22 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees mee 🤣 ik zie alleen maar korte Nederlandse namen die 100 x voor komen overal .werk als kapster dus kleine kans dat ik een originele naam ga vinden voor onze kleine man 😪

5 jaar geleden

Persoonlijk zou ik het niet doen, puur omdat best wel dichtbij familie is. Ik zou opzoek gaan naar een andere naam, wellicht zit er iets tussen dat jullie beide ook net zo mooi vonden als de naam dat jullie al hadden. Succes ❤️

5 jaar geleden

Waarom zou ze boos worden? Jullie vinden het een mooie naam. Zij hebben het als 3de naam. Dus ik zeg: nou en, en lekker doen!

5 jaar geleden

Reactie op Julian Riley Q

Waarom zou ze boos worden? Jullie vinden het een mooie naam. Zij hebben he ...
Eens! Een derde naam gebruik je meestal ook niet als roepnaam dus ik zou ook gewoon die naam geven als jullie die naam mooi vinden ;)

5 jaar geleden

En even overleggen? Wel zo netjes en geen scheve gezichten?

5 jaar geleden

Een lastige situatie, ik begrijp jou heel goed omdat je je schoonzus niet wilt passeren en het vervelend vind als ze boos zal worden. Aan de andere kant.....!! Jullie hadden deze naam al vóórdat jij zwanger was, jullie vinden dit een mooie naam en waren al van plan jullie kindje zo te noemen. Bovendien is het ook nog eens de 3e naam van het mannetje, dus geen roepnaam oid. Ik begrijp jouw man wel. Ik zou de naam ook gewoon geven, je schoonzus komt er wel overheen. Vergeet niet dat je je kind zijn hele leven zo noemt! Dat moet toch de naam kunnen zijn die jullie willen😁😍

5 jaar geleden

Ik zou het overleggen. Maar zou zeker wel doen, als je die naam graag wilt. Wij hebben in de familie 2 kindjes, zelfde jaar geboren met allebei dezelfde 2e naam en is ook geen probleem. Wordt eerder leuk gevonden.

5 jaar geleden

het is een 3e naam. wat gebruik je die? overleg met je broer. maar ik zou het gewoon doen

5 jaar geleden

Reactie op JoyceGeitenbeek

En even overleggen? Wel zo netjes en geen scheve gezichten?
Klinkt heel stom, maar ik heb hier eigenlijk niet eens aan gedacht 🤭. Soms kan het zo simpel zijn, maar mijn hersenen werken even niet rationeel de laatste tijd.

5 jaar geleden

Als derde naam ga je het amper gebruiken het staat alleen op je paspoort 😓 dus waarom niet? Is alleen maar leuk vind ik.

5 jaar geleden

Mijn neefje heeft de tweede naam van een ander neefje als roepnaam en ze zijn daar allebei erg trots op 😊 Even overleggen als je denkt dat het problemen kan opleveren, maar moet kunnen als het om een derde naam gaat zou ik zeggen.

5 jaar geleden

Reactie op sidneyNoeva

Als derde naam ga je het amper gebruiken het staat alleen op je paspoort 😓 ...
Daar staat het niet eens, alleen de eerste letter van de tweede en derde naam

5 jaar geleden

Mijn ouders hebben soortgelijk met hele goede vrienden gehad. En dus de naam die ze aanvankelijk wilden als doopnaam gebruikt. En die vrienden vonden het eigenlijk alleen juist een eer en bijzonder. Dit verhaal zit er namelijk voor altijd aan vast. Tja, als je bang bent voor scheve gezichten zou ik het even overleggen. Maar voor al die mensen die in de zorg, onderwijs, dienstbehoevende beroepen werken waarmee ze met vele mensen en namen in aanraking komen, die zullen altijd wel een associatie hebben met een naam. Moet je daarom je eigen voorkeur en wensen aan de kant zetten? Succes 🍀

5 jaar geleden

Als je die naam al gekozen had, moeten zij daar ook gewoon respect voor hebben hoor. Je hebt toch geen exclusieve rechten op een naam??? Gewoon doen waar je je zelf goed bij voelde, en niet veranderen omwille van een ander. Die naam zul je je keven lang dagelijks moeten uitspreken, kies er dan een die je zelf leuk vind. 😍

5 jaar geleden

Ik zou me dat niet aantrekken het is toch de 3de naam deze wordt zelden genoemd en bij jullie zou het de eerste naam zijn dus waarom niet

5 jaar geleden

Reactie op moeder

Daar staat het niet eens, alleen de eerste letter van de tweede en derde na ...
Huh? Bij mij wel, alle 3 voluit. Twee keer zelf (bij naam en in de computer uit te lezen regels onderin)

5 jaar geleden

Klopt volg je hart en volg je gekozen naam dadelijk krijg je nog spijt had ik toch maar want ik vindt hem zo mooi

5 jaar geleden

Hoezo zou ze hier boos om worden? 3e naam is geen roepnaam. En dan hebben jullie beide toch gewoon de zelfde smaak niks mis mee toch ^^

5 jaar geleden

Doen! 3e naam gebruik je inderdaad toch niet in dagelijkslevenleven. Je kan het ook vooraf bespreken. Naast boos worden kan het ook zijn dat ze het leuk vinden. Is toch compliment dat jij jet ook een hele mooie naam vindt, en wie weet geeft een leuke extra band tussen de twee neefjes.

5 jaar geleden

Reactie op moeder

Daar staat het niet eens, alleen de eerste letter van de tweede en derde na ...
vaag op mn paspoort staan ze ook zelfs met een >> van zie achterzijde. op mn rijbewijs idd alleen mn eerste en dan letters want dat is geen officieel legitimatie bewijs