34 Reacties

5 jaar geleden

Nee niet, maar wij hebben te horen gekregen dat ze baby’s niet testen? Heb je al contact met je huisarts gehad hierover ?

5 jaar geleden

Mijn dochterje heeft 3 weken in couveuse gelegen daar deden ze elke week een corona test (in de neus)

5 jaar geleden

GGD slaat door.....hou op alsjeblieft

5 jaar geleden

Nee niet, maar wij hebben te horen gekregen dat ze baby’s niet testen? Heb ...
Dat hebben ze ook tegen ons verteld. Ik was de dag voor de bevalling positief getest, papa en grote broer ook maar de baby hoefde niet getest worden. Een mondkapje bij voeden en knuffelen was ook niet nodig.

5 jaar geleden

Met 11 weken heeft mijn zoontje ook een test moeten doen ivm hoge koorts, zwaarademen en goed verkouden. Was wel echt zielig om te zien 😭😭

5 jaar geleden

Gelukkig niet, zou het ook niet laten doen. Bij geen van mijn kinderen trouwens. Even voor mijn beeldvorming, wat heb je eraan om te weten of een baby het wel of niet heeft? Wat zijn de beweegredenen van de GGD?

5 jaar geleden

Bij de GGD zijn ze ook niet echt eenduidig. Toen ik positief testte en onze kleine (destijds 6 weken) klachten kreeg adviseerden ze dat het niet nodig was te testen. Ook onze huisarts raadde het me af omdat het niet veel toevoegde op dat moment. Overigens was ze met een dag of 5 weer beter. Kan me voorstellen dat als je dochter klachten blijft houden en je weer moet/wilt gaan werken je het wel doet. Hier dus geen ervaring met een test bij een baby maar heb wel gehoord dat het op dezelfde manier gebeurd als bij ons dus via de neus. Veel beterschap voor je dochter!

5 jaar geleden

Gelukkig niet, zou het ook niet laten doen. Bij geen van mijn kinderen trou ...
Beweegredenen van GGD zijn een nieuw beleid maar je bent uiteraard niks verplicht, maargoed daar gaat het mij niet om uiteraard.. Mijn zoontje van 4 die heeft geen klachten meer dus die laat ik zeker niet testen. Maar zij blijft maar verkouden en zolang dat is mag ze dus niet starten op de opvang en mijn zoontje moet ook in quarantaine blijven terwijl hij al zo lang zijn vriendjes mist. Stel dat die verkoudheid nog wel even aanhoudt, ik kan het niet maken om nog wekenlang thuis te blijven terwijl ik niet zeker weet of het wel corona is..

5 jaar geleden

Mijn zoontje is vorige week met spoed opgenomen en daar heeft hij meerdere Corona testen gehad in de neus. Niet normaal en voorzichtig werd het ook niet gedaan.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is met 6 dagen oud getest omdat hij koorts had en opgenomen moest worden. Helaas is het dan protocol. Ze doen de staafjes wel echt minder diep dan bij volwassenen maar alsnog vond ik het rot om te zien. In vergelijking met wat er daarna gebeurde met hem, viel de test dan wel mee dus het is maar hoe je het bekijkt😉. Sterkte! Kleintjes die ziek zijn dat breekt je hart😘

5 jaar geleden

Ik, persoonlijk, zou het niet doen als het geen ernstige klachten zijn. Tenzij ze natuurlijk zo ziek worden dat het ernstig wordt en ze anders geen medische zorg kunnen krijgen. Ons werd het met 8 weken oude baby ook gemeld dat die eigenlijk niet zomaar getest worden. (Wij beide zijn begin januari positief getest en kleine man hoefde niet te testen). Maar hier had hij ook geen klachten! Als jij er voor kiest om je kindje van 4 niet te testen, moet die dan niet 10 dagen nadat jou klachten zijn verdwenen sowieso niet in quarantaine blijven? Dus kan dan sowieso niet naar zijn vriendjes toch? (Beleid rondom kids is steeds wisselend, ene kind moet het wel namelijk en ander kind niet die quarantaine, ook in dezelfde leeftijdscategorie, heb namelijk al verschillende verhalen gehoord en gelezen) Totaal geen commentaar ofzo hoor, iedereen moet doen wat ze zelf willen ook.

5 jaar geleden

Snap echt niet dat je een baby zou laten testen... als ze niet fit zijn ga je toch ook nergens naar toe? Zo onschuldig zijn die testen niet hoor! Daar waar ze de wattenstaaf de neus in steken ligt ze fontanel van de hersenen.. Ik zou het echt noooooit doen!

5 jaar geleden

Reactie op Jaleesa91

Ik, persoonlijk, zou het niet doen als het geen ernstige klachten zijn. Ten ...
Ja dat vind ik dus ook zo raar. Al die verschillende verhalen, ook vanuit de GGD. Hier op school bijvoorbeeld, mogen de kleuters met milde klachten (loopneus, af en toe hoesten) gewoon naar school, tenzij gepaard met (hoge) koorts. Vanaf groep 3 wel volledig thuisblijven 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Onze zoon lag in het ziekenhuis vanwege hoge koorts en moest dus ook op Corona getest worden om uit te sluiten dat het daar door kwam. De verpleging deed dit super voorzichtig. Onze zoon liet wel even merken dat hij dit niet fijn vond maar zodra het staafje er weer uit was, was hij meteen weer vrolijk.

5 jaar geleden

Hier hebben ze t bij de geboorte gedaan. Omdat ik toen positief was. Maar dit hebben ze met t bloed gedaan uit de navelstreng.

5 jaar geleden

Hier heb ik het niet gedaan toen ik positief was getest. Werd ook niet geadviseerd door de GGD, maar leek mij ook niet nodig. Hun advies was wel om langer in quarantaine te blijven aangezien je niet zeker weet of de kleine het wel of niet heeft. Hij werd een paar dagen nadat mijn klachten begonnen erg verkouden en moest toen ook veel hoesten. Ik ga er vanuit dat hij het wel gehad heeft, maar gelukkig met milde klachten.

5 jaar geleden

Ik heb een paar weken geleden hetzelfde dilemma gehad bij ons zoontje van toen 10 weken. Hij zat in bron en contact onderzoek, wij niet. De GGD adviseerde toen niet te testen tenzij hij ernstige klachten kreeg. We hebben toen besloten hem niet te laten testen maar met z'n 3en 10 dagen in quarantaine te gaan. Ik vond het zelf een heel naar idee dat hij via de neus getest zou worden. Dus uiteindelijk geen test gehad.

5 jaar geleden

Ik heb gehoord dat ze bij baby’s de test anders uitvoeren? Geen idee of het klopt trouwens!

5 jaar geleden

De covid-test (neuswisser) is dezelfde als die voor RSV. Je mamahart breekt als je het ziet gebeuren maar op RSV testen ze al jaren zo. Geen zorgen maken denk ik.

5 jaar geleden

Zou het niet laten doen. Wat is de meerwaarde er van? Die testen zijn echt niet onschuldig, je kan mij niet wijs maken dat je er geen schade mee toebrengt. Plus dat die kleine er niets van begrijpt, is gewoon zielig.