32 Reacties
6 jaar geleden
Er zijn ondertussen heel wat interessante onderzoeken gedaan die de voordelen van samen slapen aantonen. Zeker waard om dit op te zoeken! Veel beter voor zowel baby als mama (blije mama en blije baby is automatisch ook blije papa 😜)
6 jaar geleden
Hier ook voor de eerste 3 maanden een wiegje/cosleeper nog niet uit welke
6 jaar geleden
Wij hebben hem/haar het eerste half jaar op de kamer, tenzij er tekenen zijn dat het eerder moet 😊
6 jaar geleden
Reactie op Daanoontje
Er zijn ondertussen heel wat interessante onderzoeken gedaan die de voordel ...
Dit is precies de reden dat wij onze spruit de eerste maanden ook bij ons op de kamer leggen. Op de momenten dat ik niet gelijk slaap, laten we haar vast wennen aan haar eigen kamer.
6 jaar geleden
Doe vooral waar je je goed bij voelt. Dat is áltijd het beste. Of je nou je kindje 5 jaar in je bed laat slapen of je kindje na 1 dag al op zijn of haar kamertje wilt leggen..alles is goed! En laat je niet van de wijs brengen door alle meningen van anderen.
Je vraag is wel wat wij doen of hebben gedaan; bij ons zoontje hebben we hem ongeveer 2 weken bij ons op de kamer laten slapen en daarna op zijn eigen kamertje. Dit was voor ons fijn omdat ik geen borstvoeding geef en we zo op zijn kamertje konden voeden waardoor de andere ouder rustig door kon slapen.
Daarnaast vonden we dit gewoon fijn. Ons zoontje heeft altijd heerlijk geslapen.
Probeer het anders gewoon uit, je kan altijd nog wijzigen. Fijne zwangerschap!
6 jaar geleden
Wij beginnen op onze kamer in een wieg, geen idee hoe lang, maar ik denk wel langer dan een week. Hou er rekening mee dat je er in het begin vaak uit zal moeten, wil je dan de trap op en af? Paar keer per nacht?
6 jaar geleden
Hoi, ik zou misschien beginnen met bedje/wiegje op je kamer en kijken hoe t bevalt. Eerste nachten toch wel fijn om je kleintje in de buurt te hebben. Bij onze eerste was ik vooraf van plan om hem zeker een aantal maanden op onze kamer te houden, maar hij bleek te snurken als een ouwe vent en we deden geen oog dicht haha! Dus op advies van consultatiebureau na paar weken al op eigen kamertje en dat ging prima
6 jaar geleden
Wij hebben wilden wel de baby op onze kamer in het begin, maar niet in een cosleeper. We hebben nu een wiegje staan naast het bed waar de kleine straks in gaat slapen. Gelijk op eigen kamer vinden we te snel, en ook voor mij met bv en na de bevalling heb ik geen zin er zo vaak helemaal uit te moeten. Maar weet ook dat als ik een cosleeper naast t bed zet ik de hele nacht naar t kindje zit te kijken en er aan wil zitten en dan slaap ik ook niet. Dit leek ons een goeie middenweg 😂
6 jaar geleden
Wij doen zeker een cosleeper.
Alles is heel overweldigend voor een newborn. Ik denk dat het goed is voor de band met je baby. Als de baby bij je ligt ben je eerder erbij met signaaltjes die het kindje geeft. Ik hoop borstvoeding te kunnen geven. Dan gewoon kindje bij je leggen. Ik verwacht dat het voeden wellicht ook wel makkelijker zal gaan als je eerder signaaltjes merkt en het kindje nog niet overstuur is, en je dus allebei weer sneller kan gaan slapen.
6 jaar geleden
Wij willen s' nachts de kleine naast ons laten slapen (beneden) en overdag gewoon in eigen slaapkamer uiteindelijk wanneer ik ook "normaal" de trap weer op kan zal de kleine s' nachts ook boven slapen. Met borstvoeding lijkt het me sowieso makkelijker als ze dichterbij slapen, maar heb hier nog geen ervaring mee.
6 jaar geleden
Ik heb een co sleeper... het is makkelijker voor je zelf en je kan je kleine makkelijker in de gaten houden. Als je borstvoeding geeft hoef je ook je bed niet uit om te voeden krijg je zelf ook iets meer rust ;)
6 jaar geleden
Ik twijfel ook. Onze babykamer is direct naast onze kamer. Dus lekker dichtbij. Ik ben zelf een hele slechte slaper en letterlijk van elk geluid wakker. Op onze eigen kamer hebben we eigenlijk geen ruimte voor een wiegje. Maar ik vind het ook wel spannend om de kleine meteen in een andere kamer te hebben dus voor nu ben ik er nog niet uit.
6 jaar geleden
Het is een volledig vrije keuze eender welke keuze. Je doet dit altijd omdat je denkt dat je de beste keuze maakt voor jou kindje. Leg je hem bij jou op de kamer prima goede keuze. Leg je hem op zijn eigen kamer even goed waarom niet. Weeg voor jezelf de min en de pluspunten tegen elkaar af en bedenk wat voor jou het beste aanvoelt. Ik zelf leg hem in het begin nog bij ons op de kamer omdat hij achteraf samen met zijn broertje op de kamer moet. En wil niet dat de rust van zijn broertje verstoord moet worden.
6 jaar geleden
Reactie op Leoleetje
Wij gaan voor meteen op eigen kamertje. Lijkt me voor iedereen een stuk rus ...
Wij ook. Wij hebben geen trap en Kamer is 5 stappen verder:). Aangezien ik licht slaap hoor ik vanzelf wel de kleine
6 jaar geleden
Ik ben er nog niet helemaal over uit..
Ik hoor echt verschillende meningen.
Schijnt voor de kleine fijn te zijn om bij je in de buurt te zijn.
Maar andere zeggen weer ja je moet het niet gelijk verwennen??🤷🏼♀️😂
Ik weet het echt niet..
Mn gevoel zegt nu meer lekker in eigen kamertje zodat je zelf ook echt tot rust komt. ( voor zover dat gaat 😜)