29 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Ieniemini

Cytomegalovirus
Dat is iets van koortslip ed. of hoe moet ik dat voor me zien?

4 jaar geleden

Dat is iets van koortslip ed. of hoe moet ik dat voor me zien?
Het is een virus wat zich kan uiten via griepaal beeld, bovenste luchtwegproblemen,.. maar helaas ook asymptomatisch dus veel mensen hebben het al doorgemaakt zonder het te weten. Als dat het geval is voor je zwangerschap, is dat een goed teken natuurlijk en ben je immuun, of het is te zeggen: dan heb je minder dan 1 %kans om het nog een keer door te maken. Aangeraden wordt om ook als je het hebt doorgemaakt, geen lepeltjes te delen, handen goe wassen na verpamperen, geen kusjes,..

4 jaar geleden

Reactie op Ieniemini

Het is een virus wat zich kan uiten via griepaal beeld, bovenste luchtwegpr ...
Ahh okee bedankt!

4 jaar geleden

Advies van RIVM over CMV en zwangerschap: https://www.rivm.nl/cytomegalovirusinfectie/cytomegalovirusinfectie-cmv-en-zwangerschap Mijn vk heeft het erover gehad met intake en kwam aan bod in de week brief. Advies om zoveel mogelijk lichaamsvocht van jongere kinderen te vermijden. Dus niet eten van een kindje diens bestek, of uit de hand een hapje aannemen, na luier verschonen goed je handen wassen. En als je er vragen over hebt, wendt je tot je vk voor extra uitleg!

4 jaar geleden

Bij ons zat dit resultaat bij de bloedtesten van de nipt test.. ik had een gigagroot aantal virus in het lichaam.. alles stond rood gekleurd, achteraf te horen gekregen dat dit net goed was en ik dus immuun was.. heeft me toch wat schrik ingeboezemd met alles wat je leest op internet😣 Ik zou zeggen: vroeger hadden ze al die info ook niet.. probeer gewoon te genieten en niet teveel te piekeren! 💕

4 jaar geleden

Reactie op 💕💕💕

Bij ons zat dit resultaat bij de bloedtesten van de nipt test.. ik had een ...
Zit dat standaard in de nipt test? Ik heb dat namelijk ook laten doen

4 jaar geleden

Ik heb er zelf vopr gekozen om me er op te laten testen op antistoffen. Ik werk in de kinderopvang en daar heerst nog wel eens het één en ander.

4 jaar geleden

Reactie op Kiimmetje

Zit dat standaard in de nipt test? Ik heb dat namelijk ook laten doen
Ik had inderdaad die uitslagen erbij, ze hebben tegelijkertijd een onderzoek op toxoplasmose enz laten doen, daar stonden de CMV resultaten ook bij! ☺️