niks meer bij het afvegen, dus ik ben wel weer gerustgesteld. Blijf er elke keer wel alert op :)

4 jaar geleden

Reactie op Melanie Maria

Daar is de kleine! Met spoed nog vnv naar het zk geweest. Er waren wat klac ...
Wat mooi om te zien! 💛 hopelijk stopt het bloeden snel!

4 jaar geleden

Hier ook zojuist wat lichtroze slijm / bloedverlies... Ben zo bang dat het opnieuw mis is. In januari, na een zwangerschap van ruim 9 weken, een miskraam gehad. En ook al verliep het toen héél anders, ben ik zo bang... Ben nu 4+5 weken...

4 jaar geleden

Reactie op Antoinette1983

Hier ook zojuist wat lichtroze slijm / bloedverlies... Ben zo bang dat het ...
Hoe is het nu?? Ik heb hetzelfde sinds gisteravond. Klein lichtrood slijmpropje en daarna nog wat lichtrood/roze afscheiding. Ook ik heb eerder een miskraam gehad met 9 weken. Dat begon met bruin bloedverlies en ging algauw over in rood bloedverlies (menstruatie hoeveelheid). Ik had toen nog steeds goede echo’s met een kloppend hartje tot het hartje na 2 weken bloedverlies stopte. Ik hou dr maar aan vast dat het toen anders begon maar ik stress m wel. Het gekke is dat het ook exact dezelfde dag is nu (7w4d).

4 jaar geleden

Reactie op Lisavo

Hoe is het nu?? Ik heb hetzelfde sinds gisteravond. Klein lichtrood slijmpr ...
Nog steeds bloedverlies, al is het vooral bij afvegen, in maandverband lijkt het op een lichte menstruatie. Donderdagnacht wel even buikkrampen gehad, maar er gebeurde verder niets: geen bloedverlies of stolsels o.i.d. Mijn borsten zijn nog wel iets gespannen maar niet meer pijnlijk. Ik ga uit van een miskraam... terwijl ik me ook nog gewoon zwanger "voel"...