1010 Reacties
3 jaar geleden
Hoe was t kdv afgeweken? Hoe laat gingen ze dan slapen en hoe laat is hun schema?
3 jaar geleden
Reactie op Petra81
Ik wilde zo graag met mijn meisje naar baby zwemmen. Eindelijk tot met toes ...
Ah ik herken het “dingen afzeggen omdat het kindje aan het mokken is”. Bij ons was het een paar weken geleden weer precies zo, en toen hebben we ondanks alles gewoon gedaan wat we wilden doen. Bleek dat bij ons dit als effect had dat hij het mokken was vergeten en gewoon een superdag had. Dus nu, juist als hij een moeilijke dag heeft, ga ik met hem ergens heen: ook al is het gewoon een speeltuin of het tuincentrum 😊 Ieder kindje is natuurlijk helemaal anders, maar wat hoop ik dat dit soort suffe trucjes bij iedereen werken zeg! Dat zou een hoop schelen! Succes sowieso😘
VRIEND
3 jaar geleden
Ik heb elke verschoning, als hij uit bad komt of verschoning oorlog met mijn zoon.
Elke keer wilt hij alles om zich heen pakken, waardoor hij alle kanten op rolt en draait. Het liefst ligt hij dan op zijn buik.
Als hij gepoept heeft steeds met zijn voeten zwaaien waardoor die nog weleens door de poep heen gaan 🤢
Krijsen als hij op zijn rug moet blijven liggen en dan nog vaker en harder op zijn zij draaien.
Ik ben nog niet helemaal in mijn doen, het gaat gelukkig wel een heel stuk beter.
Maar met dit soort dingen merk ik echt dat ik 0,0% geduld heb.
Ik wordt dan boos, schreeuw half naar hem ‘blijf eens liggen!’.
Leg hem iets vluchtiger terug (echt niet te hard hoor, heb daar gelukkig wel controle over).
Maar man ik merk echt dat hij mijn geduld dan op proef aan het stellen is.
Iemand tips?
Ik geef hem weleens iets zodat hij wat te spelen heeft. Maar dat werkt voor een minuutje.
3 jaar geleden
Reactie op Sassiefras
Even klagen, waarom kunnen we niet meer alle berichten van 1 persoon lezen ...
Je kunt dit zelf instellen wat anderen op jou profiel zien. Ik heb het ook uit staan.
3 jaar geleden
Reactie op Bipedsole
Ik heb elke verschoning, als hij uit bad komt of verschoning oorlog met mij ...
Oh ik snap dit zo goed. Zulke dagen heb ik er ook wel tussen ja en dan moet je bijna echt kracht zetten om hem op zijn rugje te houden.
Ik probeer nu toch altijd af te leiden en te geven wat hij wil hebben. Maar soms is het gewoon even oorlog. Dan stop ik ook wel eens dat ik hem gewoon laat zitten even ofzo. En even een minuutje spelen en dan verder.
Al begrijp ik wel dat je hier niet altijd alle tijd voor hebt.
3 jaar geleden
Reactie op Bipedsole
Kijk luier ontkom je niet aan maar rest probeer ik haar neer te zetten op haar billen, dat scheelt al de helft... Blijft ze toevallig wel liggen omdat ze wat heeft gevonden gauw de sokken en broek aan 😅
3 jaar geleden
Reactie op Bipedsole
En dan achteraf voel ik mij altijd zo ontzettend schuldig en voel ik mij ec ...
Niet doen we schieten allemaal wel eens uit onze slof... Ik wed dat een hoop dames precies het zelfde al een keer hard 'hebben geroepen. Ik igg wel Blijf nou eens liggen dan zijn we zo klaar of nee dame' 😉
3 jaar geleden
Reactie op Bipedsole
Ik las als tip, een spiegel zodat ze zichzelf kunnen zien. Maar ik snap je frustratie. Zeker als je snel even door moet gaan.
Voel je niet schuldig, iedere mama heeft wel zulke momenten!
3 jaar geleden
Reactie op Sassiefras
Hoe was t kdv afgeweken? Hoe laat gingen ze dan slapen en hoe laat is hun s ...
Normaal gaat hij rond 9 u en rond 13 en nu hadden ze hem van 10 tot 16 op laten blijven en sliep hij toen ik hem kwam halen rond half 5 terwijl die normaal rond 18.30 naar bed gaat. Hoe later hij naar bed gaat in de avond hoe vroeger wakker dus 't was 2 dagen weer feest.
