10 Reacties

茅茅n jaar geleden

Wil je zoontje wel iets eten of goed drinken? Kan me voorstellen dat hij misschien nog slap voelt. En misschien is hij wel iets langer nodig om te herstellen. Ik zou toch even overleggen met de assistente van de huisarts of dit verder oke is.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Dani毛lleS

Wil je zoontje wel iets eten of goed drinken? Kan me voorstellen dat hij mi ...
Jaaa drinken wil hij nog wel gelukkig, maar eten veder niet. Dus snap opzich wel dat die slap is hij krijgt niks binnen. Maar hij is zo anders dan normaal, zodra hij wakker word of schone luier of midden in de nacht ook alleen maar jengelen

茅茅n jaar geleden

Ik zou ors geven en in de gaten blijven houden dat hij goed drinkt. Dat is het belangrijkste. Eten niet. Slapen is juist goed. Hij heeft zn rust hard nodig. Huisarts gaat zo lang hij niet uitgedroogd is ook niks doen ben ik bang. En zo lang hij geen koorts heeft doet paracetamol idd niks. Tenzij hij ergens pijn heeft.

茅茅n jaar geleden

Ik zou ors geven en in de gaten blijven houden dat hij goed drinkt. Dat is ...
Heb idd toch even de huisarts gebeld en gelukkig een vriendelijke assistent aan de lijn, moet het even aankijken tot vrijdag als dan nog niet beter is mag ik weer bellen en krijgen we alsnog een afspraak omdat t vaal binnen een week wel over moet zijn

VRIEND

茅茅n jaar geleden

Wat lastig. Hier is het soms lastig 'langs de assistent te komen'. Die wimpelt je ook af terwijl als we bij huisarts zijn die dan zegt 'goed dat je gekomen bent want....' (bijv dubbele oorontsteking, tegen uitdroging aan, longonratwking etc). Heel irritant. Nu sta ik maar op mijn strepen als ik het niet vertrouw. Dat is niet na even klein griepje maar wel als er andere dingen zijn. Het lastige is dat met veel dingen als griep en buikgriep de huisarts vaak ook niks kan en dat het wacht uitzieken is. Het enige wat soms kan is antibiotica maar dat is te vaak ook niet goed. Zo lastig met die kleintjes. Hou het goed ik de gaten, vertrouw je het niet. Dan niet tot vrijdag wachten en nogmaals bellen.

茅茅n jaar geleden

Reactie op 2020mama

Wat lastig. Hier is het soms lastig 'langs de assistent te komen'. Die wimp ...
Jaa precies dat bedoel ik idd! En heb vaker in omgeving meegemaakt dat het dan iets anders was dan alleen een griepje. En ben echt niet zo persoon dat je bij elk dingetje belt want idd een dokter kan hier ook weinig mee. Maar is idd meer dat je je gehoord voelt en dat er begrip is. Maar net idd assistent gesproken en die gaf ook aan even tot vrijdag afwachten en dat ik gerust mag bellen dus dat is al fijn. Heb net ook al wat ors gegeven dus hopelijk helpt t allemaal een beetje

茅茅n jaar geleden

Wij hebben allemaal 2 weken geleden buikgriep gehad en hebben er ook dik een week last van gehad, moe, futloos, weinig eetlust enz..

茅茅n jaar geleden

Zo herkenbaar je verhaal. Vind het ook zo belachelijk hoe de basiszorg hier achteruit gaat, dat je niet een meer naar de dokter durft te gaan omdat je gewoon niet serieus genomen wordt en totaal niet naar ouders geluisterd wordt. Hier zeker 1,5 jaar bij de huisarts gevraagd om verwijzing naar de kno arts maar iedere keer kregen we te horen dat dat niet nodig was en het een zware ingreep was voor een klein kindje. Nou uiteindelijk bij de KNO arts had die man 3 sec nodig om te zien dat buisjes nodig waren en de amandelen er ook uit. Achteraf heb ik spijt dat ik die verwijzing niet gewoon opge毛ist hebt in plaats van er om vragen. Dat heb ik nu wel geleerd zowel voor mijn kind als mijzelf. Niet meer vragen maar gewoon zeggen dat je iets wilt.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Sgp

Wij hebben allemaal 2 weken geleden buikgriep gehad en hebben er ook dik ee ...
Jaaa ik en me vriend kregen het ook, wij waren zelf met 2 a 3 dagen opgeknapt. Maar komt vast goed bij een kind duurt het langer, hoop dat hij snel opknapt

茅茅n jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Zo herkenbaar je verhaal. Vind het ook zo belachelijk hoe de basiszorg hier ...
Jaaa echt erg he? Met dat probleem zitten wij ook, me zoontje heeft in half jaar tijd al 6x ooronsteking gehad, en mochten geen 1 keer langs komen! Toen zelf maar naar huisartsen post gegaan omdat hij zo pijn had en overgeven ervan. En die zag meteen zware ooronsteking en advies kno arts. Maar dat is een goed idee idd, ik kan altijd binnenkort een doorverwijzing opeisen. Want huisarts assistent zegt hier dat de dokter het alleen kan zien zodra hij weer pijn heeft. Terwijl ik op internet lees dat een kno arts ook erna kan zien hoe het oor er aan toe is geweest. Mijn vriend had zelf toen die klein was ook buisjes. En denken dat dit nu ook beste is voor me zoontje want ook snachts word hij vaak wakker, en had gelezen dat dit allemaal met de oren te maken kan hebben. Fijn voor je dat je toch door hebt gezet en je zoontje buisjes kreeg!