1144 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook van 3 tot half 6 wakker.. waarom?..kiezen waarschijnlijk maar ze was vooral vrolijk en klaar wakker🤔en nu slaapt ze als een roosje. Moet ik haar nu wakker maken?

2 jaar geleden

Helaas is het gisteren niet gelukt om haar om half zeven op bed te krijgen omdat ze nog niet genoeg had gegeten. Uiteindelijk tegen 19 uur hadden we er genoeg in gekregen. Vanochtend was ze om 5.20 alweer wakker. Niets helpt: laten liggen, even troosten, muziekdoosje aan, papfles, verschonen. Nu maar structureel oefenen met laten liggen tot een uur of zeven tot ze snapt dat wij bepalen wanneer we eruit gaan en dat dat niet zo belachelijk vroeg is😭😅

2 jaar geleden

Helaas is het gisteren niet gelukt om haar om half zeven op bed te krijgen ...
Deden wij ook of even tussen ons in leggen... Igg niet naar beneden 🙂

2 jaar geleden

Reactie op Daniellebl

Hier ook van 3 tot half 6 wakker.. waarom?..kiezen waarschijnlijk maar ze w ...
Bij ons ook. Tussen 4-6 klaar wakker. Was aan het lachen en doen. Van 6-8 weer geslapen… snap er niets van, leek nergens last can te hebben… hoop dat dit eenmalig was😁

2 jaar geleden

Hier al een week lang iedere 2 uur wakker, ik lig al op bed zodat ik hopelijk zelf nog iets van slaap krijg. Deze fase mag wel een keer weer klaar zijn ik heb slaap nodig😭

2 jaar geleden

Hier ook een meisje dat vaker in de nachten wakker is. Huilkreetjes, speen kwijt. Net goed gelegd door man, hopelijk slaapt ze nog wat.. 8 40 afspraak bij cjg.

2 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Hier helpt het juist om hem iets eerder op bed te leggen. Hij gaat nu half ...
Hier helpt op tijd naar bed ook. Je kunt beste kijken naar de natuurlijk bedtijd van je kindje. Wanneer wordt hij/zij bijvoorbeeld druk/moe? Hier is dat stipt om 18:00. Dan start ik dus het avondritueel en rond 18:45 ligt hij erin. Elke dag zelfde tijd. Slaapt tot 7 uur. Dit is overigens wel anders geweest. Rommeliger. Wij eten nu gewoon altijd om 17:00, uiterlijk 17:30. Dat werkt hier beste! En avondritueel duurt dus wel 30min, tot 45 min. Rustig afbouwen en slapen 😴

2 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken dames! Sommigen van jullie hebben t ook aardig te stellen met de ‘kleintjes’ momenteel. Sterkte! Vannacht was ze vaker wakker en weer een doorgelekte luier helaas. Hopelijk was dat eenmalig want ze sliep wel door tot half zeven en lag er 18.40 in. Hopelijk zet dit door 🙏🏼. Ik geef haar rond half zes eten, ik zal dat nog eens proberen te vervroegen.

VRIEND

2 jaar geleden

Pfff ik ben kapot. Begin december heeft ze 2 weken redelijk geslapen en sindsdien ook niet meer standaard een nachtfles. Dan was het af en toe een aai of speentje en sliep ze verder. Maar sinds half december weer gebroken nachten. Als ze niet meer wil slapen leggen we haar tussen ons in, meestal werkt dat goed. Maar afgelopen paar nachten bijna elk kwartier een huil, ze heeft veel pijntjes (van tandjes?) en jeuk (eczeem vlamt weer meer op dan gemiddeld). Net een werkoverleg gedaan maar nu nog even tukken. Maar verlof uren gaan hard zo 😬. Met hrm even overleggen hoe dit in te steken, extra uren bijkopen, onbetaald verlof, zorgverlof etc. Na zoals nu meerdere nachten van circa 4 uur slaap (met veel onderbrekingen) merk ik dat ik ook weer wat afgleid (postnatale depressie) en dat wil ik ook niet. Hopelijk gaan de pijntjes snel weer voorbij, vanavond wat sterkere hormoonzalf hopelijkngeeft dat haar wat meer rust.

2 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Pfff ik ben kapot. Begin december heeft ze 2 weken redelijk geslapen en sin ...
Ah ik hoop het voor jou en Merel en je vriend... Zo sneu ik hoop dat de hormoonzalf de oplossingen is 🤞

2 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken dames! Sommigen van jullie hebben t ook aardig t ...
In de podcast Mom you got this, praat de huismuts met susanne willekes (slaapcoach). Ze gaan hier best diep in op vroege vogels/vroeg wakker worden. Echt de moeite waard om te luisteren! Via spotify!

2 jaar geleden

In de podcast Mom you got this, praat de huismuts met susanne willekes (sla ...
Bedankt voor de tip. Wij zijn alweer vanaf even voor vijf wakker. Ik zit sinds november in de burn out en kan op deze manier totaal niet herstellen.

2 jaar geleden

We zijn er ook weer na 2 weken... Hij kwam gisteren ook moeilijk in slaap moeten wiegen, en hij ging in het begin zittend slapen, en nu vanaf 5 uur al wakker en aan het mopperen/huilen. Las vaker deze dingen al terug hier, dus zal wel een fase zijn....

2 jaar geleden

Wij waren er ook weer in de vroege ochtend. 4uur wakker, dacht pak hem bij me tot 2x toe gedaan en steeds viel hij in slaap en terug gelegd zonder fles 🥳 helaas gaf hij niet op en had hij echt trek 😅 5uur flesje toch maar gegeven en nu slaapt hij nog door tot meestal 8 a 9 uur... Hopelijk eenmalig. Hij sliep zo fijn de afgelopen 2 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op Ilsevangeffen

We zijn er ook weer na 2 weken... Hij kwam gisteren ook moeilijk in slaap m ...
Het is zelfs naar krijsen gegaan. Heb hem gewiegd in bed en dan was het goed als je weg liep niet. Dus dan maar een half uur mee op de grond gelegen en sluipend weg gegaan, wel met de lamp aan, anders was het weer huilen

VRIEND

2 jaar geleden

Na zo'n nacht als deze (koorts pijntjes, onrust) voelde die 5 minuten in de tandartsstoel zelfs als ontspanning, lekker de oogjes even dichtgedaan 🤣.

2 jaar geleden

Iedereen slaapt en ik ben al een uur wakker na 1 huilkreet.. Waarom?!

2 jaar geleden

23:30 uur begon de oudste te huilen en wilde in ons bed dat gebeurt wel vaker,, hij was heel onrustig dus kreeg ineens een been of arm in me gezicht🤣🙈 om 05:20 begon hij ineens te huilen en wou naar beneden daarvan is zijn broertje wakker geworden,, gevolg ik zit beneden met de jongste en de papa ligt nog in bed met de oudste😅

2 jaar geleden

23:30 uur begon de oudste te huilen en wilde in ons bed dat gebeurt wel vak ...
Hier precies zo... half 6 riep de jongste die slaapt na z'n fles weer, oudste werd er wakker van en wij zitten nu beneden en de papa en de jongste slapen nog...

2 jaar geleden

Reactie op Natas12983

Hier precies zo... half 6 riep de jongste die slaapt na z'n fles weer, ouds ...
Onze kleine was nog behoorlijk moe dus heb hem weer in bed gelegt en sliep 7 uur alweer maar de oudste was nog aant spoken dus heb hem mee genomen naar beneden met gevolg papa en jongste sliepen weer door😅