10 Reacties

4 jaar geleden

Hi, ik heb precies hetzelfde. Ben nu in heet aanpaktraject, maar het is vrij zwaar.

4 jaar geleden

Reactie op S C

Hi, ik heb precies hetzelfde. Ben nu in heet aanpaktraject, maar het is vri ...
Hebben ze jou ook verteld dat wanneer je tussen de 20 en 34 weken bent je dan resistent wordt voor insuline. En wanneer je het niet snel genoeg onder controle krijgt je opgenomen wordt in het ziekenhuis?! Dit blijkt bij 95% van de gevallen zo te zijn. Gewoon puur uit voorzorg en de kleine natuurlijk.

4 jaar geleden

Hoi, Ik ben in 2016 1x zwanger geraakt. Ging na een week helaas al mis. Daarna hebben ze diabetes type 1 bij mij geconstateerd. Zit ook al 7 jaar in het IVF traject. Nu eindelijk stabiele waarden dus mocht na 2 jaar eindelijk weer starten met IVF en morgen 7 weken zwanger! Ik hou alles bij met de FreeStyle Libre en per week stuur ik alles door naar de diabetesverpleegkundige. Maandag 1e echo met 7 + 1 dus ben heel benieuwd!

4 jaar geleden

Reactie op sj_phenomenal

Hoi, Ik ben in 2016 1x zwanger geraakt. Ging na een week helaas al mis. Da ...
Ik ben nu 8+3 dinsdag hebben we de eerste echo. Ik had de Dexcom al omdat ik geen hypo’s meer voelde. Nu met mijn zwangerschap wel een onwijze uitvinding!! Moet idd ook elke week contact houden met de Diabetesverpleegkundige maar hun kunnen vanuit daar alles van mij zien. Om de 3 weken naar het ziekenhuis of Diabetesverpleegkundige of internist om en om. En dan ook nog gynaecoloog en verloskundige.....er hebben maar een abonnement genomen op het ziekenhuis 🤣🤣

4 jaar geleden

Hoii, ik heb diabetes sinds mijn 13e. İn 2017 bevallen van een dochter nu weer zwanger. Diabetes onder controle houden tijdens zwangerschap is niet niks, maar zeker niet onmogelijk! İk heb een insulinepomp en een sensor, zonder deze had ik het zeker weten lastiger ervaren. İk ben met 30 weken bevallen omdat ik een zwangerschapsvergiftiging had :( maar gelukkig is alles helemaal goed gekomen, een gezond kindje gelukkig ❤️ Nu 4 weekjes zwanger en moet elke week mailen met diabetesverpleegkundige

4 jaar geleden

Hier ook een diabeet (T1). Ik vind het op zich wel meevallen hoor hoe anders het is! Ik was net 1 maand voor mijn zwangerschap gediagnosticeerd en het was even schakelen, zeker omdat ik heel veel aan het overgeven was. Maar het enige verschil is dat de controles in het ziekenhuis zijn en je daar zult moeten bevallen. Ook mag je een uitgebreidere 20 weken echo krijgen indien je dat wil, dat bieden ze je aan 😊 ik ondervind er in ieder geval weinig gedoe aan! De weg naar een zwangerschap toe met diabetes vind ik daarentegen wel wat heftig.

4 jaar geleden

Reactie op happy-us

Hebben ze jou ook verteld dat wanneer je tussen de 20 en 34 weken bent je d ...
Hi, dat hebben zij mij niet verteld. Kans is wel groot dat de baby eerder gehaald gaat worden. Vaak doen zij dit vanaf 38 weken. Op dit moment ligt mijn 1e focus bij het stabiliseren van mijn suiker (die veeel en veel te hoog is helaas)

4 jaar geleden

Ja hier ook T1. Tweede zwangerschap na aanlooptraject. Gaat tot op heden prima. Mn eerste zwangerschap verliep niet zo soepel, spugen, 2x opgenomen vanwege uitdroging en een zwangerschapsvergiftiging. Uiteindelijk bevallen op 29 waarbij we beiden erg slecht gelegen hebben. Tot op heden niets geen klachten en er wel gewoon vertrouwen in.

4 jaar geleden

T1D en 14 weken zwanger!

4 jaar geleden

Ik moet elke 2 weken me pomp uitlezen. Mijn HbA1C is nu 43% met een streefwaarde binnen bereik van 83%. Heb veel meer last van hypo's dan voor heen.. onverklaarbaar. Gelukkig weinig klachten t.a.v. misselijkheid e.d. dus dat was een mee valler!