11 Reacties

5 jaar geleden

Oeh nou je zo zegt. Ik vroeg bij de bakker om een heel lekker taartje. Ook met een soort mouse er in. Maar heb gevraagd of je die mag als je zwanger bent. Hij zei van wel

5 jaar geleden

Reactie op Carly90

Dit bericht is verwijderd
Volgens mij was het soort van chocolademousse 馃槶

5 jaar geleden

Chocoladetaart is volgens mij gewoon gebakken en kan geen kwaad. Chocolademousse moet je wel mee uitkijken als het vers is. Als je het gisteravond hebt gegeten en het was slecht, dan had je het sowieso nu wel gemerkt. Niks aan de hand denk ik 馃槈

5 jaar geleden

Van rauwe eieren loop je risico op salmonella. Dat is voor jou vervelend als je dat krijgt, voor je kindje niet. Het passeert namelijk niet de placenta

5 jaar geleden

Het is gebeurd, gebeurd je niet meer nu je dit hebt meegemaakt. Risico in NL is klein op voedselvergiftiging, maar zekere voor het zekere niet meer doen vanaf nu 馃憤馃徎

5 jaar geleden

Mijn VK zei vorige week dat het binnenkort in NL versoepelt gaat worden. Dit omdat de ei industrie zo goed gecontroleerd wordt in noord europa. In engeland mag je al officieel zachtgekookte eieren eten sinds kort, dus maakt je absoluut geen zorgen over dat stukje lekkere taart!

5 jaar geleden

Nog los van de (beperkte) risico's bij rauw eiwit, worden de meeste taarten en desserts in restaurants en taartenwinkels gewoon met gepasteuriseerd eiwit gemaakt. Dat is veilig om te eten. Ik vraag het meestal wel even, maar tot nu toe gaf ieder restaurant of bakker aan alleen gepasteuriseerd eiwit te gebruiken.

5 jaar geleden

De Ap ZwangerHap is heel fijn kan je alles terug vinden.

5 jaar geleden

Lieve iedereen, zojuist met de Bakker gebeld. Het is gepasteuriseerde eiwit... zoveel stress gehad馃槶 opluchting en ik wil Jullie allemaal bedanken voor alle lieve goeie adviezen! Xxxxx