35 Reacties

5 jaar geleden
Bloedpriklen valt onder eigen risico. Echo nornaal ook, maar weet niet in hoeverre dit geld met betrekking tot zwangerschap.

5 jaar geleden
Bloedprikken is eigen risico, net zoals suikertest mocht je die moeten doen. Echos bij mij niet.

5 jaar geleden
Labwerk inderdaad en eventueel medicatie wat je slikt, betaal je ook vanuit eigen risico. Mijn vorige bevalling en een groot deel van mijn opname ivm pre eclampsie + keizersnede werd ook vanuit eigen risico betaald. Dus ik zat snel over de grens heen 🙈 weegt absoluut niet op met wat zij uiteindelijk allemaal hebben vergoed aan zorg voor mij en mijn zoontje!

5 jaar geleden
Zonder medische reden in het ziekenhuis bevallen moet je ook zelf betalen mocht je dit misschien willen.
Bloedprikken en suikers e.d. Ook allemaal eigen risico.
Ik ben er maar gewoon vanuit gegaan dat mijn eigen risico dit jaar op is.

5 jaar geleden
Check even je zorgverzekering.. En als je denkt "help waar is eigen risico allemaal op van toepassing", vraag dan of een zorgconsulent even met je mee denkt en gelijk per onderdeel van de polisvoorwaarden met je mee kijkt.
Zodra je kindje geboren is, ook koppelen aan de zorgverzekering met beste pakket (Jij of partner). Kinderen tot 18 jr die zijn bijgeschreven hoeven geloof ik geen eigen risico te betalen. Dit om te voorkomen dat je als ouder zorg weigert op basis van financiële motieven.

5 jaar geleden
Reactie op Lindseeey
Ik heb echt nog niks uit eigen risico moeten betalen. Ook bloedprikken niet ...
Heeft je huisarts je voor bloedprikken doorgestuurd naar een laboratorium of medische centrum? Dan vergoedt het basispakket van je zorgverzekering de kosten. Maar let op! Als je nog niet je volledige eigen risico hebt gebruikt, betaal je (een deel van) de kosten zelf

5 jaar geleden
Dat is nog weinig 16 euro. Ik heb iets van 40 euro moeten betalen voor bloedprikken. Maar dat is idd voor je eigen rekening.

5 jaar geleden
Ik lees heel veel over eigen bijdrage kraamzorg, mijn verzekering vergoed de kraamzorg gewoon 100%... Is dat bij velen dan niet zo?

VRIEND
5 jaar geleden
Ik lees heel veel over eigen bijdrage kraamzorg, mijn verzekering vergoed d ...
Zit (in NL) niet in basispakket maar kan wel ik aanvullend pakket zitten. Ik heb niet voor zo'n aanvullend pakket gekozen omdat de kosten hiervoor voor mij niet opwegen tegen de vergoeding uit het pakket. Maar we zijn ons er wel van bewust dat we deze kosten nog krijgen.