525 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Inge1992
Mijn God, hoe doen andere moeders dit, zwanger zijn en al een peuter rond h ...
Ik had daar gewoon geen last van schoot wel eens uit mn slof, dan maar de tv aan hoor. Maar over het algemeen wilde hanna wel graag mee koken enzo en idd puzzelen aan de tafel deden we veel.
één jaar geleden
Niet echt klagen, maar wel een beetje balen... Gisteren is eindelijk het consultatiebureau bij ons op huisbezoek geweest op ons verzoek. Suze heeft waarschijnlijk een ontwikkelingsvoorsprong van een jaar. Het is heel waarschijnlijk dat daar het slechte slapen vandaan komt. Waar we dus bijna 2 jaar zo min mogelijk prikkels hebben gegeven en zo min mogelijk hebben proberen uit te dagen op advies van CB, wordt dat nu helemaal anders. We moeten haar juist extra gaan uitdagen... Ik hoop vooral voor ons meisje dat ze zich uiteindelijk naar de gemiddelden gaat ontwikkelen. Hoogbegaafdheid is niet iets waar we heel blij mee zouden zijn. Als het zo is, is het zo, maar is niet perse fijn voor haar...
één jaar geleden
Reactie op Natas12983
Soms zou het fijn zijn als t kleintje gewoon kon praten... ipv mij in mijn ...
Oh, kletst jouw kindje je ook soms zo in je gezicht? Hier telkens als hij het woordje nee hoort. Ik heb het er zo mee gehad. Komt soms echt wel hard aan en zou ik kunnen wenen. Ik zet hem dan in de hoek en daarna is hij meestal wel braaf. Maar keer erop weer van dat. Heb al tips van hier gebruikt, gezegd dat hand om te aaien is, negeren, ... maar helpt niet.
één jaar geleden
Reactie op Lolie84
Oh, kletst jouw kindje je ook soms zo in je gezicht? Hier telkens als hij h ...
Oh maar echt dit! Laatst was ik dus oververmoeid en hormonaal … dus moest ik er inderdaad van huilen. Verder zei of deed ik niets. Daar schrok ze wel van. Mama niet huilen. Ja… Fleur niet slaan. Hoort er zo bij; maar is zo moeilijk soms om niet primair te reageren 😔
één jaar geleden
Reactie op Lolie84
Oh, kletst jouw kindje je ook soms zo in je gezicht? Hier telkens als hij h ...
Ja. Hij kan goed meppen... als ik hem boos aanspreek of alleen maar boos kijk weet hij al genoeg. 😅
één jaar geleden
Oooh soms hè ben ik zo enorm klaar met mij peuterpuber! Hoelang duurt die fase nog??? Echt hoor overal nee op zeggen gewoon structureel niet luisteren... En toch nog even doorgaan als ik zeg dat hij moet stoppen. Ineens zegt meneer tegen alles dat hij het niet lust en weigert dan te eten... Terwijl hij het vorige week nog met smaak zat te eten... Soms weet ik echt niet meer hoe correct te reageren omdat hij blijft porren en dan verhef ik mijn stem waarna ik meteen weer spijt heb. dus mocht iemand nog tips hebben om het positief en gezellig te houd? Dan hoor ik het graag....
één jaar geleden
Wat een fase is dit zeg. Alles keihard nee roepen, gooien met spullen, niks willen opruimen, slaan als ze haar zin niet krijgt. Was er net zo klaar mee dat ik haar zonder fles en speen mee naar boven heb genomen. Begon ze bij het uitkleden meteen weer, dus heb haar zo in haar kleren in bed gelegd, licht uitgedaan en naar beneden gegaan. Blijft die muts gewoon rustig liggen 🤷♀️🙊 Papa is nu toch maar naar boven voor een nachtluier en pyjama.
