292 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Onze preverbale logopedist zegt dat brood eigenlijk pas vanaf een maand of ...
En hier zegt de onze weer wat anders idd iedereen moet doen wat hij of zij zelf prettig vind. Ze gaf aan een klein plukje brood in de wang te doen om te kijken hoe ze reageert om mee te beginnen. Misschien kan je er wat mee @petra81

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

En hier zegt de onze weer wat anders idd iedereen moet doen wat hij of zij ...
Toch gek al die verschillende adviezen🙈 maar gewoon naar je eigen gevoel luisteren, is vaak het beste!

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

En hier zegt de onze weer wat anders idd iedereen moet doen wat hij of zij ...
Ik heb eerst ook een heel klein plukje met boter in ze wang gedaan vond het doodeng bang dat hij zich verslikte of stikte maar ging eigenlijk meteen goed. Vandaag ga ik voor 't eerst echt brood geven dus word vervolgd.

2 jaar geleden

Mijn kleintje eet heel goed. Ze krijgt om half 10 een fruithapje. Tussendoor een halve boterham zonder korstjes met hüttenkäse en rond 5 uur 200gram pasta,vlees/vis en groente gemengd met wat olie. Daarnaast nog 4x de borst. Eigenlijk smikkelt ze alles lekker op, maar je ziet wel duidelijk welk eten haar voorkeur heeft 🤣 ik kijk wel naar de adviezen van het voedingscentrum wat wel en niet verstandig is qua groentes/fruit/beleg.

2 jaar geleden

Mijn vriendin die werkt op het kinderdagverblijf liet mij zien plukjes wit brood in zijn wang nu bij het consultatiebureau geweest en die zeide dat dat gevaarlijke was en beter een oude korst kon geven 🤷‍♀️ vreemd

2 jaar geleden

Reactie op Lizaem

Tegen mij zei de arts van het cb dat ik hem af en toe een korstje brood kan ...
Onze dame kauwt ook lekker op de korst brood. Soms komt er een stuk af, als het te groot is werkt/kokhalst ze het weer naar buiten. Het gebeurt ook wel eens dat ze een stuk doorslikt dan kijkt ze zelf ook heel verbaasd haha

2 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Ik heb eerst ook een heel klein plukje met boter in ze wang gedaan vond het ...
Spannend

2 jaar geleden

Mijn cb zei vanaf 7 maanden, tis echt overal anders 🤨 Maar hier met 5,5 mnd begonnen met laten proeven/wennen aan brood. Het is mijn 3e kindje en ik trek lekker mijn eigen plan ipv allerlei verschillende en tegenstrijdige adviezen te volgen. Inmiddels eet hij elke dag een halve tot hele boterham, verslikt zich hier en daar, spuugt wel eens wat uit, hoort er allemaal bij.

2 jaar geleden

Brood nog niet gegeven. Ei en pindakaas wel. Klein beetje pindakaas door gepureerde broccoli met rijst, vond het zelf ook erg lekker

2 jaar geleden

Ik doe een halve boterham met wat boter in de thee en dan met een lepel happen. Verder korstje in de hand en lekker laten eten ( en vooral kliederen)

2 jaar geleden

Die van mij krijgt een hele boterham gesmeerd met boter of ik besprenkel het met olijfolie. Boterham knip ik vervolgens in blokjes van 1 bij 1 cm.

2 jaar geleden

Vandaag was het niet gelukt. Maar gisteren voor het eerst brood gegeven. Hij vond het zo lekker dat ie een kwart stuk brood op heeft. Elke keer een stukje van een halve tot een hele cm2. En een bekertje water ernaast.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is van 4-12 en eet sinds vorige week brood, 1/4 boterham zonder korstjes met wat ongezouten roomboter... Hij vind het inmiddels fantastisch, zit echt lekker de kauwen.

2 jaar geleden

Reactie op Hannan31

Die van mij krijgt een hele boterham gesmeerd met boter of ik besprenkel he ...
Geef je er dan nog melk bij of is brood een volwaardig voedingsmoment? Ben zoekende

2 jaar geleden

Reactie op -Claire1234

Geef je er dan nog melk bij of is brood een volwaardig voedingsmoment? Ben ...
Ik geef haar of thee of water. Die van mij wil geen flesje, zij drinkt uit een bekertje, tuit beker of een rietjes beker. Het hangt er ook vanaf of ze haar boterham helemaal opeet want anders krijgt ze wel BV erbij.

2 jaar geleden

Ik merk dat ik het ook lastig vind🙈brood wanneer nou beginnen en water/thee wanneer doe je dat nou precies en is het ook nodig 😅? Bij ons krijgt hij nog 5 flessen melk en wat fruit en groente, maar dat is echt nog maar heel weinig.. Gaat steeds beter, maar hij vindt het nog niet geweldig. Vind het heel lastig wanneer je nou minder melk kan geven en water/thee wanneer je dat probeert. Is dat handig om bij een fruithapje te doen? Laat je pas echt een fles vervallen als de groentehap volwaardig is? Dilemma's😅🙈

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Ik merk dat ik het ook lastig vind🙈brood wanneer nou beginnen en water/the ...
Hier hetzelfde, Had net bij de klaagmuur aangegeven dat ik soms echt niet weet wanneer ik wat moet geven en doen. Bij anderen lijkt het allemaal zo natuurlijk te gaan. We doen maar wat & het werkt. We hebben een tevreden mannetje die lekker smikkelt. Maar inderdaad, wat is het lastig soms!

2 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Ik merk dat ik het ook lastig vind🙈brood wanneer nou beginnen en water/the ...
Hier ook hoor. Meneer vindt de fles nog altijd het lekkerst 😅 Fruit hapje gaat er ook nog wel in, maar groentehapje...nee! Nou is hij m'n 2e kind, dus ben ik ook wel wat makkelijker en komt het vanzelf wel. Mijn 1e kind was ook geen makkelijke eter, maar nu eet ze alles (inmiddels 4 jaar).

2 jaar geleden

Reactie op Bipedsole

Hier hetzelfde, Had net bij de klaagmuur aangegeven dat ik soms echt niet w ...
Is het ook maar wat let je om het gewoon te proberen als jij denkt: Nou dit kan wel eens een goed moment zijn? Mijn dochter geeft heel duidelijk aan of ze wel of geen honger heeft. En ik ben er ook geen held mee maar rommel hier gewoon wat af. Wat ik wel probeer te doen is een hapje voor de fles geven als het dan spugen is komt teminste niet die hele fles er mee uit...

2 jaar geleden

En op welke manier geven jullie brood? Mijn dochter kan nog niet zelfstandig zitten. Ze krijgt haar hapjes in de newborn set van stokke, maar voor brood lijkt me dat dan weer te veel liggend. Zucht... altijd weer zoeken bij zo’n nieuwe stap..