3 jaar geleden
Reactie op Bipedsole
Dit is heel herkenbaar hoor. En dan huilen als 't te lang duurt. Dan zeg ik lig dan ook stil grrrr😒 hier helpt een doekje over ze gezicht gooien dan denkt hij dat het een spelletje kiekeboe is of zoon knisperboekje geven.
3 jaar geleden
Reactie op Petra81
Gisteren een berichtje vanuit kdv gehad er zijn kind(jes?) Met mond voet en ...
Wat naar zeg... Hoop het ook voor jullie 😱
VRIEND
3 jaar geleden
Ik werk nu mijn laatste weekjes bij mijn huidige werk. Heb per 4 oktober een nieuwe uitdaging in een andere branche.
Zat vanaf halverwege juli 100% in de ziektewet met overspanningsklachten (door het werk).
Ga je ermee akkoord dat je in je laatste weekjes wel 28 uur wilt proberen te werken om de manager te helpen.
Was beloofd dat ik niet zoveel lichamelijke werkzaamheden zou hoeven te doen zoals voorheen en dat ik bovenop de planning kom te staan (nog steeds 100% ziek gemeld).
Wordt ik nu ingepland wanneer het hun uitkomt, krijg ik de normale werkzaamheden (die ik voorheen ook deed) en sta ik gewoon in de planning ipv erboven.
Dafuq? Je geeft ze 1 vinger en ze pakken alles wat ze kunnen pakken.
Maandag werd ik nogal hierdoor overrompeld, morgen maar even een gesprek aangaan (nu alles is gezakt).
3 jaar geleden
Bipedsole, echt bizar verhaal weer! Per wanneer ga je er weg?? Succes met je gesprek!.
Ben de laatste weken heel erg onrustig. Alles lijkt te veel enz. Meisje slaapt nu goed door. Ik kan alleen maar moe zijn. Ben ook heel zenuwachtig, vind álles spannender en kan daardoor echt van slag zijn!😔 zo niet mijzelf. Schoonmoeder gaat hard achteruit (dementie) schoonvader heeft meer ondersteunig nodig gelukkig krijgt hij ook meer hulp thuis en voor haar 1a 2 dagen opvang.
Schoonzus hoor of zie je niet. Contact vaak vanuit ons of als het vanuit haar is moet ze iets van ons hebben.
Mijn vader is 80 en wilde persé op vakantie buitenland en denkt dat je daar alles mag geen mondkapje qr code enz.
Oudste zus word met het jaar raarder. Geloofd het nep verhalen over corona, liegt vaker, word om alles boos en zij speeld het slachtoffer. Ze maakt haar eigen wereld.
Andere zus hoor ik weinig, ja als ze mijn meisje willen zien ( dan gaan wij er maar vaak heen naar ons komt ze alleen niet, ov lastig enz) terwijlze vaak genoeg met vriendinnen en ov gaan winkelen.
Werk hebben ze mensen te kort, gisteren maar extra gewerkt. Zelf aangeboden hoor. Centjes zijn fijn maar toch.
Straks weer werken. 9.15 tot 18.30. Meisje slaapt nog weer?!
3 jaar geleden
Pfff echt even klagen 🤬 Begin van de zomer heeft mijn man een nieuwe airco geïnstalleerd (zelf installateur) en deze kon op de wifi. Letterlijk alles eraan gedaan en nieuwe routers gefixt en nog werkt het niet. Afgelopen maandag rolluiken en een screen gekregen en via de app heeeeeeel makkelijk toe te voegen, zodat je op afstand kunt bedienen. 3x raden.... het werkt NIET!!! Alles geprobeerd en alle video's op internet bekeken. Zo frustrerend dat iedere leek het in orde lijkt te krijgen en ik (behoorlijk technisch onderlegd) het niet voor elkaar krijg. 😭Vandaag kom je thuis na helemaal total loss te zijn (12 weken zwanger inmiddels) en je man heeft een papadag gehad. Geen was opgevouwen, niks klaar gemaakt/klaar gezet voor het eten en moet savonds ook nog even de badkamer van zijn opa afmaken (3e avond op rij dat hij weg is en al weken lang is hij op zaterdag ook aan het beunhazen). Kan echt wel even janken dat gewoon bij ons niks in 1x werkt en we overal achteraan moeten. (Dit is niet het eerste en enige wat niet werkt)😞