292 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Bipedsole

Hier hetzelfde, Had net bij de klaagmuur aangegeven dat ik soms echt niet w ...
Dit is mijn derde kind. Totaal anders dan de andere twee. Ze wilt geen fles. Liefst drinkt ze uit een beker. Het is elke keer uitproberen en kijken wat ze wil.

3 jaar geleden

Reactie op kellykleingeld

En op welke manier geven jullie brood? Mijn dochter kan nog niet zelfstandi ...
Dat dilemma hebben wij ook. Gisteren gaf CB aan dat kindjes niet zelfstandig hoeven te kunnen zitten voor ze in een grotere eetstoel mogen dus wij hebben kussentjes gekocht en gaan nu over van de newborn set naar de baby set

3 jaar geleden

Reactie op kellykleingeld

En op welke manier geven jullie brood? Mijn dochter kan nog niet zelfstandi ...
Wij zijn juist voor de hapjes geswitcht naar de babyset ipv newborn. In het begin wat extra ondersteuning want anders lag ze bijna languit over dat tafelblad 😂 Maar heb het idee dat ze mede daardoor nu heel goed zelf kan zitten. Ging echt met de dag beter. En is voor brood inderdaad wel handig ja

3 jaar geleden

Reactie op Ellen3

Wij zijn juist voor de hapjes geswitcht naar de babyset ipv newborn. In het ...
Hier een handoek opgerold en die bij haar middel gedaan anders lift ze hier per definitie over het tafelblad... Of probeert ze of hij lekker smaakt 🤭

3 jaar geleden

Ik heb vanmiddag brood met boter geprobeerd te geven. Maar m'n zoontje moet er van kok halzen en kijkt dan wat paniekerig. Hij is 6,5 maand. Fruithap en warme hap gaat goed. Ook had ik het brood wat nat gemaakt met opvolg melk. Maar nog steeds kokhalzen. Hoe doen jullie dit?

3 jaar geleden

Reactie op MamavanRenM

Hier ook hoor. Meneer vindt de fles nog altijd het lekkerst 😅 Fruit hapje ...
Ik ben echt blij dat ik niet de enige ben 😅 M'n zoontje krijgt ook fruit en warme hap. Alles van fruit gaat op (zo'n 4 eetlepels) Warme hap eet hij maar de helft van zo'n potje die je in de winkel koopt. Hij wil persé met fles naar bed om 17:00 a 17:30 En van water wil hij niks van drinken, hij word kwaad omdat er in zijn fles geen melk zit😅😅 Ik loop hier ook een beetje vast mee

3 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Ik heb vanmiddag brood met boter geprobeerd te geven. Maar m'n zoontje moet ...
Ik doe het in ze wang tussen ze kaken zodat hij wat kauwt. Als ik het recht in ze mond geef komt het snel achter op zijn tong en gaat hij kokhalzen. Zoiezo zijn het hele andere bewegingen (kauwen ipv zuigen) en moeten ze het echt nog leren. Hier gaat nu 3 stukjes van 1 cm goed en daarna is hij er klaar mee wat helemaal prima is🤗

3 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Ik heb vanmiddag brood met boter geprobeerd te geven. Maar m'n zoontje moet ...
Hier hetzelfde hoor. Gisteren van CB advies gekregen gewoon nog even te wachten en in die tussentijd korstjes brood aanbieden om het kauwen te oefenen. Zolang ze goed fruit en groente eten en de flesjes drinken is het allemaal goed

3 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Ik heb vanmiddag brood met boter geprobeerd te geven. Maar m'n zoontje moet ...
Ik ben zelf nog niet begonnen, maar onze gastouder had als tip om de stukjes brood juist niet te klein te maken, omdat ze deze te snel naar achter duwen op de tong en gaan kokhalzen. Stukjes van ongeveer 1,5 a 2cm is dan beter te doen. Dan maken ze automatisch meer kauwbewegingen. Ik vond het op zich wel logisch klinken.

3 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Ik heb vanmiddag brood met boter geprobeerd te geven. Maar m'n zoontje moet ...
Baby's moeren wennen aan vast voedsel en kunnen dan gaan kokhalzen. Dit is alleen maar goed want dit voorkomt dat kindjes zich verslikken. Als je het vaker aanbied zal het kokhalzen vanzelf afnemen. Je kan eens kijken naar de rapley methode daar wordt het ook uitgelegd.

3 jaar geleden

Zo wordt het brood hier aangevallen 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Ellen3

Zo wordt het brood hier aangevallen 🤣
Geweldige foto! 😂 Ze heeft hetzelfde kapsel als mijn dochter. Bovenop lang en de zijkanten kort 😂

3 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Ik heb vanmiddag brood met boter geprobeerd te geven. Maar m'n zoontje moet ...
Hier wil hij ook nog geen brood. Ook kokhalzen en paniek in de ogen. Heb vandaag van die maïssticks gegeven. Dit ging goed, het smelt gelijk in de mond en hij vond het erg lekker.

3 jaar geleden

Probeer nu ook al paar dagen een korst brood (kleintjes methoden) maar ik vind het echt DOOD ENG. Ze vind het dus heel lekker.... maar als ze het eenmaal in haar mond heeft en het moment daar is dat ze het moet doorslikken. Begint ze te kokhalzen... en dan krijg ik gwn paniek..

2 jaar geleden

Hier 6,5 maand... ging goed!

2 jaar geleden

Probeer nu ook al paar dagen een korst brood (kleintjes methoden) maar ik v ...
hier ook😁 krijg er de zenuwen van haha maar hij gaat bij mij kokhalzen vanwege de strucktuur. Hij brengt het zo weer naar voren en probeert het nog een paar keer! Eerst spuugde die het weer uit maar nu slikt die het steeds vaker door! Maar zenuwen heb ik zeker 😆

2 jaar geleden

Heerlijk sabbelen aan een broodkorstje met boter. Eet er nog niet van maar sabbelen en er mee spelen ( ondekken) vind ze wel wat

2 jaar geleden

De pindakaas moet zeker 100procent zijn? Van Calve is maar 80 of 85procent dus dit mag dan niet zeker?

2 jaar geleden

Probeer nu ook al paar dagen een korst brood (kleintjes methoden) maar ik v ...
Kokhalzen is juist de goede reactie! Dat voorkomt juist dat ze er in kunnen stikken. Maar is wel spannend dat snap ik helemaal

2 jaar geleden

Vond het Zoooo eng na 2 nare brood korstjes ervaring (leek of ze erin stikte) 6,5 maandjes nu. Maar ben zo blij met iemands tip voor baby mais vingers !! 🙏🙏🙏🥰.het ging super goed, ze smelten idd snel in haar mond en ze kauwt erop en vind het erg lekker.