292 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op lizadenhaan

wij hebben een klein beetje pindakaas op onze vinger gegeven en aan haar ge ...
Mischien een domme vraag en heb ik ook helemaal niet bij cb gevraagd... maar wat als je dat hebt gegeven en ze wél allergisch zijn??

3 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Nou ik stop er weer even mee. Het blijft allemaal hangen in ze gehemelte al ...
Ik heb het kinderdagverblijf vandaag gevraagd te oefenen met brood omdat zij professionals zijn en ik 't eng vind. Hij at meteen een halve boterham niks aan de hand zeiden ze 😅

3 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Ik heb het kinderdagverblijf vandaag gevraagd te oefenen met brood omdat zi ...
Goed dat je het over hebt gelaten aan anderen! Werkt vaak goed hè haha. Zo ook al regelmatig ‘misbruik’ gemaakt vd gastouder, of schoonmoeder haha Zal even nog eng zijn, maar weet zeker dat jij het binnenkort ook al stuk minder eng vind!

3 jaar geleden

Ik stop afentoe kleine stukjes brood achter in zn kaken. Gaat prima je moet stap voor stap. Een baby kan nooit hele brood ineens eten. En ik advieseer om voorlopig nog niks op hun brood te smeren. Enkel evt boter.

3 jaar geleden

Vandaag bij cb geweest wij mogen starten met brood. Klein stukje met boter in z'n wang doen. Na boterham nog fles geven. Dan vervalt de fles van 15u. Deze gaan we vervangen door water of thee ( kamille of fruit fusion pickwick zonder theeine) en soepstengels of maissticks/wafeltje

3 jaar geleden

Reactie op Trace

Vandaag bij cb geweest wij mogen starten met brood. Klein stukje met bote ...
Wat is dan jullie schema?:)

3 jaar geleden

Reactie op Lizaem

Tegen mij zei de arts van het cb dat ik hem af en toe een korstje brood kan ...
Ons zoontje had extreem veel moeite met zijn ontlasting maar sidns hij groente hapjes krijg heeft hij daar geen last meer van elke dag een vers gemaakt fruti en vers gemaakt goente hapje werkt wel..

3 jaar geleden

Ons zoontje is 7 maanden maar borod heb ik nog niet geprobeert eerst wou ik ervoor zorgen dat fruit en groenten hapjes goed zouden gaan. De volgende stap word brood! hij is prematuur geboren dus alles heeft wat mere tijd nodig dan bij ander baby's maar dat geet niet wij nemen de tijd ervoor.

3 jaar geleden

Ons zoontje is 7 maanden maar borod heb ik nog niet geprobeert eerst wou ik ervoor zorgen dat fruit en groenten hapjes goed zouden gaan. De volgende stap word brood! hij is prematuur geboren dus alles heeft wat mere tijd nodig dan bij ander baby's maar dat geet niet wij nemen de tijd ervoor.

3 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Ik heb het kinderdagverblijf vandaag gevraagd te oefenen met brood omdat zi ...
Door jouw bericht gister toch maar zelf de stap gezet om echt te oefenen met brood. Tot nu af en toe een mini stukje omdat ik het eng vond. En inderdaad hier ook meteen een halve snee erin 😂 zonder al te veel moeite eigenlijk

3 jaar geleden

Door jouw bericht gister toch maar zelf de stap gezet om echt te oefenen me ...
Ik heb gevraagd naar hun geheim en zij maken het heel klein. Nog kleiner als 1 bij 1 cm dan lukt het wel.

3 jaar geleden

Reactie op Trace

Vandaag bij cb geweest wij mogen starten met brood. Klein stukje met bote ...
Hoe doe je fles weglaten bij mij ookal geef ik een hapje wilt hij toch de fles hij blijft huilen

3 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Hoe doe je fles weglaten bij mij ookal geef ik een hapje wilt hij toch de f ...
Ik heb gewoon van de ene op de andere dag het schema om gegooid want merkte dat we haar echt veel te vol aan het stoppen waren met alles. Ze liet alles een beetje staan ook haar flessen steeds meer. Ik ben op die momenten waar ze voorheen een fles kreeg water of hele slappe baby thee gaan aanbieden in een tuit en/of gewone beker. Maar vind het ook echt elke keer weer een hele zoektocht naar wat werkt 🙈 zo jammer dat er geen vaste gebruiksaanwijzing bij kwam.

3 jaar geleden

Reactie op Akgc

De pindakaas moet zeker 100procent zijn? Van Calve is maar 80 of 85procent ...
Hier is vaak zout aan toegevoegd, dat kunnen de nieren van een baby nog niet goed aan. Ik zou 100% pindakaas doen.

3 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Hoe doe je fles weglaten bij mij ookal geef ik een hapje wilt hij toch de f ...
Onze meid wilt ook nog steeds na een boterham de fles. De hoeveelheid pas ik aan op hoeveel ze gegeten heeft. Misschien dat dat voor jou ook werkt ☺️

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op JennVR

Onze meid wilt ook nog steeds na een boterham de fles. De hoeveelheid pas i ...
Ik doe echt moment van fles en moment van hapje. Tussen 8-9 fles 1, tussen 10 en 11 groente hapje dan slaapje. Tussen 12 en 1 fles 2, tussen half 3 en half 4 fruit hapje dan slaapje. Tussen 5 en 6 fles 3, en dan laatste fles voor slapen tussn 8-9👍

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op KnR

Ik doe echt moment van fles en moment van hapje. Tussen 8-9 fles 1, tussen ...
Tijdens fruit moment geef ik een boterham *

3 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Hoe doe je fles weglaten bij mij ookal geef ik een hapje wilt hij toch de f ...
8u fles gegeven. 10u fruit 12u paar hapjes brood. Deze heeft hij ook uitgespuugd was de eerste keer brood. Fles om 12.30 Straks uit bed krijgt hij maïs waffel of eventueel wat fruit met water in z'n beker. Om 17.30 warm eten 20.15 papfles

3 jaar geleden

Mijn zoontjes haalt echt alles in zijn mond, behalve stukjes brood als ik voor hem neerzet. Ik stop in zijn mond maar hij houdt zijn mond open en weet niet wat hij er moet. Als brood zacht is houdt hij hem lang in de mond maar slinkt niet door en eindigt toch in kokhalzen. Over een weekje dan maar weer proberen

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb vanmiddag een klein stukje stokbrood gegeven, hij vond het erg lekker en slikte het goed door! 😃