14 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou koemelk allergie en lactose intolerantie eens laten testen zodat je zeker bent van welke van de 2 die juist last heeft en zodat je de voeding wat kan aanpassen.
Als de diarree zeer geel wit is en enorm lopend eerder water achtig dan vast dan kan je quasi zeker zijn dat het een van die 2 is
2 jaar geleden
Hoelang drinkt je kindje al koemelk? Je zou alles kunnen weghalen en kijken of het dan over gaat. Melk zit wel in veel dingen.
Ik ben zelf op latere leeftijd lactose intolerant geworden. Ik krijg ook buikpijn en een opgeblazen buik. Verder rommelt het echt keihard. Is dat ook het geval?
2 jaar geleden
Hoelang drinkt je kindje al koemelk? Je zou alles kunnen weghalen en kijken ...
Al sinds hij 11 maanden is... hij heeft nooit echt enorme vaste poep gehad.. maar hij word bijvoorbeeld niet wakker van buikpijk ofzo.
We hebben nu vanochtend sojamelk gegeven.. toxh eveb kijken of het aan de melk ligt
2 jaar geleden
Reactie op Fitmum_Kirsten
Ik zou koemelk allergie en lactose intolerantie eens laten testen zodat je ...
Niet echt geel/wit. maar wel vaak heel erg dun..
Ik las dat lactose intolerantie zelden onder de 2 jaar voorkomt. En verder heeft hij ook niet echt klachten.
Maar proberen nu toch even melk te veranderen in sojamelk. Kijken of dat verschil maakt
2 jaar geleden
Reactie op Ellen3
Onze dame krijgt mega zure diarree van mandarijntjes. Dus als het geen tand ...
Ja. Nou hij is niet anders gaan eten ofzo. Maar het is idd elke dag al sinds paar weken. Het stinkt evht naar braaksel. Maar denk haast wel dat het iets uit de voeding moet komen. Dus toxh eveb de melk weglaten om te kijken of het misschien daar vandaan komt
2 jaar geleden
https://www.bernhoven.nl/home-patientenfolders/folders-dietetiek/voedingsadvies-bij-peuterdiarree-1-tot-4-jaar/
2 jaar geleden
Reactie op Ellen3
Onze dame krijgt mega zure diarree van mandarijntjes. Dus als het geen tand ...
Ja, hier ook net zo... Wij gaan ook weer even stoppen met de mandarijnen want alles lekt door op het moment.