525 Reacties
één jaar geleden
Peuter puberteit is hier vorige week zwaar begonnen 😵💫😵💫 heel intens dit 🥲😤😴
één jaar geleden
Reactie op Petra81
Meisje komt bij middagslaapje er elke keer uit voordat ze in slaap valt. Zo ...
Hmmm...niet fijn. Is ze wel weer helemaal opgeknapt van die ontsteking in haar mond? Eet en drinkt ze weer lekker mee?
één jaar geleden
Reactie op Louise 030
Hmmm...niet fijn. Is ze wel weer helemaal opgeknapt van die ontsteking in h ...
Ja! Sinds een week eet ze weet en sindsdien eet ze alles wat los en vast zit🤣 ze blijft nu eten.. ze at altijd wel goed maar nu...
In de middag hebben we haar slaapje gekort en dit lijkt te werken voor de avonden. De middag nog niet echt.
Lief dat je er naar vraagd💜
één jaar geleden
Het irriteert me mateloos dat die leeftijd in de app niet goed telt. 2 jaar en 4 maanden, maar geboren op 1 november 2020. #firstworldproblems
één jaar geleden
Reactie op Liescodeluxe
Het irriteert me mateloos dat die leeftijd in de app niet goed telt. 2 jaar ...
Herkenbaar... irriteer mij er ook aan. 😬🙄
één jaar geleden
Onthaalmoeder de laatste tijd meer afwezig dan aan het werk.. probeer alles maar op te vangen hoor 🙃🙃😠😤
één jaar geleden
Pff had heerlijke verse pasta met roomkaas en spinazie gemaakt (manlief is een paar dagen weg en lust dit niet dus greep mn kans). Moest nog 3 happen en ineens weer een steen in mn maag en 🤢🤮🤮. Baal hier zo van!
Vind het ook gewoon zonde van het eten.
één jaar geleden
Pfoee het naar bed gaan is altijd zo'n enorme strijd. Altijd huilen. Nog 10x naar toe moeten, toen een paar maanden lang moesten we boven blijven rommelen. Toen moesten we weer 10x naar boven het eerste half uur. Toen moesten we bij haar blijven 5min lang. Toen moesten we 10min bij haar blijven zitten. Toen moesten handje vasthouden 5min, 10min, totdat ze sliep.. Het ging van kwaad tot erger. Bang dat de jongste er wakker van zou worden 😭😭😭 Langzaamaan slopen deze slopende gewoontes er ook bij het middagslaapje in. Terwijl de jongste op bed wordt gelegd en slaapt. Vandaag de grens bereikt. Dik een half uur lang niks anders gedaan dan in bed leggen en weggaan. Was ik bij de deur was ze alweer uit bed. Wel dik 50/60 keer opnieuw in bed gelegd. Krijsen, huilen, schoppen... eerste paar keren nog gezegd dat het bedtijd was en op het laatst niks meer gezegd. Al meer dan 1,5jr duurt het bedritueel een uur of langer. Helemaal op. Na de zoveelste keer bleef ze huilen in bed, maar na 2minuten was het stil. Nu maar hopen dat het stil blijft... Komende dagen deze aanpak eens gaan hanteren, want qua slaap terroriseert ze het hele gezin. Kinderarts, huisarts en CB kunnen geen medische oorzaken vinden, dus dan is het toch gedrag/niet moe.
Lang verhaal.. pfoe moest het echt even kwijt.. 😭 Zijn er overigens al kindjes die helemaal geen middagslaapje meer hebben?
één jaar geleden
Reactie op Mx3
Pfoee het naar bed gaan is altijd zo'n enorme strijd. Altijd huilen. Nog 10 ...
Hier gaat ze iedere middag naar haar bedje toe, maar slaapt ze lang niet altijd. Ze rust dan wel wat uit en leest boekjes, speelt wat in haar kamertje of haalt alles overhoop.
één jaar geleden
Reactie op Mx3
Nou ik ga hier een beetje twijfelen na afgelopen week... elke middag wel naar bed gegaan maar 2 maar geslapen rest schreeuwen huilen alles de hele shabam.... mijn hemel.. hij heeft t echt nog nodig dus hoop een fase....
