292 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Ben ik de enige die t eng vind om brood te geven? Ik geef echt mini stukjes ...
Vreselijk! Hier vorige week weer geprobeerd maar hij kokhalst bij de kleinste stukjes maar krijgt het niet goed naar voren omdat het blijft plakken. Hij kokte zo erg dat de melk eruit kwam maar 't brood bleef plakken. Ik in paniek baby in paniek, ik heb geprobeerd rustig te blijven en hem wat water aangeboden. Maar daarna weer mooi de maisvingers gegeven. Hoe ga ik dit ooit doen haha

3 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Ben ik de enige die t eng vind om brood te geven? Ik geef echt mini stukjes ...
Haha ik durf het ook nog niet aan. Denk dat ik de gastouder het maar eerst laat doen 😇

3 jaar geleden

Reactie op Inge1992

Haha ik durf het ook nog niet aan. Denk dat ik de gastouder het maar eerst ...
Heb ik ook gedaan met het kinderdagverblijf. Ik dacht kan die mooi oefenen met professionals 🤣 nu eet hij 2 boterhammen en ben ik niet meer bang.

3 jaar geleden

Reactie op Mvrnaomi

Vreselijk! Hier vorige week weer geprobeerd maar hij kokhalst bij de kleins ...
Hier precies het zelfde als hoe jij het omschrijft😂😂 hij is volgende week 7 maanden maar ik hou het nog bij mais vingers

3 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Hier precies het zelfde als hoe jij het omschrijft😂😂 hij is volgende week ...
haha ik ook alles wat ik prak of brood gaat vreselijk maar de maisvingers gaan lekker dus hou het daarbij 😂

VRIEND

3 jaar geleden

Afgelopen weken alleen korsten laten sabbelen. Vanaf deze week alleen binnenkant met beetje boter. Stukjes van 1cm en beker water parraat. Gaat best goed. 👍

3 jaar geleden

Vanochtend lekker een half broodje mee gegeten. We zijn op vakantie en hij zat aan tafel zo erg het eten uit onze mond te kijken. Dus toch maar een klein stukje van de binnenkant gegeven, dat at hij zo gemakkelijk op en mondje ging direct weer open. Toen dus al met al een half broodje naar binnen gewerkt😆 gewoon droog brood met af en toe een slokje water, niet verwacht dat dat nu al zo goed zou gaan

3 jaar geleden

Milas eet nu 's middags 2 boterhammen met babyjam, baby pindakaas, leverpastei of smeerkaas. eerst soppen in zijn melk, maar nu 'droog' en dit gaag super goed. tussendoor wat water of diksak. fles van 11.30 was er binnen een paar dagen af

3 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Hier precies het zelfde als hoe jij het omschrijft😂😂 hij is volgende week ...
Wij hebben dit ook, achja komt een tijd dat ze brood genoeg kunnen eten Haha, alles op zijn tijd en het belangrijkste van alles als jij je er fijn bij voelt!

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde! Zelfs bij de maïs stengels begint hij al te kokhalzen en de spugen

3 jaar geleden

Ik kan hier ook zo weinig info over vinden. Elke site zegt wat anders, consultatiebureau ook weer wat anders… Mijn zoon is nu 6,5 maand oud, en ik wacht nog even!

3 jaar geleden

Ik doe er een heeeeel klein beetje light confituur (jam) op… zaliggggg vindt mijn mannetje dit 🥰

3 jaar geleden

Jack krijgt eerst zijn korsten (gewoon droog) en tussendoor voer ik hem het zachte deel van het brood met beleg. Hij werd 2 weken geleden steeds heel boos in de eet-stoel. Snapte er niks van. Nu begrijp ik dat hij veel meer zelf wil doen en is hij meer tevreden. Ook fruit en groenten geef ik in reepjes (of halve banaan) en dat weet ie ook aardig weg te werken. Heb wel een kliederslab gekocht haha, dat is wel nodig maar hij vindt het fijn dat hij zelf z’n eten in z’n mond mag stoppen

3 jaar geleden

Ik rooster het brood vaak of laat het een halve dag in de koelkast zodat het taaier wordt. Volkorenbrood helpt ook al behoorlijk ipv wit. Er gaan minimale hapjes naar binnen maar alle oefening is iets 👌🏽

3 jaar geleden

Reactie op J's mam

Ik rooster het brood vaak of laat het een halve dag in de koelkast zodat he ...
Oh; en altijd alleen de korst, zacht deel is te plakkerig en leidt nog tot paniek 😅

3 jaar geleden

Reactie op J's mam

Ik rooster het brood vaak of laat het een halve dag in de koelkast zodat he ...
Ik merk dit ook bij mijn zoontje maar hij verslikt zich nog vaak in dingen en kokhalst erg veel. Vind het daarom eng om groente en fruit is stukjes te geven maar het is altijd een soort gevecht met die lepel omdat hij het graag zelf wilt doen. Brood gaat gelukkig al steeds iets beter. Bij jou geen problemen met de stukjes groente en fruit?

3 jaar geleden

Reactie op Mvrnaomi

Ik merk dit ook bij mijn zoontje maar hij verslikt zich nog vaak in dingen ...
Kokhalsde flink in het begin, nu alleen met grotere stukken of als er iets te snel naar Achteren glijdt maar als we hem met rust laten is het er heel snel uit, als we hem afleiden oooh nee te groot” etc dan heeft hij meer moeite met het eruit werken. Echt eten doet hij nog lang niet dus meer dan een paar verdwaalde groen/rood/oranje stukjes in de luier is het niet maar ach, komt vanzelf. Overigens stopt hij de hele dag echt alles in z’n mond (z’n blokjes, shirt, hoekje van afstandsbediening, speelgoed etc) en dat mag van ons ook gerust dus dat helpt die kokhalsreflex ook wat wennen gok ik

3 jaar geleden

Vandaag heerlijk mee gegeten! Lekker zelf eten en het was bijna op (ze kan zo genieten van eten 😂)

3 jaar geleden

Ik smeer dit op mijn dochter haar boterham. Je hebt nog andere smaken ook

3 jaar geleden

Het CB heeft onze schema bekeken en we zouden nog teveel melk geven. We moeten nu 2x brood geven op een dag. Een keer om 8 uur en een keer om 12 uur. Toen ze 6 maanden was vond ze brood met pindakaas lekker. Na de buikgriep moest er niks meer van hebben. Dus we proberen nu al een paar dagen brood te geven maar ze krijgt met moeite 1 stuk naar binnen gewerkt. Ik heb gevraagd aan het CB wat we ipv brood kunnen geven als ze het echt nog niet wilt. Ze zeggen blijven aanbieden, waarschijnlijk hoeft ze het niet omdat ze nog teveel melk krijgt. Maar ze krijgt geen melk voordat we haar brood geven. En ja, als ze geen brood eet geef ik haar alsnog een volle fles om 12 uur. Ik laat haar geen honger lijden. Of hebben jullie misschien andere ideeën? 🤷🏽‍♀️