88 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Fordkaatje
Iemand ervaring met een 2 jarige en een traptractor? Zit namelijk te twijfe ...
Wij hebben ze niet thuis. Maar een kinderboerderij hier in de buurt heeft ze allebei. Mijn zoontje snapt het trappen nog niet helemaal maar de looptractor bied ook niet echt uitdaging. Dus als ik een van die twee zou kopen zou ik voor een traptractor gaan zodat hij er langer wat aan heeft en er juist mee kan leren trappen
2 jaar geleden
Reactie op Fordkaatje
We hebben mijn oude driewieler nog, mijn zoontje kan nog niet bij de trappers, maar hij probeert het wel en ik denk dat hij het idee snapt. Waarschijnlijk omdat hij het bij andere kindjes op het kinderdagverblijf heeft gezien
2 jaar geleden
Mijn dochter gaat eind van dit jaar naar een nieuwe slaapkamer, omdat er een broertje of zusje komt. Wij vragen dus ook wel wat leuke praktische dingen zoals een kleedje, leuke posters voor aan de muur en een lamp. Er komen natuurlijk ook speelgoed items op de lijst en ik zeg elk jaar dat ik het ook leuk vind als ze iets leuks met haar gaan doen, naar de dierentuin bijvoorbeeld.
2 jaar geleden
Reactie op pcat11
Bij Kruidvat hebben ze tweede halve prijs op Duplo dus wij hebben de trein ...
Met haar 1ste verjaardag heeft ze heel veel duplo gehad.. beetje onderschat wat mensen geven aan een kindje van 1... ( trein dieren en trein cijvers, huis, boerderij, en frozen heb ik nu)
Heb altijd het idee dat je als ouder een duurder cadeau mlet even.. maar het kan aan mij liggen.
2 jaar geleden
Reactie op Petra81
Met haar 1ste verjaardag heeft ze heel veel duplo gehad.. beetje onderschat ...
Hier ook echt al heel veel Duplo gehad met zijn verjaardag. Ik was ook best verbaasd wat er gemiddeld aan een cadeautje voor mijn zoontje werd uit gegeven. Mensen gaven toch al snel 15 euro had ik echt niet verwacht. Ik was juist heel erg aan het zoeken geweest naar cadeautjes onder de 10 euro.
Ik denk dat je voor jezelf niet moet stellen dat je een duurder cadeau moet geven het gaat erom dat het iets is wat jou kindje erg leuk vind. Gelukkig hebben ze nog geen idee van waarde. Ik weet dat mijn ouders vroeger 100 gulden rekende voor verjaardag Sinterklaas en kerst (zelf eind november jarig) dus als we iets duurs of groots kregen met de verjaardag werd het iets minder met de feestdagen etc. Nu zijn de prijzen natuurlijk allemaal echt bizar veel duurder geworden. Maar vind het idee van zo een beetje bij houden wel prima om niet te scheef te gaan tussen de kinderen.
2 jaar geleden
Reactie op Petra81
Met haar 1ste verjaardag heeft ze heel veel duplo gehad.. beetje onderschat ...
Wij hebben dus alle Duplo zelf gekocht tot nu toe. Gek dat het zo verschilt. Weet niet of je kindje knutselen leuk vind maar ze zou ook een knutsel abonnement kunnen nemen. https://crea-box.be/nl hier hebben ze abonnementen vanaf 2 jaar
2 jaar geleden
Wij twijfelen heel erg of we een grotere fiets moeten kopen voor haar. Zij wil heel graag fietsen.. alleen die duwfiets lukt gewoon niet. Loopfiets vind ze nog niks. Maar op school zit ze op de grootste fietsen. Voorop achterop. Soms ook op 2 pers fiets. ( huilen omdat ze dan niet vooruit komt..).
Voorlopig hebben we een poppenkinderstoel gekocht.😁
2 jaar geleden
Reactie op Fordkaatje
Wij hebben beide. De looptraktor gaat ie als een malle op, maar al sinds de zomer (was hij 1,5). Denk dat ie daar al bijna te groot voor is nu. De traptraktor snapt hij nog niet, maar daar hebben we nu een touw aan vast gebonden, kunnen we hem voort trekken 😅
Zelf zou ik geen looptraktor meer kopen voor z'n 2e verjaardag, maar echt een traptraktor.
2 jaar geleden
Wat hebben we veel getwijfeld over het cadeau voor Olivia. Haar keukentje is toe aan vervanging, maar aangezien ze die vorig jaar had gekregen vond ik dat niet leuk als cadeau. Uiteindelijk op de valreep voor het starters huis van Sylvanian Families gegaan. Ze heeft hem net uitgepakt en vind hem echt geweldig. De hele kleine accessoires hebben we nog even apart gehouden. Maar er zit een konijntje, bedje, lakentje, trap, tafel, stoeltjes en keukentje in.
2 jaar geleden
Reactie op Jaleesa91
Ons lijstje tot nu toe. Keuken/werkbank erg leuk maar hier niet praktisch. ...
Had het lijstje nog flink aangepast. Dingen die ik weet die hij daarvan krijgt:
ielm-pak, tuinierssetje (bezem, hark, etc) een overall, een rugtas (hij start de 24ste met peuterspeelzaal) en een Little people auto met caravan set. En van ons krijgt hij een nieuwe kinderfauteuil. Hij heeft nu een zachte stoffen variant Vd leenbakker. Maar krijgt nu een stevige kunstleren variant (ding Jamie zwart leren), deze komt alleen later ivm niet snel leverbaar, gelukkig maakt dat nu nog geen verschil voor ze. En nog wat kleine cadeautjes, zoals beker, bakje voor naar school. En nog wat speelgoed en knutseldingetjes die ik al wat opgespaard had.
Nog een weekje, tijd gaat zo snel!