één jaar geleden
Reactie op Mx3
Tot 1,5 week terug sliep ze in de middag meestal 2-3 uur. Sindsdien slaapt ze ineens veel korter, of zelfs helemaal niet. Dan zit ze met haar knuffels te spelen in bed (nog in het ledikantje). Misschien een fase of gewoon ineens minder slaap nodig.
Hoe ging het slaapje bij jullie vandaag?
Hier helpt het bij het avond bedtijdritueel trouwens heel erg om niet de adviezen op te volgen. Papa brengt haar meestal naar bed en dan is het 10 minuten schateren en gillen boven van plezier. Enorm druk en gek doen 🤷♀️ Zelfs het lichtknopje doen ze op een gekke manier uit (met de billen, ondersteboven, knuffel ertegenaan gooien enz) 😂 Volledig tegenstrijdig met het standaard advies om rustig te doen voor bedtijd maar werkt hier super. (Sorry voor het ongevraagde advies)
één jaar geleden
Reactie op Ellen3
Tot 1,5 week terug sliep ze in de middag meestal 2-3 uur. Sindsdien slaapt ...
Vandaag ging het best wel goed, gelukkig! Vanmiddag lang geslapen en met naar bed gaan eigenlijk maar 1x terug moeten leggen. Vanavond heeft mijn man gedaan en was ook maar 1x terugleggen en toen was ze binnen 5 minuten in slaap.
Ja hier is ze ook juist na het avondeten hyperactief. We hebben met slaap letterlijk alles geprobeerd. Heel druk doen, heel rustig en alles er tussenin. Maar wie weet heeft ze na gisteren ingezien dat ze het niet van ons gaan winnen. Nu echt besloten dat ze gewoon zelf in slaap moet vallen. Want als we erbij blijven zitten gaat ze vaak veel teveel ouwehoeren.
één jaar geleden
Ik irriteer mij aan m'n man die ziek is. Is dat wel normaal?
Hij kwam gisteren even beneden om de jongste de fles te doen in het kader van, dan zie ik m'n kinderen vandaag nog even. Wel klagen dat hij overal pijn heeft en ik zijn hoofd moet voelen of hij koorts heeft.
Vanmorgen klagen, oh ik kan amper nog liggen, weet geen houding te vinden om uiteindelijk wel weer te gaan liggen en slapen.
Ik heb barstende koppijn, maar dat interesseert hem niet.
En wel willen werken zeker, maar niet beneden komen voor eten en drinken en de jongens. Ja dikke doei!
één jaar geleden
Als je jezelf ook niet top voelt is het niet gek hoor dat je je irriteert. Ik heb dat soms ook... een zieke partner met Kids is gewoon niet fijn...
Sterkte... hopelijk snel weer wat beter...
één jaar geleden
Luna dacht zeker dat we een goed plekje op de vrijmarkt moesten veroveren. Ze is sinds 4.45 uur wakker en wilde niet in haar kamer blijven 😭 Ik lag er om 23.30 uur in na volleybaltraining. Wordt wat vandaag..
één jaar geleden
auw auw auw, wat was ik blij dat dit keer bv wel lukte. Maar Gvd wat een pijn. Ik vermoed dat de kleine man spruw heeft, en mijn tepel doet zoveel pijn 😭 gewoon aanleggen is te pijnlijk, met tepelhoedje krijgt hij er niet alles uit, waardoor m’n tiet op ontploffen staat , en door het tepelhoedje drinkt ie slechter aan de andere kant. Hoe snel kunnen ze het drinken aan de borst verleren? Ik wil zo graag doorgaan met bv 🥹😭
één jaar geleden
Vandaag toch doorgestuurd naar het fertiliteitscentrum voor een broertje/zusje voor Luna. 😔 Had het zo graag op de natuurlijke manier willen meemaken, maar wordt nu telkens zo ziek voor iedere menstruatie en er is inmiddels ook een wachtlijst. 😖 Weet niet helemaal goed wat ik moet voelen nu.