22 Reacties

5 jaar geleden

Hoezo gestresst raken en balen? Het is toch niet bij jou in huis?

5 jaar geleden

Het hangt denk ik heel erg af van hoe dichtbij het huis van de buren staat. Onze buurman is al bijna 2 jaar aan het verbouwen en daar hebben we weinig last van. Maar bij ons zit er wel een 2x een oprit tussen.

5 jaar geleden

Ja ik zou me niet druk maken als ik jou was. Dat heb je nou eenmaal als je aan een ander huis vast zit.

5 jaar geleden

Je weet het neem ik aan omdat ze het je netjes hebben laten weten, dan is er vast ook wel iets te regelen dat ze even niet boren oid als jij even wilt rusten, dat ze dan iets oppakken wat bij jullie niet te horen is. Gewoon over in gesprek blijven 😊

5 jaar geleden

Hier toevallig net nieuwe buren die het huis helemaal gaan strippen en verbouwen / aanbouwen. Meteen aangegeven dat we in november een kleine verwachten dus dat we er nu totaal geen problemen mee hebben, maar dat we tegen de tijd als de kleine er is even moeten kijken. En hierin waren ze super meelevend. Ze begrijpt het helemaal en we zouden contact houden, hun willen hier rekening mee houden. Even kijken hoe het tegen die tijd gaat. Nu werken ze voornamelijk alleen op zaterdag, wel enorme herrie maar wij hebben zoiets alles wat ze nu doen hoef dan niet hihi Maar ik moet wel eerlijk zijn ik snap je gevoelens wel. Wij vinden het ook allemaal wel spannend. En vooral omdat de buren zeggen dar dit nog een jaren plan zou zijn. Maar tot nu toe is het alleen nog zaterdag overdag tussen 10 en 18 dus als dat zo blijft redden we het wel.

5 jaar geleden

Ik snap dat je baalt, maar ik denk dat een kindje tegen meer geluiden kan dan je denkt. Daarbij is verbouwen nou eenmaal sowieso lastig plannen (zit er zelf ook al maanden in).. In goed overleg is er vast veel mogelijk. Anders wandje met extra geluidsisolatie plaatsen. Zo gebeurd.

5 jaar geleden

Reactie op Melsje1984

Hoezo gestresst raken en balen? Het is toch niet bij jou in huis?
Het is toch naast je en daar heb je last van.. lijkt mij dat je niet staat te springen als je verlof hebt en de buren gaan om 7 uur lawaai maken elke ochtend?

5 jaar geleden

Zo kan je over alles stressen.... Wat als jullie ooit verbouwen?

5 jaar geleden

Toen onze buren gingen verbouwen hebben ze een schema gemaakt. Welke dagen er veel herrie zou zijn. Ik werk alleen maar in de nacht en dan is het wel handig te weten wanneer je iets moet regelen dst je ergens anders slaapt. Daarnaast mag er om 7 uur in de ochtend nog niet geklust worden. Pas na 8 uur. Dus misschien kunnen jou buren ook een schema maken en kun je zorgrn dat je die dagen weg bent. Lekker nog even leuke dingen gaan doen voor de kleine er is

5 jaar geleden

Reactie op Limoentje

Toen onze buren gingen verbouwen hebben ze een schema gemaakt. Welke dagen ...
Bedankt voor de tip!!

5 jaar geleden

Haha ik zit zelf in een verbouwing van meer dan een jaar met 2kleine kinderen er nog bij

5 jaar geleden

Onze buren hebben in de Corona crisis verbouwd (vanaf maart, ze zijn nu bijna klaar), en ik moet zeggen, het was echt pittig... We werkte beide thuis en als je dan de hele dat het geluid van drilboren, gezaag en getimmer hoort (en dat hoorde we echt heel goed, vergaderen via digitale middelen was zegmaar niet mogelijk in ons huis), dan ben je echt geluidsmoe aan het einde van de dag. Ook s avonds ging de aannemer door met boren. Na een week of 3 trokken we het niet meer en hebben we met de buren afspraken gemaakt, gelukkig pakte ze dat goed op. Maar mijn tip inderdaad, maak duidelijke afspraken met de buren over tijden van geluidsoverlast enzo. Ik moet er niet aan denken dat gedril en geboor de hele dag te horen als je tegen het einde loopt/een pasgeboren baby hebt.

5 jaar geleden

Toen mijn buren een grote verbouwing deden vond ik het heel fijn om hun planning te weten, vooral wanneer de grote klussen met veel lawaai plaatsvinden. Nam bij mij de helft van de zorgen weg! Dan weet je hoe lang dat lawaai er is/duurt en waarom. Dan kan je op het moment zelf beslissen wat je kan doen, even de deur uit bijvoorbeeld, dan slaapt die kleine ook wel in een bewegende kinderwagen. Momenteel zijn andere buren aan het verbouwen en lang niet alle klussen maken lawaai. Dus vraag je buren om jullie te informeren over hun planning en maak afspraken over tijdstippen. Komt echt goed!

