1001 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Terug van vakantie. Op laatste dag kreeg Merel koorts, nu ik ook rillend van de kou op bed onder een hoop dekens met kruik 🤒. En jawel, corona ☹️. Ben helemaal lamlendig en Merel wil alleen maar mamma (pappa doet super lief alles maar zij wijst hem gewoon af).
Hadden we morgen eindelijk een keer extra opvang dag gaat dat niet door. Ik vind ziek zijn met een dreumes in huis zwaar, wil gewoon even 100% ziek kunnen zijn. Maar met corona is oppashulp van opa's en oma's ook even geen optie. We bikkelen maar weer door. En ik heb het weer even van mij afgeschreven 😉.
2 jaar geleden
Al 12 dagen ongesteld inmiddels 😔 met elke dag andere klachten, buikpijn, buikkrampen, rugpijn, hoofdpijn.... Pffffff......
(Normaal maar een paar dagen ongesteld met hooguit 1 dag klachten, maar nu we voor een 2e willen gaan is mijn cyclus compleet overhoop)
2 jaar geleden
Ik denk dat we een aanbouw nodig hebben volgend jaar. #ietsmetverjaardagensinterklaas 😐😄
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Hoe gaat het inmiddels met jou en merel?
Merel gelukig als snel opgeknapt waardoor ze ook naar de opvang kon. Had ik tijd om uit te zieken. Nu vannochtend heeft pappa positief getest. Gelukkig na elkaar zoek zodat hij eerdt voor haar kon zorgen en ik nu. Voel me al beter alleen nog heel moe. Vandaag vrijwel hele dag geslapen.
Komt ze thuis van opvang, pappa met dekentje op bank. "Pappa slapen?" "Melel ook slapen" en gaat ze erbij liggen onder het dekentje 🥰
2 jaar geleden
Onze dochter houdt ons al maanden uit onze slaap. Van half 1 tot 4/5 is het krijsen en huilen. En dat elke nacht. Inmiddels alles geprobeerd tot een magnetiseur aan toe, die 2 geesten boven heeft verjaagd.. Sinds 2 dagen wil ze overdag ook niet meer slapen. Dan is het ook huilen totdat ze uit bed gaat en rond mag lopen. Kind is dan hyperactief.
Vandaag bij de huisarts mijn hart gelucht en we mogen volgende week met haar komen om nogmaals medisch alles na te lopen.
Met een kleintje in huis van 6mnd met vermoedelijk koemelkallergie wordt de sfeer er in huis niet altijd beter op. Regelmatig zijn we allebei te moe om nog ergens strijd over te maken...
We zijn echt gesloopt😭😭😭
2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Onze dochter houdt ons al maanden uit onze slaap. Van half 1 tot 4/5 is het ...
Pff sterkte, echt niet te doen. Fijn dat ze alles medisch na gaan lopen en hopelijk kunnen jullie dan daarmee verder.
Logisch dat de sfeer in huis nu wat minder is, het is al knap dat jullie beide nog overeind staan
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Merel gelukig als snel opgeknapt waardoor ze ook naar de opvang kon. Had i ...
Pappa nog steeds goed ziek (koorts) van de corona en Merel is opeens ook weer ziek s nachts veel wakker door pijntjes. Griep/corona? Hoge koorts buien, keelpijn enzo en ook nog kiekjes die doorkomen denk ik (soms 1 wang vuurrood en warm en veel kwijlen). Ik nu in de stress hoe dit moet regelen met werk. Rationeel weet ik gewoon dat dit overmacht is en gewoon nu niet gaat met zieke man en kind en uvm corona is oppashulp van opa en oma nu geen optie.
Maar geeft nu veel stress, net 2 weken vakantie gehad, zelf een week ziek en nu dit. Prettige e inhoudelijk goede collega van hrm is ook lange tijd uit running door ziekte en vervanger weet niet alles. Morgen maar directie bellen, voelt als grote stap maar anderzijds is die nu ook als vervanging benaderbaar voor hrm dingen. Weet even niet hoe dit te regelen, zorgverlof? onbetaald verlof (maar dan verlies ik geloof ik ook recht kdv toeslag)? vakantiedagen bijkopen (kan formeel nier naar misschien wel wat te regelen eenmalig)?
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Gewoon even vragen heb je nog ouderschapsverlof misschien? Of idd zorgverlo ...
Ja, fijn gesprek met hrm gehad. Nu eerst even allemaal beter worden en ik ben even jiet aan het werk. En we regelen nog hoe we dit administratief doen, als zorgverlof of wat anders. Met ouderschapsverlof maak je minder uren en heb je ook minder recht op kinderopvangtoeslag geloof ik. Terwijl die kosten natuurlijk wel doorlopen. Dus mogelijk voordeliger om vakantiedagen bij te kopen als zorgverlof al op is.
2 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Ja, fijn gesprek met hrm gehad. Nu eerst even allemaal beter worden en ik b ...
Fijn he, als je werkgever/collega's met je meedenken en begrip hebben voor de kwestie waar je mee te maken hebt. Toch weer een zorg minder niet? 😊