30 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op debbie14
Hoi mama zijn er bij jullie kindjes met buisjes die weer opnieuw oor ontste ...
Geen ervaring mee. Over 2 weken krijgt mijn zoontje ook buisjes ivm vocht achter de oren. Hij heeft ook meerdere malen een oorontsteking gehad. Hoopte dat t na plaatsen van de buisjes over zou gaan. Paracetamol en extra veel knuffelen. Veel beterschap ❤️
2 jaar geleden
Reactie op debbie14
Yep heeft de oudste ook gehad. Ik heb toen contact opgenomen met de kno arts en kreeg druppeltjes. Kan gebeuren zei ze dat ze soms nog last krijgen kan van alles zijn. Ik hoefde niet eens langs te komen.
2 jaar geleden
Reactie op debbie14
Hoi natas ja ik heb oordruppels mee gehad maar die moest ik alleen gebruike ...
Oef dat vind ik een lastige.... kan mij niet goed herinneren hoe dat bij ons precies is gegaan. Ik weet dat ze na de operatie idd druppels had voor als t ging lopen. Maar ook na een paar weken kreeg ze oorpijn toen ook druppels gehad omdat het kon zijn dat het buisje iets dicht zit door t vuil wat eruit (moet) komen. Maar of dat dezelfde zijn.. geen idee. Wij hadden ampullen gehad.
2 jaar geleden
Reactie op debbie14
Zou dit al na 3 weken kunnen?
Dit mag en kan niet na 3 weken. Bij mijn dochter zitten ze er al 1,5 jaar in en moeten er binnenkort uit. In deze 1,5 jaar heeft ze nog regelmatig een loopoor. 1 of 2 dagen voordat het gaat lopen, heeft ze een beetje last. Dus eigenlijk nog steeds oorontsteking, maar er zit geen druk op dmv de buisjes. Daardoor loopt de ontsteking er uit.
2 jaar geleden
Reactie op MamavanRenM
Dit mag en kan niet na 3 weken. Bij mijn dochter zitten ze er al 1,5 jaar i ...
Dit kan gewoon hoor!!
Bij een kennis van ons zijn ze er tot 3 x toe uitgevallen.
Het gehoorverlies verdwijnt direct en deze winst blijft bestaan zolang de trommelvliesbuisjes hun werk doen. Trommelvliesbuisjes gaan zo’n 6 tot 12 maanden mee. Zodra de buisjes uitgestoten zijn is het effect ook direct weer weg. Nadat de buisjes zijn uitgestoten geneest in 98% van de gevallen het trommelvlies meestal vanzelf en dicht het gaatje zich. Buisjes pakken dus niet de oorzaak van het probleem aan: een op de drie kinderen heeft weer opnieuw buisjes nodig.
2 jaar geleden
Reactie op debbie14
Hier al 2 oorontstekingen na het plaatsen van de buisjes. Waar de 1ste niks voorstelde en de buisje dus goed hun werk deden en hij met druppels en een zetpil geholpen was, was het afgelopen week weer raak.
Flinke oorontsteking met loopoor, en echt, wat kwam er een zooi uit, zo vies. Hoge koorts van 40 graden en dit was op een zaterdag, huisartsenpost is zo afwachtend en ik zat al 2 dagen zonder slaap en ons zoontje ook, zoveel pijn, smorgens weer gebeld en gezegd dat ik eraan kwam en dat er een arts naar moest kijken.
Nieuwe druppels en nurofen voor bovenop de paracetamol te geven.
Maar goed, de druppels liepen er sneller uit dan dat ze werkte en hebben mijn schoonouders (mijn zoontje was die dag bij hun omdat wij werken waren) de huisarts gebeld en situatie uitgelegd, orale antibiotica gekregen en 2 dagen later loop oor weg. Helaas na 3 dagen toh weer gaan lopen maar het zag er wel rustig uit, dus nu even kijken wat het gaat doen.
Volgende week vrijdag controle bij de kno arts om te kijken hoe de buisjes zitten (die van het loopoor is eruit gevallen kwam de huisarts achter), dus ook gelijk zorgen voor een afspraak voor een nieuwe te plaasten aangezien ze pas 7 weken erin zitten.
Ze hebben gezegd de buisjes neemt de ontstekingen niet weg maar zorgt wel voor minder druk als ze een ontsteking krijgen.. Ik vond deze laatste oorontsteking echt heftig, heb mijn kleine mannetje nog niet zo ziek gezien en hij had meer pijn dan anders.
Wij gaan binnenkort met hem naar traumaverwerking op advies van kinderarts omdat hij al sinds augustus oorontsteking heeft aan de lopende band. Ik kan hem niet plat leggen want dat associeert hij met pijn en we krijgen dat zelf niet eruit bij hem, hij is echt panisch dan, 18 maanden volgende week en al zo veel ellende, hopelijk groeit hij er snel overheen.
Ik hoop voor jullie dat het plaasten van buisjes wel voor minder pijn zorgt, maar het kan dus ook de andere kant uitvallen, en toch wil ik een nieuw buisje geplaatst hebben omdat de rotzooi er op die manier dus wel uit kan.