5 jaar geleden

Een baby heeft er echt geen last van!! Onze dochter was 3 dagen oud hielden de buren een feest tot midden in de nacht, elke zaterdag had onze oude buurvrouw karaoke avond die in haar kamertje gewoon te horen waren alsof het daar gehouden werd. En uiteindelijk toen ze 9 maanden was ons eigen huis gekregen en verbouwd met haar al slapend in de kinderwagen/bed. Resultaat een super makkelijk kind van 3 jaar wat nergens last van heeft en gewoon slaapt op feestjes of door alle feestjes van de buren heen slaapt (en dat is toch bijna wekelijks) hoe meer je ze went aan stilte tijdens het slapen hoe moeilijker het voor jezelf word. Zie bij een vriendin met een zoon van dezelfde leeftijd die zitten om elk geluidje ermee op snachts nu na 3 jaar nog steeds.

5 jaar geleden

Wij zijn zelf aan een gigantische verbouwing begonnen begin mei. Wonen nu in bij mijn schoonouders. Als wij klaar zijn (hopelijk) voordat de kleine er is, beginnen de buren aan dezelfde verbouwing. Baby heeft er echt geen last van, die slapen wel haha. No worries, komt allemaal goed

5 jaar geleden

Vorig jaar zijn de buren bevallen van een zoontje. Nu zijn wij hier ook aan het verbouwen. We wonen in een oude rijwoning. Dus we horen elkaar toch wel een beetje. Nu zijn er wel regels op wanneer het "geluidsoverlast" mag beginnen en moet eindigen, hier is dan van 8u s'morgens tot 8 s'avonds, van maandag tot zondag.(ja, zondag mag het ook) er is al iemand komen aanbellen (niet direct een naaste buur, maar onze tuin ligt er wel naast, wij zijn het eerste huis. Naast ons is een appartement en daarnaast woont de persoon die aanbelde) met de vraag of het zondag echt nodig was, want ze willen hun rust. Ik snap hun, maar hoe rapper het af is. Des te beter toch? (Hij wou zelfs naar de politie stappen daarvoor) maar al opgezocht, we waren/zijn reglementair. Ook al meerdere malen verontschuldigt bij de buren voor het werk-lawaai, maar zijn super meewerkend. En hun kleine slaapt er redelijk goed door. :) Dus zolang je met je buren afspraken maakt, is er toch geen probleem? Al snap ik wel dat je soms wat rust wilt. Misschien dat je zo een dag in de week kunt afspreken dat ze niets doen, of toch niet met zaagmachines, klopboren, etc werken?

5 jaar geleden

Als je goed met je buren overweg kunt kun je wel afspreken. Wij wonen zelf in klushuis, zijn al jaar bezig alleen de buiten muren zijn blijven staan zeg maar... zijn bijna klaar. Wonen vrijstaand maar hebben altijd rekening gehouden met de buurt en stopte rond 21.30 en begonnen in t weekend optijd maar niet om 8u met herrie maken

5 jaar geleden

Michelle, ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen! Wij zitten zelf al wekenlang in een verbouwing en ik ben helemaal op daardoor. Ik krijg simpelweg te weinig slaap doordat er nu ‘s avonds van alles (wat lawaai maakt) moet gebeuren en mijn vriend vroeg op moet. En dan heb ik zelf nog invloed op de tijden en ben ik anderhalve week niet thuis geweest...(ten tijde van t van s ochtends vroeg tot s avonds laat klussen). Misschien kan je regelen dat je tijdelijk af en toe ergens anders kunt logeren/overdag kunt zijn zodat je dan je rustmomenten hebt? En een schema wat anderen tipten lijkt mij ook een goed idee zodat je wat meer gevoel van grip hebt. Dat is bij geluidsoverlast heel belangrijk. Sterkte! Hopelijk valt t mee.

5 jaar geleden

Zo mooi hoe steeds aangedragen wordt dat "de baby er echt geen last van heeft." Wat dachten jullie van paps en mams? Bij ons is het nu al sinds April raak. Elke ochtend 7.30 boren, zagen, schuren, trilplaten etc. etc. Gaat soms door tot 22.00. Ik krijg er behoorlijke moord neigingen van. Nu ook weer, buren bezig met een trilplaat, de glazen staan te rinkelen in de kast. En ik heb nachtdienst gehad. Ik ben nu zelfs blij met de kerk op 20 meter afstand want op zondag is het eindelijk een keer stil.

5 jaar geleden

Reactie op Limoentje

Toen onze buren gingen verbouwen hebben ze een schema gemaakt. Welke dagen ...
er mag tegenwoordig om 7 uur geklust worden. in het weekend vanaf 8 uur.