292 Reacties

3 jaar geleden

wij hebben een klein beetje pindakaas op onze vinger gegeven en aan haar gegeven kijken of ze er niet allergische voor was zelfde als met ei. Wij geven haar heel heel soms brood maar alleen de korst.

3 jaar geleden

Nog geen brood (ze raden aan 6 maand lucas is 5). Pindkaas wel. Op. Lepel of soms door fruithapje. Beide gaan goed

3 jaar geleden

Nog geen brood (nu 5mnd) wel pindakaas op een lepeltje. 1e dag half theelepeltje "puur", 2e dag heel lepeltje "puur", 3e dag 3 theelepeltjes door de appel gemengd. Ei moeten we nog gaan proberen. Maar maak denk ik roerei en dat door bijv. Wortel ofzo..

3 jaar geleden

Ik geef alleen nog een groentehapje. Dochter is volgende week 5 maanden. Ze moet hier nog steeds erg aan wennen, dus wil ik haar daar rustig de kans voor geven. Daarna wil ik pindakaas en ei toevoegen en later fruit geven. Brood wil ik nog zeker een maand mee wachten. Goede tip om pindakaas aan de vinger te doen! Ik heb ook de 100% natuurlijke in huis gehaald en wilde het door het eten gaan doen, maar ik ga het eerst eens zo proberen :)

3 jaar geleden

Op mijn kalender staat vanaf 8 maand🤔

3 jaar geleden

Op de vinger is inderdaad een goede. In het boekje van het CB dat brood al mag zonder korsten.

3 jaar geleden

Reactie op Elske

Nog geen brood (nu 5mnd) wel pindakaas op een lepeltje. 1e dag half theelep ...
Hoe krijgen ze dat weg?! Pindakaas plakt bij mij zo erg dat ik water nodig heb😅🤣

3 jaar geleden

Ik doe alleen boter op brood, maar ik ga daar nog lang niet meer beginnen. Ik ga eerst groente en fruit aanbieden met 6 maanden. Daarna vezels opbouwen met pap en daarna pas brood

3 jaar geleden

Huh, mag dat al?

3 jaar geleden

ik geef kleine stukjes droog wit brood in zijn wangetje. eerst maar is wennen. pindakaas geef ik op mijn vinger. ei hebben we nog niet gegeven. vrijdag is hij 5maanden

3 jaar geleden

Tegen mij zei de arts van het cb dat ik hem af en toe een korstje brood kan geven, daar kan hij op sabbelen/kauwen. Zou goed zijn voor de vezels, want de ontlasting gaat moeizaam. Maar ik vind het nog een beetje eng om te geven eigenlijk. Anderen ervaring mee?

3 jaar geleden

Reactie op Lizaem

Tegen mij zei de arts van het cb dat ik hem af en toe een korstje brood kan ...
Ik heb er geen ervaring mee maar als ik zie hoe hij mij 't eten uit de mond kijkt, denk ik dat het een grote hit zou zijn🤣

3 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Ik heb er geen ervaring mee maar als ik zie hoe hij mij 't eten uit de mond ...
Haha nou misschien ook voor jouw zoontje een goed idee, want zou goed zijn voor de stoelgang. Win-win

3 jaar geleden

Hier eet hij 2 sneetjes per dag met korst ! Soms pindakaas soms boter erop !

3 jaar geleden

Zo dus 😂

3 jaar geleden

Stefan Kleintjes zegt in zijn boek 'Eten voor de kleintjes' dit. Ik denk dat ik het zo ga proberen als mijn dochter er klaar voor is. Heb er nu nog geen ervaring mee.

3 jaar geleden

Stefan Kleintjes zegt in zijn boek 'Eten voor de kleintjes' dit. Ik denk da ...
Dank je

3 jaar geleden

Reactie op Charica

Huh, mag dat al?
dat dacht ik ook...

3 jaar geleden

We hebben pindakaas de eerste keer een klein beetje aan de vinger gegeven. Daarna heb ik een x door een fruithapje wat geroerd theelepeltje ofzo. Ei heb ik een heel klein mini stukje eiwit gegeven van een gekookt ei denk dat dat niet eens effect heeft gehad. 😂🤔 Brood heb ik van bruin brood wat in de thee gedipt en dan kleine stukjes in zijn wangzak gedrukt zodat hij gaat kauwen en dan kauwt hij er goed op en slikken gaat dan ook goed. Nu langzaam uitbreiden.

3 jaar geleden

Reactie op ManuelaZuliani

Hier eet hij 2 sneetjes per dag met korst ! Soms pindakaas soms boter erop ...
Hoe ben je begonnen hiermee? En dan bruin brood neem ik aan?