292 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Ik heb echt een angst om brood te geven. Ik geef hapjes ook nog steeds glad ...
Klein stukje brood geven. Je zoon zal laten zien dat hij wel brood kan en mischien ook wel wil eten. Laat niet jou angst op hem komen...

3 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Ik heb echt een angst om brood te geven. Ik geef hapjes ook nog steeds glad ...
Lange, taaie korst van donker brood 👌🏽

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Ik heb echt een angst om brood te geven. Ik geef hapjes ook nog steeds glad ...
Ik snap je hoor, kan best voorstellen dat je dat tegen houd. Begin met echt hele kleine stukjes binnen kant van brood met evt beetje boter, houd wat vocht bij de hand en blijf tegen over hem zitten. Observeer hoe het gaat. Wat zie je? Speeksel aanmaak, met de tong brood malen etc. Zie je dat het nog even moeizaam gaat, haal het stukje met je pink uit het mondje, en geef een nieuw droog stukje. Hij moet er ook aan wennen. Net zoals jij. Hou het objectief. Misschien een gerustelling: ik werk in de zorg en heel veel mensen zonder tanden of een verslikkingsgevaar eten ook gewoon brood, maar dan kleine stukjes of nat. Nat kun je ook proberen als je dat gerust steld, echter raad ik het niet aan omdat kindje zelf moet leren het speeksel aan te maken. Evt slokjes water er tussen door is geen probleem. Succes mams😘❤

3 jaar geleden

Reactie op KnR

Ik snap je hoor, kan best voorstellen dat je dat tegen houd. Begin met echt ...
Lief je berichtje dat je het zo schrijft naar deze persoon. Heb hetzelfde hier dat ik niet zo goed durf brood te geven en je hebt ervoor gezorgd dat ik een voet over de drempel durf te zetten! Ik ga het vanmiddag meteen proberen.

3 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Ik heb echt een angst om brood te geven. Ik geef hapjes ook nog steeds glad ...
Zielig is het zeker niet, je moet echt doen wat jij fijn vindt en daar is niets om je voOr te schamen of slecht over te voelen. Heel eerlijk zelf werk ik op een kinderdagverblijf en adviseer ik ouders wat meer te durven en dat onzekerheid niet nodig is, dat het allemaal wel komt als de tijd rijp is😂 en kijk mij nu…. Sinds ik zelf mama ben begrijp ik de ouders van toen veel beter en merk ik hoeveel onzekerheid het ouderschap met zich mee brengt. Af en toe een steuntje in de rug helpt echt. Zelf ben ik ook heel bang voor stikking (ondanks ik nog een 2,7 jarige heb rond rennen) , maar ik ga het vanmiddag proberen, zullen we het samen vandaag gaan doen? Misschien heb je het wel al gedaan, ben benieuwd hoe het is gegaan? Liefs nog een onzekere moeder 💪🏼

3 jaar geleden

Het is heel vreemd, mijn zoontje is 8md begonnen met hapjes 4 md. Nu hij 8is( geef vaak potjes) begint hij te kokhalzen als hij wat hardere stukje tegenkomt, prak nog alles erg fijn. En juist brood1x1cm gaat zo soepel. Tegen brood zegt hij nooit nee

3 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Het is heel vreemd, mijn zoontje is 8md begonnen met hapjes 4 md. Nu hij 8i ...
Geef je de potjes van 8 maanden? Ik heb toen gelezen dat heel veel kinderen dit lastig vinden. Omdat het gepureerd is maar soms stukjes bevat. Dat schijnt een moeilijke combinatie te zijn voor ze qua slikken. Veel mensen blijven op de 6 maanden potjes en gaan daarna over op de 12 maanden en slaan de 8 over.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Jaleesa91

Geef je de potjes van 8 maanden? Ik heb toen gelezen dat heel veel kinderen ...
Ow dat wist ik niet. Thanks voor de tip! Geven jullie ooit een wit bolletje ipv brood?

3 jaar geleden

Reactie op Jaleesa91

Geef je de potjes van 8 maanden? Ik heb toen gelezen dat heel veel kinderen ...
Dat is een goei. Ik zal daar eens opletten. Want als ik zelf maak hapje, slikt goed weg…

3 jaar geleden

Reactie op KnR

Ow dat wist ik niet. Thanks voor de tip! Geven jullie ooit een wit boll ...
Weleens een stukje gegeven omdat ik het at, maar nooit een hele oid, heb eigenlijk altijd bruin brood voor de kleine liggen.

3 jaar geleden

Reactie op Jaleesa91

Geef je de potjes van 8 maanden? Ik heb toen gelezen dat heel veel kinderen ...
Goed om te weten , onze kokhalst ook bij de 8 maanden potjes 😅

3 jaar geleden

Reactie op Jaleesa91

Geef je de potjes van 8 maanden? Ik heb toen gelezen dat heel veel kinderen ...
Hier was het even wennen, maar hij eet de potjes voor 8+ maand.

3 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Hier was het even wennen, maar hij eet de potjes voor 8+ maand.
Ja hier ook gewoon hoor, met 2 dagen was hij hier al gewend😉 wij zijn wat eerder gestart met de 8+ omdat hij de 6 bijna naar binnen slurpte. En toen ik eigenlijk verschil daarin zocht kwam ik dus tegen dat veel kinderen 8+ juist niet kunnen☺️

3 jaar geleden

Hi, zijn er meer baby’s die tijdens het brood eten, de stukjes in de gehemelte drukken en bewaren? Mijn zoontje eet dus super slecht brood omdat hij alles bewaard in zijn gehemelte als 1 brok.. alles geprobeerd, droog brood, geroosterd, vers, in melk, met boter/ zonder boter, met beleg.. iemand tips?

3 jaar geleden

Reactie op bj90

Hi, zijn er meer baby’s die tijdens het brood eten, de stukjes in de geheme ...
Hier helpt het om de stukjes brood echt tussen de kaakjes te doen zelf

3 jaar geleden

Reactie op bj90

Hi, zijn er meer baby’s die tijdens het brood eten, de stukjes in de geheme ...
Onze meid deed dit ook ondanks dat ik het brood tussen dr kaken deed. Ik voelde gewoon met m’n vinger in haar gehemelte na elk stukje en duwde het dan terug 🤣 op een gegeven moment had ze het door.

3 jaar geleden

Reactie op bj90

Hi, zijn er meer baby’s die tijdens het brood eten, de stukjes in de geheme ...
Ja deed mijn zoontje ook. Wat helpt is dunne reepjes snijden ipv blokjes.

3 jaar geleden

Onze meid deed dit ook ondanks dat ik het brood tussen dr kaken deed. Ik vo ...
Haha dat doe ik nu ook.. maar vind het zo eng

3 jaar geleden

Reactie op bj90

Hi, zijn er meer baby’s die tijdens het brood eten, de stukjes in de geheme ...
Ligt hier ook aan de soort brood en het beleg... Suikervrije jam gaat super en pindakaas gaat slecht. En een wat luxer brood met pitjes gaat beter dan goedkoop volkoren brood 😌

3 jaar geleden

Reactie op bj90

Hi, zijn er meer baby’s die tijdens het brood eten, de stukjes in de geheme ...
Deed ons dochtertje ook. Eet nog steeds niet super goed brood maar lange reepjes geroosterd brood zelf laten pakken en eten gaat nu redelijk goed. Ze voert wel de laatste stukjes aan onze hond🙊😅