Blijft wel lastig inschatten of het een fase is of dat ze zich gewoon weer meer uitdaging nodig heeft
één jaar geleden
Reactie op Ellen3
Wat een fase is dit zeg. Alles keihard nee roepen, gooien met spullen, niks ...
Komt ze met papa weer naar beneden: wilde ze nog sorry tegen me zeggen. Haha dan is het toch weer een heerlijk kind.
Wel ander klaagje. Krijg net een appje dat m’n oma corona heeft. Zijn we gister de hele dag mee wezen carnavallen. Olivia hadden we van tevoren getest omdat ze hele week al niet fit was. Vond mn oma al onzin. Maar nu heeft ze ons dus misschien aangestoken 😩
één jaar geleden
Toch wel weer "fijn" dat we allemaal weer in dezelfde ellendige fase zitten. Hier is het ook met alles nee zeggen en totaal niet luisteren, heel vermoeiend, ik kan het iets beter hebben dan mijn vriend maar het bepaald wel behoorlijk de sfeer in huis op dit moment.
En dan ook nog alle 3 corona helpt niet mee
één jaar geleden
Hier is het sinds een week iets minder met de dwarsheid, niks leuk vinden en alles andere "stomme" dingen.
Er is hoop. En ik hoop dat we t ergste gehad hebben... 🍀
Even doorbijten nog iedereen.. 🙏🌺
één jaar geleden
Reactie op Ellen3
Wat een fase is dit zeg. Alles keihard nee roepen, gooien met spullen, niks ...
Hier ook.... opruimen was een dingetje van de week ik vind het heel moeilijk wanneer waar goed aan doe... zonder tv en fles naar boven of net zolang wachten tot ze wel opruimd ze heeft igg een tripje gang gehad... zoeken vind ik het
één jaar geleden
Reactie op Kyuubi
Ventje is ziek. Ik moet geen thermometer gebruiken om te weten dat hij koor ...
Hoe is het verder met je met de situatie thuis?
één jaar geleden
Hier pikt de kleine dame alles op qua ziektekiemen van de peuterspeelzaal en mama neemt lekker alles over.
Ze is al weken verkouden en vorige week had ze 2 dikke prut ogen. Kon iedere dag haar ogen schoonmaken want die zaten dichtgeplakt (met keihard krijsen als gevolg) en sinds vanochtend ben ik aan de beurt en zijn mijn ogen een grote prut bende 😵💫
één jaar geleden
Hoe is het verder met je met de situatie thuis?
Zondag gebabbeld onder 4ogen. Maar ik weet het nog zo niet.
"Hij is gefrustreerd (wat uitloopt tot agressie) omdat hij niet kan praten met mij omdat ik niet kan praten"; ik weet dat ik heel moeilijk kan communiceren. Ik ga straks bij het CAW vragen naar een assertiviteits cursus vragen. Ik laat me teveel over me heen lopen.. hij schoof eigenlijk alles gewoon weer in mijn schoenen.
Hij wilt zelf niet geholpen worden (naar psycholoog gaan) maar relatie-therapie wilt hij wel doen.
Daarnaast zegt hij: dat hij niet weet hoe hij met Deamon moet omgaan omdat hij 9/10 autisme heeft en ik weet hoe dat is, omdat ik een zus en vader heb met asperger. 😵💫
één jaar geleden
Hier pikt de kleine dame alles op qua ziektekiemen van de peuterspeelzaal e ...
Ja...ooginfecties zijn zo verraderlijk besmettelijk. Leon heeft bij een flinke verkoudheid ook last van die prut ogen. Is gelukkig al weer even geleden maar ik schrok toen hoe gauw we alledrie rode prut ogen hadden.
Succes met schoon houden, dat is inderdaad niet tof...
één jaar geleden
Reactie op Kyuubi
Zondag gebabbeld onder 4ogen. Maar ik weet het nog zo niet.
"Hij is gefrust ...
Misschien worden er door relatie therapie dingen helderder voor hem en gaat hij inzien dat hij zelf ook hulp nodig heeft?