9 Reacties

5 jaar geleden

Jeetje wat spannend voor je.. gelukkig tot nu toe nog lekker veilig in je buik. Weten ze ook hoe de dreigende vroeggeboorte komt? Hier (nog) geen opnames gelukkig. Wel onder strenge 'high care' controle i.v.m dreigende zwangerschapsvergiftiging door flink hoge bloeddruk en medicatie. Vind 't ook spannend, bang dat door zwangerschapsvergiftiging de baby eerder moet komen. Maar elke week is er weer eentje en probeer vertrouwen in mijn lijf te houden. Heel veel succes komende weken. 🤞

5 jaar geleden

Hee jess83, Ik heb zelf 2 korte opnames gehad ivm met dreigende vroeggeboorte. Heb het in mijn eerste zwangerschap precies zo gehad. Vanaf week 27 problemen (35,4 bevallen) Gelukkig zit de kleine bij mij ook nog, maar heb wel bedrust thuis om dezelfde reden. Heb nu ook al weer vanaf week 25 zorgwekkend veel harde (pijnlijke) harde buiken. Inmiddels bijna 30weken. Hoop dat we het nog even volhouden samen. Probeer het maar los te laten, we hebben er weinig invloed op. Heb je al ontsluiting? En heb je nu nog steeds dagelijks last?

5 jaar geleden

Hey, hier ook korte opname gehad .. bij controle na val gemerkt dat mijn baarmoederhals verkort is .. ben vandaag exact 31 weken en heb platte rust gekregen.. hoop de 37 weken te halen..

5 jaar geleden

Reactie op Mamatiek

Hee jess83, Ik heb zelf 2 korte opnames gehad ivm met dreigende vroeggeboo ...
Hallo Mamatiek, Zo dat is ook heftig dat je het nu weer hebt en dat bij een 2e lijkt me ook eng om het weer te moeten ervaren dat je rust moet houden. Ik heb 1 cm ontsluiting en moet ook rust houden dus doe vrij weinig omdat ik snel harde buiken of weer weeen krijg en ook al remmers in het ziekenhuis heb gehad. Ik hoop dat jou baby ook nog even blijft zitten dat zou wel fijn zijn. Groetjes van Jess

5 jaar geleden

Reactie op Julie1807

Hey, hier ook korte opname gehad .. bij controle na val gemerkt dat mijn ba ...
Hoi Julie1807, Hebben ze ook gezegd hoe kort hij is? bij mij is hij ook verkort en volgens de arts is hij bij mij wel heel erg kort. Ik hoop ook voor je de 37 weken gaat redden dat zou wel fijn zijn. Groetjes van Jess

5 jaar geleden

Hoi, ik heb bij mijn eerste zoontje een hele zwangerschap aan en af in het ziekenhuis gelegen met weeen en dreigende vroeg geboorte. Hij is uiteindelijk tot 36+5 blijven zitten ☺️ nu zwanger van een 3 de en sinds 3 weken enorm veel last van harde buiken en voorweeen. Voorlopig hebben deze nog geen effect op mijn cervix maar ik ben best ongerust. Ik week nu nog maar halve dagen en de rest van de dag lig ik op de zetel en volg ik vooral wat mijn lichaam aan geeft. Je hebt wel al de kaap van 29 weken bereikt! Moest jullie kleintje nu komen kan men al heel veel voor hem/ haar betekenen. Al zal het wel nog een tijdje duren voor het mee naar huis mag. In dit stadium is elke dag tot dag een dag gewonnen

5 jaar geleden

Reactie op Michelle C

Jeetje wat spannend voor je.. gelukkig tot nu toe nog lekker veilig in je b ...
Hoi Michelle C, Nee, ze weten niet hoe het komt die dreigende vroeg geboorte. Zelf heb ik wel op internet dat bij ivf/icsi de kans verhoogd is op vroeg geboorte ik denk zelf dat het daar aan ligt maar het ziekenhuis zegt dat ze geen idee hebben waarom ik deze problemen heb. Dat is ook pittig voor jou omdat je met die hoge bloeddruk zit en dat is ook gevaarlijk ik hoop dat ze het goed in de gaten houden. Groetjes van Jess

5 jaar geleden

Reactie op Jess83

Hoi Julie1807, Hebben ze ook gezegd hoe kort hij is? bij mij is hij ook ve ...
Hey Jess83, met de 28 weken echo was hij nog 3,5 .. perfect dus! Nu bij de controle 2,7 .. wat op zich niet zo verontrustend is, maar het feit dat hij op 2,5 week van 3,5 naar 2,7 is gegaan is wel verontrustend .. toen ik de dag nadien extra controle had werd er op een bepaald moment 2,1 gemeten.. kan zijn door harde buiken of door een te hard bewegende baby .. maar bon.. daarop heb ik dus platte rust voorgeschreven gekregen + utrogestan .. Wat is hij bij jou? Succes’

5 jaar geleden

Hoi Jess83. Even dreigde het bij ons met 25 weken ook niet helemaal goed te gaan. Ik had bloed bij het afvegen en flinke buikkrampen. Nadat een blaasontsteking was uitgesloten kreeg ik een controle. Ik had een te rijpe baarmoedermond en een vingertopje ontsluiting. Dus moest voor onderzoek naar het ziekenhuis. Daar vonden ze mijn baarmoedermond diep genoeg en mocht ik weer naar huis. Ik heb nu wel wat restricties gekregen, omdat ik ook ontzettend veel harde buiken kreeg. Mag niet meer sporten, met wind fietsen en geen seks. Zit sinds vorige week ook in de ziektewet omdat het echt niet ging en ik het gevoel had weeën te hebben zoveel buik en onderrugpijn. Maar dit trok na een uur weer weg. Ik vind het nu vooral heel lastig om het vertrouwen in mijn lichaam te hebben en te geloven dat ze blijft zitten. Ik heb nog geen extra controles, maar zodra ik weer een bloeding krijg of wee achtige klachten moet ik direct de verloskundige bellen en er is aangegeven dat ik er rekening mee moest houden dat madame niet tot de 40 weken blijft zitten en ik blij moet zijn als ze de 37 weken haalt. Dus vingers kruisen en mezelf maar goed rustig houden en goed zorgen voor de kleine meid.