292 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Ien82

Het CB heeft onze schema bekeken en we zouden nog teveel melk geven. We moe ...
Wat is te veel melk? Hoeveel geef je?

3 jaar geleden

Reactie op Luzy

Wat is te veel melk? Hoeveel geef je?
Vroeg in de ochtend en in de avond 2 tot 3 x bv, afhankelijk of ze om 23.00 uur komt of niet . Overdags 2x 180+6 We geven haar ook al groentehap ipv 1 flesvoeding in de avond. In de ochtend geven we haar fruithapjes.

3 jaar geleden

Reactie op Ien82

Het CB heeft onze schema bekeken en we zouden nog teveel melk geven. We moe ...
Hoe oud is ze nu? Groeit ze goed volgens haar groeicurve? Ik vind het hier nog niet zo noodzakelijk om brood te geven tot 8 maand, af en toe eet hij wel een stukje mee als hij bij ons op schoot aan tafel zit, maar ga niets forceren, komt vanzelf wel. Tenzij de groei niet goed zou zijn, dan moet er iets veranderen. Merk wel heel erg dat zien eten doet eten, dus misschien helpt het om zelf ook ernaast brood te eten, weet niet of jullie dat al doen

3 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Hoe oud is ze nu? Groeit ze goed volgens haar groeicurve? Ik vind het hier ...
Ze groeit goed, precies het gemiddelde ☺️ Ze is 22 juni 7 maanden geworden. Ik las hieronder ergens dat je ook geroosterd brood kan aanbieden en net gedaan, dat ging al iets beter 😊 We eten ook altijd brood samen. Voorheen vond ze het ook echt gezellig en at ze mee. Misschien is het een fase.. De rest gaat er wel goed in, fruit gaat ook steeds beter. Ik blijf het aanbieden , op verschillende manieren, kijken wel wat werkt en wat niet. Het CB had het over een halve sneetje tot 2 sneetjes brood per keer, een halve sneetje is eens niet haalbaar bij ons , dus ja.. we zien wel. Wat je zegt, niks forceren, zal vast goed komen. Je wordt er af en toe gewoon een beetje onzeker van 🤷🏽‍♀️ Hoe oud is jouw kleine dan?

3 jaar geleden

Reactie op Ien82

Ze groeit goed, precies het gemiddelde ☺️ Ze is 22 juni 7 maanden geworden ...
Fijn dat het al iets beter gaat en super dat ze zo goed groeit! Die onzekerheid herken ik ook hoor, alleen op het gebied van eten hoeven we ons bij Fynn geen zorgen te maken😅 hij is nu bijna 7 maand😊

3 jaar geleden

Het wilt maar niet echt lukken met brood 😒... Hij wilt nog steeds met moeite echt maar een paar stukjes... En dat gaat niet van harte altijd geklaag en gejengel 😞.. Iemand nog tips?

3 jaar geleden

Reactie op priya87

Het wilt maar niet echt lukken met brood 😒... Hij wilt nog steeds met moei ...
Mijn zoontje wilde ook niet maar ik doe het in de broodrooster en nu gaat het goed 🙂

3 jaar geleden

Bio semi bruin; meh. Donker Waldkorn; een succes! Probeer eens een andere soort en dus een andere kleur ?

3 jaar geleden

Reactie op CharlotteArda

Mijn zoontje wilde ook niet maar ik doe het in de broodrooster en nu gaat h ...
Hier doen we dat ook zo thuis en dan gaat het wel iets beter 😊 maar ja, op het kinderdagverblijf geven ze geen geroosterd brood, dus daar hoeft ze altijd maar paar stukjes 😌

3 jaar geleden

Bedankt voor de tips! Ik ga morgen is geroosterd brood proberen ☺️ en anders idd kijken met een ander soort brood... binnenkant van een stokbroodje ging er namelijk een weekje geleden wel in 🤦🏽‍♀️dus mss idd even wat anders

3 jaar geleden

Ik smeer een boterham met boter en dan knip ik de korsten eraf. Die geef ik aan het eind om op te sabbelen. Vandaag prakte ik een 1aardbei en smeerde dit uit over de boterham. Hierdoor word ie ook wat zachter. Ging prima

3 jaar geleden

Mijn dochter wou ook niet echt brood eten , 3 kleine stukjes en klaar was ze er weer mee , vanmorgen na de tip hier dus super bedankt daar voor , heb ik broodje eerst geroosterd en toen de korstjes er af boter er op en smeer worst en madam heeft t hele broodje heerlijk op zitten smikkelen ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Ien82

Hier doen we dat ook zo thuis en dan gaat het wel iets beter 😊 maar ja, op ...
Roosteren terwijl er roomboter op zit (in tosti-ijzer of pan werkt dat perfect) en meegeven kan ook; zo neem ik een boterham mee als we ergens heengaan met hem, blijft iets knapperig 😀

3 jaar geleden

Ik heb vandaag geroosterd brood geprobeerd. Het begon goed met lekker kauwen, maar na 2-3 hapjes begon het geklaag weer helaas.... Morgen een ander soort brood proberen en zo van alles blijven proberen tot het goed gaat... Als vervanging geef ik wat Olvarit pap.

3 jaar geleden

Reactie op J's mam

Roosteren terwijl er roomboter op zit (in tosti-ijzer of pan werkt dat perf ...
Dat is inderdaad ook een goede optie 😁 thanks voor de tip!

3 jaar geleden

Vanmiddag voor de eerste keer aangedurfd om brood te geven. Korstje met wat boter. Hij vond het lekker. Ik vond het vooral spannend toen het laatste stukje in zn mond verdween. Een keer kokhalzen en toen was het weg. Maar hij sabbelt en zuigt er vooral op, en kauwen doet hij een beetje als het losser zit. Klopt dat met wat jullie kindjes doen?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op CocoNina

Vanmiddag voor de eerste keer aangedurfd om brood te geven. Korstje met wat ...
Jazeker! Ik ben ook begonnen met korstjes. Heb erna de kosten weggelaten (ik vond het wat gretig op de korsten) en ben alleen binnen kant gaan geven met boter en evt beetje jam of pindakaas. Hele kleine stukjes. Heb er toen 1 uur over 1 snee gedaan🤣 maar alles ging prima, elke keer was ik iets meer gerust gesteld en hij meer gewend. Nu geef ik 1 boterham icl korstjes. Hij vind het allemaal prima😋

3 jaar geleden

Reactie op KnR

Jazeker! Ik ben ook begonnen met korstjes. Heb erna de kosten weggelaten (i ...
En hoe lang duurt het nu?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op kellykleingeld

En hoe lang duurt het nu?
Denk half uurtje ongeveer. Prima te doen.

3 jaar geleden

Ik heb echt een angst om brood te geven. Ik geef hapjes ook nog steeds glad. Iemand tips om mijn angst weg te nemen? Ben zo bang voor een stiksituatie. Hij is er super aan toe en echt een vreetzak. Vind het zielig.