14 Reacties

5 jaar geleden

Ela! Ik heb al een uitstrijkje gekregen bij mijn onderzoek na mijn bevalling. 6 weken na de bevalling dus. Niet echt aangenaam maar dus zeker mogelijk.

5 jaar geleden

Ik zou even je gynaecoloog hierover bellen. Lijkt me voor jou ook handiger dan het bevolkingsonderzoek nu. Sterkte!

5 jaar geleden

Hoi! Wat heftig ook allemaal als ik het zo lees. Ik moet ook voor een uitstrijkje, maar mocht het pas na 6 maanden idd vanwege de hormonen. Zou het idd ff checken bij de gynaecoloog

5 jaar geleden

Begrijp je bezorgdheid! En jeetje, 3 lisexcisies?! Heb er 1 gehad en vond dat best pijnlijk! Wat rot voor je! Mij is verteld dat het eerste half jaar na de bevalling de uitslag van een uitstrijkje niet betrouwbaar is. Bel de gynaecoloog op en spreek je zorgen uit. Hopelijk kunnen zij je gerust stellen en je hier meer over vertellen. 😘

5 jaar geleden

Ik had in november 2019 een uitstrijkje waarbij hpv gevonden is, maar geen onrustige cellen. Ik moest een half jaar later een controle uitstrijkje. Toen werd ik dus in maart niet ongesteld en heb ik me vreselijk zorgen gemaakt. Ik wilde de huisarts bellen, maar een vriendin wees me er op dat de ha dan eerst zou vragen of ik een zwangerschapstest wilde doen. Yeah right, we hebben ruim 8 jaar geen natuurlijke zwangerschap gehad, mijn dochters kwamen er dankzij ICSI. Maar die test deed ik dan toch liever thuis dan bij de ha. Die sloeg dus wonder boven wonder positief uit. Direct contact opgenomen met bevolkingsonderzoek, want het controle uitstrijkje moest dus uitgesteld worden. En ik kreeg inderdaad ook te horen dat dat pas een half jaar na de bevalling zou zijn. Dus komende mei zal ik moeten. Nu het dichterbij komt, knijp ik hem wel, is het virus opgeruimd? Of erger geworden? Die onzekerheid is killing. Maar in jouw geval zou ik niet afwachten, gewoon bellen wat de mogelijkheden zijn. Sterkte ❤

5 jaar geleden

Over een niet goed uitstrijkje heb ik geen verstand, maar qua menstruatie na de zwangerschap kan je toch hier en daar onregelmatig zijn na een bevalling. Dat duurt gemiddeld tot 9 maanden na de zwangerschap. Ik was 4 weken na de bevalling weer ongesteld en geef nog steeds 100% borstvoeding. M'n cyclus leek 30-31 dagen, maar vorige keer was het ineens 14 dagen. De bloeding was flink(kraamverband nodig gehad voor een hele week). De cyclus erna was 28 dagen en normaal qua bloeding. Dit hoort gewoon bij het settelen van je hormonen. Voor het uitstrijkje kan je gewoon even contact opnemen met je huisarts. Die kan wel vertellen of je die nu kan doen of beter kan uitstellen. In jouw geval zou ik hem wel zo snel mogelijk laten doen. Hoe eerder je erbij bent, hoe groter de kans is dat je iets kan doen met de situatie. Ook al is het wel super eng en spannend. Ik wens je veel succes en sterkte 😘

5 jaar geleden

Misschien je zorgen met de huisarts of gynaecoloog bespreken? Die kunnen je denk ik het beste onderzoeken of je hierover informeren.

5 jaar geleden

Ik had in november 2019 een uitstrijkje waarbij hpv gevonden is, maar geen ...
Jij ook heel veel succes!

5 jaar geleden

Reactie op Shar1289

Begrijp je bezorgdheid! En jeetje, 3 lisexcisies?! Heb er 1 gehad en vond d ...
Ja dat staat mij ook bij; ergens gelezen/gehoord. Maar ga dan toch een afspraak maken maandag of in ieder geval bellen....

5 jaar geleden

Reactie op ingestr

Ela! Ik heb al een uitstrijkje gekregen bij mijn onderzoek na mijn bevallin ...
Oké en was de uitslag goed of....

5 jaar geleden

Ik verloor ook oud bruin bloed en was 4 weken ongesteld terwijl ik niet ongesteld hoorde te zijn. Ik had de mini pil deze is te licht als je kv geeft dus op de normale pil terug over

5 jaar geleden

Reactie op Trace

Ik verloor ook oud bruin bloed en was 4 weken ongesteld terwijl ik niet ong ...
Oké, maar dat komt dan door de pil?

5 jaar geleden

De meningen of een uitstrijkje tijdens of vlak na een zwangerschap zinvol is, verschillen de meningen. De hormonen maken namelijk dat de cellen die ze moeten onderzoeken lastiger te bereiken zijn. Mijn arts, ik heb tijdens mijn zwangerschap controle gehad, was echter van mening dat als er iets zit wat ingrijpen vereist, je dit ook tijdens of vlak na een zwangerschap vindt. @ts ik hoop voor je dat het niets is. Bel in ieder geval even met het ziekenhuis waar je onder controle stond of staat om te bespreken wat het verstandigst is

5 jaar geleden

Ik kreeg te horen pas een half jaar nadat je gestopt bent met borstvoeding.