292 Reacties

3 jaar geleden

mijn dochter is 6,5 maanden maar ik durf het niet echt. Heb ook gehoord dat ze dan rechtop moeten zitten voor de vertering maar mijne kan nog niet zitten is dat waar?

3 jaar geleden

Lekker broodje pindakaas! Was voor t eerst maar t ging er vlot in!

3 jaar geleden

Onze is net 6 maandjes. Het CB heeft ons juist geadviseerd om met brood te beginnen ondanks dat ze nog niet rechtop kan zitten , gewoon heel klein beginnen en dan kijken hoe dat gaat. Die van ons kan namelijk ook niet rechtop zitten en ze eet gewoon haar stukjes brood met een beetje margarine en pindakaas en dit gaat goed. We zijn eerst begonnen met zonder iets erop. Eerst zo op haar tong. Het wordt dan zacht. Ik zat nog net niet met een vergrootglas in haar mondje te kijken 😂 Nu met broodbeleg en ene keer doen we het op haar tong en dan weer links of rechts in haar mondje zodat ze leert kauwen. Nou die smakt en kauwt een end weg hoor 😃 ik doe met haar mee en ik merk dat ze dan mij ook echt nadoet en het leuk vindt samen eten ☺️ het CB zei ook dat ik een korstje mocht geven om haar te leren kauwen, ik heb dit een paar keer gedaan en ik vind dit nog wel eng hoor, maar ik doe het wel. Ik haal het alleen dan weer uit haar mond om te kijken of het korstje wel zacht is geworden en dat was voor mij even genoeg bewijs dat ze heeft gekauwd 😅🙈✅

3 jaar geleden

Wauw ik vond het ook spannend en daardoor uitgesteld, maar dit weekend begonnen en wat eet ze het goed. Zo trots❤️

3 jaar geleden

Reactie op moeder van prinsesje

mijn dochter is 6,5 maanden maar ik durf het niet echt. Heb ook gehoord dat ...
Kan ze niet gewoon in de wipstoel?

3 jaar geleden

Reactie op moeder van prinsesje

mijn dochter is 6,5 maanden maar ik durf het niet echt. Heb ook gehoord dat ...
Dit vind ik zelf ook een probleem en zit ik in dubio, hapjes doen we meestal in de wipper. Maar brood is voor mijn gevoel echt een ander verhaal. Wat het cb of wat/wie dan ook beweerd dat brood nu al zou moeten. Mijn eigen gevoel zegt heel sterk, eerst goed rechtop in een kinderstoel zitten en dan pas brood of zoiets dergelijks eten. Hij kan wel even rechtop zitten maar en die belans bewaren en nog alles willen pakken en ondekken en dan ook nog rustig eten vind ik nu te veel. Hij is nog zo jong dat brood kan nog wel wachten

3 jaar geleden

Op advies van CB doen we een sneetje bruin brood roosteren en in stukjes van 1 bij 1 cm snijden. We besmeren het met smeerboter. Duwen een stukje in de wangzak bij het tandvlees en dan gaat hij kauwen. Met korstjes heeft hij moeite en volgens mijn man is het zo hard dat het soms pijn doet aan zijn tandvlees dus ik denk dat we dat maar even laten. Hij kan nog niet echt zelf rechtop zitten, hij valt opzij maar iedere dag eet hij meer stukjes. Kokhalzen af en toe maar volgens CB komt dat omdat de reflex nog vooraan de mond zit, dit verplaatst zich op latere leeftijd naar achteren.

3 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Dit vind ik zelf ook een probleem en zit ik in dubio, hapjes doen we meesta ...
Hier in België is het pas toegelaten op 9 maanden!

3 jaar geleden

Reactie op Jeemsel

Op advies van CB doen we een sneetje bruin brood roosteren en in stukjes va ...
Grappig want wij dede het zo door advies kinderopvang maar cb rade het weer af 🤣

3 jaar geleden

Nou ik stop er weer even mee. Het blijft allemaal hangen in ze gehemelte als een plak zacht brood. Hij kauwt wel vrolijk maarja als het aan je gehemelte hangt word het lastig 🤣 een korst neemt hij zo hele happen vanaf dus dat word em ook niet 😅

3 jaar geleden

Hier korstjes gegeven vanaf 6 maanden en die pakt ze zelf en sabbelt er zelf op. Dat midden beter niet geven want dat wordt een deegbal in de mond.

3 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Nou ik stop er weer even mee. Het blijft allemaal hangen in ze gehemelte al ...
En het brood licht toasten? Dan gaat het misschien wat minder plakken

3 jaar geleden

Reactie op Baby Konijntje

Vond het Zoooo eng na 2 nare brood korstjes ervaring (leek of ze erin stikt ...
Hier ook fan van maisvingers! Maar af en toe ook brood, stukjes en korstjes zover beleg of met boter. Soms gebruik ik een boterham om zijn peerhapje in te dikken. We oefenen ook met stukjes peer en banaan ongeprakt en kauwen gaat elke dag weer iets beter.

3 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Nou ik stop er weer even mee. Het blijft allemaal hangen in ze gehemelte al ...
Gebruik je licht bruin brood?

3 jaar geleden

Gebruik je licht bruin brood?
Ja licht bruin

3 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Ja licht bruin
Je kan er wat druppeltjes melk of water op doen. Dan slikken ze het zo weg. Bij die van mij plakt het ook in dr gehemelte haha, maar als ze heel erg dr best doet krijgt ze het er wel uit. En anders doe ik het met mn vinger 😂

3 jaar geleden

Reactie op moeder van prinsesje

mijn dochter is 6,5 maanden maar ik durf het niet echt. Heb ook gehoord dat ...
Ik laat haar op mijn schoot, tegen mij aan zitten. Ze kan ook nog niet zelfstandig zitten. Mocht ze dan stikken oid, dan ben ik meteen in staat om haar te helpen. 🙏🏻 Maar na 3x kokhalzen ging het eigenlijk al goed. Ik prak bijv. de banaan ook niet meer, die geef ik in (kleine) blokjes.

3 jaar geleden

Papa had een boterham met pindakaas... Die wilde Pelle ook!

3 jaar geleden

Reactie op LPF2020

Je kan er wat druppeltjes melk of water op doen. Dan slikken ze het zo weg. ...
Ik geef gewoon slokjes water tussendoor. Ik zeg maar elke 2 a 3 hapjes. Maar dan moet je ook weer niet te lang wachten. Nog geen een keer probleem gehad van in het gehemelte plakken.

3 jaar geleden

Nou net voor de eerste keer een boterham gegeven. Fruit groente maïs vingers alles gaat er zo in maar dit was alleen maar kokhalzen zo zielig. Na 2 stukjes gestopt ik vond het dood eng hij heeft gewoon echt gespuugd vind het zo zielig voel me helemaal schuldig nu😅😩